Tittar in i ditt kök, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag, TENGIL och BARNET fikade på närmsta större bruksort idag! Lyckan när jag hittade ett fik med affogato, macarons och goda bullar samt supergullig tjej bakom kassan: jag hoppade jämfota. Äntligen! Fikamisären i bruksorten har varit total, men nu finns det hopp!
 
Jag sitter vid havet och dricker dessertigt starkt moka-kaffe (hade jag haft en sked i hade den stått själv). Det är något särskilt med stugkaffet.

Till frukost levain (bakad igår innan vi flydde stan) med nån sorts röra på varmrökt lax och ruccola på den ena och jordnötssmör och plommon på den andra. Vi behöver handla, förstås, men jordnötssmör och plommon visade sig vara en barnsligt god kombo.
 
Åt 11-frukost hos föräldrarna när jag lämnade systerns hund där på dagis. Sedan gjorde jag inte mycket mer alls på hela dagen. Sov en del (för pga olika anledningar blev det inte så mycket sömn i natt. Katter inomhus och åska, till exempel. Dessutom hade jag mensvärk) och sen när jag insåg att jag skulle till stallet på kvällen (vid 18) åt jag lite Hönökaka. Med Bregott brynt :D Kom hem från stallet vid elva och gjorde en halloumiburgare. Grebbestads-IPA till (tydligen ölets dag idag) och nu lite rödvin. Verkar överleva en dag till!
 
Middag blev barillas tagliatelle, glutenfri. Riktigt bra! Åts med kantareller (gula från frysen) bacon, vitlök en masse och timjan. Alla nöjda. Alla var vrålhungriga. Bra kombo. Sen stack vi och badade, 28 grader i vattnet längst ut vid bryggan, kaffe och smuliga rån-kex. Toppendag.
 
Ica Pizza Mozzarella och Coca Cola till sen lunch.
I kväll bjuder en kusin som fyllt 30 på hamburgare, får se om jag äter något där.
 
Det fick bli en kompromiss. Kex och vitlöksost till förrätt (läs: när jag kom hem från träningen och herregudgemignågotattätanujagdööör-rätt), grönsaksomelett till huvudrätt och jordgubbar med kvarg till efterrätt. Proseccon fick jag avstå p.g.a PARTNER som uppmanade till MÅTTLIGHET. Vi går trots allt på semester om ynka en vecka. Jag tyckte att det innebar att alkoholen behövdes desto mer, PARTNER höll inte med och jag hade ingen lust att sitta och pimpla själv. Surar istället.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
7 055
  • Låst
Kropp & Själ Dagens middag: Surdegsbaguette, rökta räkor och kalixlöjrom :d👌 Edit: Jag tror jag fick numreringen rätt, annars får en moderator ändra :)
Svar
1
· Visningar
316
Senast: Mineur
·
M
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I onsdags, vid lunch ungefär, packade jag och en kompis ihop oss och rullade ner mot Falsterbo. Tältet packat och vi skulle tälta på ett...
Svar
1
· Visningar
1 117
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 586
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp