Tittar in i ditt kök, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror inte att jag har stekt pannkakor mer än kanske fem gånger i mitt liv heller. När jag har gjort det har det dessutom varit som gruppaktivitet på fettisdagen ty då äter man pannkakor i England. Sa dock häromdagen att jag gärna vill ha nån sorts pannkaksbrunch framöver så vi får se! Kardemumma i smeten @jarakamandan lät ju jättegott!
Mitt råd är att ta i ordentligt med kardemumman. Tyckte inte att det smakade så mycket av den. Brukar även ha det i våfflor eftersom det är gott i typ allt :)
 
Efter sju timmars röj och städ i stallet var jag slut som artist men orkade iaf ta mig samman såpass att jag skalade de överblivna räkorna från i fredags och fick ihop till två räkmackor. Öl till. Funderar på om jag även orkar förbarma mig över jordgubbarna som står i kylen eller om det får bli glass till efterrätt...
 
Till middag äter jag rester från gårdagens två restaurangbesök. Lunchrestaurangen var en rysk restaurang som jag aldrig hört talas om, och middagsrestaurangen var ett italienskt ställe som jag tyvärr hört alldeles för mycket om. Det är en sådan där löjligt generisk, fake-italiensk kedja som har fler saker på menyn än alla restaurangkök i världen kan rymma. Jag var inte överdrivet förtjust i mitt ditresta, kräsna sällskaps val av ställe... MEN, döm av min förvåning när jag serverades en av de godaste carbonaras jag någonsin ätit! Alltså på riktigt! Jag vet inte om det berodde på mina låga förväntningar eller om den faktiskt var sådär bra, men attans vad gott det var!

Detta + blinis fyllda med diverse grönsaker och toppade med apelsinsås blir det alltså till middag. Sedan sover jag nog gott tror jag.
 
Surdegspizza till middag för mig idag. En med paprika, rödlök, mozzarella och portabello. En med zucchini, pesto, fetaost, oliver, rödlök och ärtskott.

Kan sammanfatta de senaste fyra dagarna med att jag ätit pizza tre av dom (åt en halv igår på konsert i ren tristess medans vi väntade på huvudnumret) :o :angel: :D
 
Blev bjuden på pastasallad med feta, soltorkade tomater, avokado, kikärter och annat gott igår. Intogs i parken till VM-finalen på storbildsskärm. Lite öl och chips också. Sedan blev det en lång kvällspromenad följt av lite stödmackor, te och glass som kvällsmat.
 
Igår vågade min partner sig på språng ut i det okända, så idag kastar jag mig ut och äter en raw lunch. Allt gott, men jag är SKEPTISK när det kommer till chiapudding. Vad är grejen med dessa slemmiga frön?
 
Igår vågade min partner sig på språng ut i det okända, så idag kastar jag mig ut och äter en raw lunch. Allt gott, men jag är SKEPTISK när det kommer till chiapudding. Vad är grejen med dessa slemmiga frön?

Ingen, de är bara slemmiga :yuck:

Edit: Och dyra, återförsäljarna är säkert glada över deras popularitet. Miljömässigt är jag ytterst skeptisk till dem också, såvitt jag vet odlas de inte i något närområde.
 
Jag strör lite chiafrön ihop med müslin på yoghurten på morgnarna, äter upp dem snabbt innan de hinner bli slemmiga! Mest för att de innehåller omega-3 och jag är dålig på att äta fisk. PARTNER kallar dem för fisk-frön sedan jag berättade det :D Slemmigheten är ju kanske lite lik..
 
Jag strör lite chiafrön ihop med müslin på yoghurten på morgnarna, äter upp dem snabbt innan de hinner bli slemmiga! Mest för att de innehåller omega-3 och jag är dålig på att äta fisk. PARTNER kallar dem för fisk-frön sedan jag berättade det :D Slemmigheten är ju kanske lite lik..

Jag tar hellre en bit inlagd sill :d Abbas Ramslök är god plus att min favorit Fransk löksill hänger med sedan barnsben :up:
 
Jag tar hellre en bit inlagd sill :d Abbas Ramslök är god plus att min favorit Fransk löksill hänger med sedan barnsben :up:

Hade jag fått i mig fisk regelbundet hade det inte varit något problem. Men av olika anledningar får jag inte det, och då är någon tesked chiafrön på yoghurten varje morgon 7 dagar i veckan för mig ett extremt bekvämt och smidigt halvsubstitut :)
 
En Felixpaj till lunch.
Kladdkaka (bakad av mig) på jobbet.
När det blir lite svalare ska jag till Kvantum och köpa färdig sallad.
 
Hade jag fått i mig fisk regelbundet hade det inte varit något problem. Men av olika anledningar får jag inte det, och då är någon tesked chiafrön på yoghurten varje morgon 7 dagar i veckan för mig ett extremt bekvämt och smidigt halvsubstitut :)
Ja, lite chiafrön i müslin för att det är nyttigt hade jag kunnat hantera.

Men uppblötta till "pudding" med bär och frukt på? Bären och frukten var förstås goda, men chiasörjan. Nja. Det var också mer sörja än pudding. Mycket mindre stabilt i sig självt än tex chokladpudding eller brylépudding. För att inte tala om brittiska brödpuddingar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
7 444
  • Låst
Kropp & Själ Dagens middag: Surdegsbaguette, rökta räkor och kalixlöjrom :d👌 Edit: Jag tror jag fick numreringen rätt, annars får en moderator ändra :)
Svar
1
· Visningar
319
Senast: Mineur
·
M
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I onsdags, vid lunch ungefär, packade jag och en kompis ihop oss och rullade ner mot Falsterbo. Tältet packat och vi skulle tälta på ett...
Svar
1
· Visningar
1 121
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 631
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp