I fredags var jag mycket gnällig efter min första arbetsvecka efter semestern (nåja, en tvådagarsvecka). Vi spontanade ihop en minikräftskiva. Några färska svenska kräftor på lösvikt, räkor, hemmagjord aioli, kokt kronärtskocka med smör och havssalt, en liten snabbt ihopfixad minivästerbottenpaj lagom för två personer, ost&kex, vitlöksbaguette. Vitt vin till, en alvharino, och varsin minisnaps som var över från midsommar. Sedan var jag på SÅ mycket bättre humör!
Och igårkväll var vi på 30-årsfest med buffémat, mycket varmrökt lax och goda såser och matiga sallader och fantastiskt hembakt bröd. Vin och snaps till middagen och drinkbord och dans i partytält hela natten. Godast var aperol spritz och hallonojitos
Vi kom hem 04:30 imorse
Vilket innebar att dagens brunch fick utökas med dessert i form av bake off croissanter med nutella.
Och igårkväll var vi på 30-årsfest med buffémat, mycket varmrökt lax och goda såser och matiga sallader och fantastiskt hembakt bröd. Vin och snaps till middagen och drinkbord och dans i partytält hela natten. Godast var aperol spritz och hallonojitos