Tittar in i ditt kök del 27

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare Mineur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 126
  • Visningar Visningar 54 291
Det är så synd att sparris kan vara lite dyrt ibland. Annars hade jag levt på typ pizza bianco med haloumi och sparris, eller bara stekt sparris med citron!
Verkligen!
Förra veckan sålde de billig sparris på affären, så passade på att köpa ett par knippen. Men soppan skulle man kanske kunna göra på fryst sparris också, ska nog testa det någon gång.

Har gjort den sjukaste mac and cheese jag skapat 😭
Roux, cheddar, mozzarella, färsk jalapeño både i ostsåsen och ovanpå innan det åkte in i ugnen en stund.

Så goooood! Tre portioner blev det 😅
Eller ja, i magen. Några kvar också!
Färdiga ribs till.

IMG_9741.webp

Har du ett mer exakt recept? 😁
Okej då, men spirituellt är det bara ”massor med ost” :D

Utgick från detta:
https://www.bbc.co.uk/food/recipes/macaronicheese_83521

Hade i lite mer av allt bara. Kryddade med ett lagerblad, salt (kunde haft i ännu mer!), svartpeppar, vitpeppar och lite jalapeño-tabasco. Men sistnämnda är lika gott vid sidan av. Och så en uppdelad mozzarellaboll i såsen dessutom.

Missade parmesan ovanpå men funkade fint med bara cheddar.
Kokade 500g pasta och hade i så att det såg gött ut, resten får vi äta till nåt annat.

Nästa gång ska jag nog laga i två formar för större gratinerad yta :d

Okej då, men spirituellt är det bara ”massor med ost” :D

Utgick från detta:
https://www.bbc.co.uk/food/recipes/macaronicheese_83521

Hade i lite mer av allt bara. Kryddade med ett lagerblad, salt (kunde haft i ännu mer!), svartpeppar, vitpeppar och lite jalapeño-tabasco. Men sistnämnda är lika gott vid sidan av. Och så en uppdelad mozzarellaboll i såsen dessutom.

Missade parmesan ovanpå men funkade fint med bara cheddar.
Kokade 500g pasta och hade i så att det såg gött ut, resten får vi äta till nåt annat.

Nästa gång ska jag nog laga i två formar för större gratinerad yta :d
Tack! 🤤😍

Snabbpasta med makrill i tomatsås (men jag måste ersätta den med något annat, hade missat att makrillen tappat sin msc-märkning). Pasta skruvar kokades med grönsaksbuljong, hivade i ärtor och gröna bönor i slutet, i med en burk makrill i tomatsås, skvätt på olivolja och peppar från kvarn. Slafsa i dig.

Har särbon här så igår blev det oxfilé, stekt sparris och klyftpotatis :d Tanken var att grilla men säsongens första åskväder kom emellan :laugh:

Ch Belgrave från 2015 i glaset, jag bunkrade när vi var till Bollnäs igår för de hade 2015 kvar (de har just bytt årgång till 2016).

Liknande trådar

Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 133
Senast: Pilot
·
Mat Jag har en tetra tomatsoppa som jag tänkte äta en dag snart. Jag älskar tomatsoppa och ris som det serverades när jag gick i skolan (vet... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 688
Senast: Ramona
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur... 99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
116 239
Senast: Mineur
·
  • Låst
Mat Jag har saknat mattråden och inspiration. Vad äter ni idag? Ikväll gjorde jag dovhjortskav med gräddsås med smörstekta... 99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
93 889

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka