Tittar in i ditt kök, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pratat mat på jobbet. En kollega äter räkor som de är, med skal och huvud. Jag höll på att storkna. GÖR man så??
 
Alltså, insåg i går vilken jäkla misär det har varit på vår så kallade matlagning den senaste tiden. Vi äter mat ur påsar och kartonger snart sagt var och varannan dag. Det är trist, dyrt och säkerligen inte särskilt nyttigt. Nej, nu ska vi få ordning på torpet. Vilken dag som helst.

(I dag blev det middag ur vare sig påse eller kartong utan ur plastkorv: färdig ärtsoppa... (men den är ganska god faktiskt :o))
 
Senast ändrad:
I Kina är det det vanliga sättet att äta dem. I Hongkong-grenen av min familj förekommer beteendet.
Den perioden jag var i Kina så lärde jag mig skala dem i munnen- sjukt praktiskt. Däremot så var det bara krill (om det nu är den rätta benämningen, men de var pyttesmå) som åts med allt.
 
Alltså kvällens mat - jag funderar på om den blir konstigare och sämre ju mer turister som ska äta?!
Jag ger er tex ost med pizza!
0j1IVn5.jpg


Och, kvällens höjdpunkt - desserten!
BAtP6BW.jpg


Inte det bästa jag ätit i mitt liv men jag är väldigt mätt tack vare allt fett! :o :D
Efterrätten är för övrigt en chokladtarte (nåja, mer chokladpudding) med chokladsås ich chokladglass. Det ser ni väl?!
 
I lördags var det kräftskiva, var förvånansvärt ovanligt sugen på kräftor. Åt många och gott var det.
Idag så är det ända ståndaktiga som jag ätit mammas hemgjorda (men med färdig deg) svamp- och purjolökspaj.
Har definitivt förätit mig på det som barn och föredrar en annan klassiker, spenat- och kesopaj. Blir nog till att göra det en dag, köper färdig deg som även funkar till att göra piroger med bönor i.
Mitt kök är under renovering av en snäll morbror, som ätit upp allt ätbart i frysen och det med rätta, så kommer behöva fylla på med lådmat. :)
 
Alltså kvällens mat - jag funderar på om den blir konstigare och sämre ju mer turister som ska äta?!
Jag ger er tex ost med pizza!
0j1IVn5.jpg


Och, kvällens höjdpunkt - desserten!
BAtP6BW.jpg


Inte det bästa jag ätit i mitt liv men jag är väldigt mätt tack vare allt fett! :o:D
Efterrätten är för övrigt en chokladtarte (nåja, mer chokladpudding) med chokladsås ich chokladglass. Det ser ni väl?!

Perfekt måltid! :laugh: Lite sugen på blobben där, älskar kombinationen chokladglass med chokladsås!
 
Alltså kvällens mat - jag funderar på om den blir konstigare och sämre ju mer turister som ska äta?!
Jag ger er tex ost med pizza!
0j1IVn5.jpg


Och, kvällens höjdpunkt - desserten!
BAtP6BW.jpg


Inte det bästa jag ätit i mitt liv men jag är väldigt mätt tack vare allt fett! :o:D
Efterrätten är för övrigt en chokladtarte (nåja, mer chokladpudding) med chokladsås ich chokladglass. Det ser ni väl?!
Herregud... Ni får komma till Glasgow så ni får lite ordentlig mat! Den skotska restaurangscenen är så mycket bättre än det där! :laugh:
 
Herregud... Ni får komma till Glasgow så ni får lite ordentlig mat! Den skotska restaurangscenen är så mycket bättre än det där! :laugh:
Haha ja! Vi får göra det nästa gång! Fast det där och portionspajen i aluminiumfolie har ändå varit bottennapp, resten har varit som minst helt okej och stundtals positivt överraskande :D
 
Efter gårdagens minst sagt dekadenta lunch kändes dagens smörgås med hummus och paprika om möjligt ännu tråkigare än vanligt. Men! Ikväll ska jag iväg på något jättespännande! En av mina favoritrestauranger har lanserat ett nytt koncept, som går ut på att man väljer 5 ingredienser från en lista och sedan lagar kockarna en femrättersmeny åt en baserat på dessa 5 ingredienser. Man har alltså ingen aning om vad som kommer att serveras, förutom att varje rätt garanterat kommer att innehålla en av dessa 5 ingredienser. Det ska bli hur kul som helst!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
632
Senast: Liten
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
7 418
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 748
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 106
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp