Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och jag blir faktiskt inte heller triggad så till den grad att jag agerar på några tankar, men jag kommer på mig själv med att tänka att jag också borde gå ner lite grand. Att jag också borde hålla igen och även om jag sen inte gör det och faktiskt är ganska trygg i min förmåga att hantera de där tankarna, så måste de ändå hanteras och det är lite småtråkigt.@Koltrast: Jag instämmer. Nu blir jag personligen inte triggad av att det pratas så här om det (jag är så bra på att trigga mig själv...) men ser absolut problematiken.
Hur gör du vegan lemon curd?På midsommarafton blev det spaghetti fuskcarbonara (havrematlagningsgrädde, vegansk bacon, kapris), sockerbullar och massor av jordgubbar.
Midsommardagen firades med färskpotatis, sparris, vegansk skagenröra (tofu, tångkaviar bl a). Vegansk marängtårta med passionsfruktsmousse och lemon curd dekorerad med jordgubbar. Champagne och prosecco till både huvud- och efterrätt.
Igår falafel. Sammanfattningsvis en bra helg!
Följde detta recept: https://www.vegomagasinet.se/jordgubbstartan/Hur gör du vegan lemon curd?
Perfekt! Jag är inte vegan, men det kan ju inte skada att äta vegant. Plus att utländska vänner och släktingar är rädda för salmonella om jag serverar råa äggulor (som ju ingår i lemon curd annars). Argumentet att vi minsann inte har salmonella i de perfekta SVENSKA äggen, övertygar dem inte.
Håller f ö med @Koltrast om bantningssnacket. Det är inte inspirerande.![]()
Men äggen i en lemoncurd blir väl tillagade? Du kokar ju hela kladdet liksomPerfekt! Jag är inte vegan, men det kan ju inte skada att äta vegant. Plus att utländska vänner och släktingar är rädda för salmonella om jag serverar råa äggulor (som ju ingår i lemon curd annars). Argumentet att vi minsann inte har salmonella i de perfekta SVENSKA äggen, övertygar dem inte.
Bregott Brynt.
Jag föredrar Libabröd alla dagar i veckan! Skulle det vara något väldigt speciellt som smakmässigt passar bättre med tortillas eller tunnbröd så kan jag ersätta med det, men annars är Libabröd grejenNågon trevlig wrap med pepparrot känns intressant och jag undrar vad ni har för bästa brödtips till wraps? Jag köper ofta vanliga tortillabröd för att det är enkelt men de är ju inte så roliga att man jublar direkt. Libabröd? Eller helt enkelt goda tunnbröd
Jag fyndade inte mindre än fyra paket kallrökt lax igår (Ica har sådana där skojiga erbjudanden där det blir billigare ju fler man köper - jag genomskådar dem naturligtvis men just kallrökt lax är så dyrt och så gott att jag inte kunde låta bli när det liksom blev 20 kronor paketet) och drömmer nu om vad jag ska hitta på med ett av dem ikväll.
Någon trevlig wrap med pepparrot känns intressant och jag undrar vad ni har för bästa brödtips till wraps? Jag köper ofta vanliga tortillabröd för att det är enkelt men de är ju inte så roliga att man jublar direkt. Libabröd? Eller helt enkelt goda tunnbröd?