Tittar in i ditt kök - del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tittar in i ditt kök - del 7

Jag nöjer mig med fisk på burk, det är så mycket lättare att bära:

penntricket_519fac56ddf2b362f1848b12.jpg

(LadyDahmer gör penntricket)

Fast jag vet inte, jag tycker att det blir lite anti-uttrycksfullt när hon slänger in engelska ord på fel plats till höger och vänster... men visst, jag gillar henne mer nu än jag gjorde i början.

Och jag tycker att hon vore en värdig vinnare även om jag stör mig på henne, hon är jätteduktig!

Senast ändrad:

Det är nog hennes språk, helt enkelt ... Hennes syrra pratar ju också så - fast ännu mer med engelska ord. De är nog uppväxta så.

Haha, oj! Jag hade ingen aning om att hon är Loreens syster (förrän jag just googlade det då :)) men nu kan jag ju se det. Undrar för övrigt om Ala är Gina Dirawis hemliga syster, jag tycker att de är jättelika.

Jag kommer aldrig att glömma ett program där han slängde en stor stek över axeln när han bar den till diskbänken.

Struts! Som man själv sprungit ifatt och strypt, iförd endast höftskynke.

Jag nöjer mig med fisk på burk, det är så mycket lättare att bära:
)

Jeez, ni gör det inte lätt att läsa era poster när man äter sin frukost. :rofl: Härligt att se att ni har samma humor som Per Morberg har, för det är ungefär vad jag uppskattar hos honom! :D

Jag vet inte om jag alls kan tolka dig rätt nu, men att slänga steken över axeln framför kameran när man är skådis, kock och lever med en ingjuten image som folk tror om en så borde det nog ses som ren humor - men jag trodde nog du också såg det som humor och inte som något manligt statement. Skitsamma, jag gillar varken morbergs vin eller tjälknöl, men jag uppskattar honom som skådis och en självdistanserad individ som är genomtrevlig när inte kamerorna är påslagna.

Iallajallafall va, så åt jag igår morotsbiffar från hälsans kök tror jag det hette. Mycket goda, men tunna och tja...jag tror paketet med fyra biffar kostade en tjuga. Jag gör mycket mycket fler lika goda morotsbiffar (godare!) än så för samma summa. Men helt okej som fastfood när man själv inte har tid att göra egna.
Jag kokade upp couscous till, hade en kall sås på arlas curryfärskost blandad med en slatt gräddfil så det blev lite rinnigare som sås, och en enkel sallad på crisp och lök och kapris och små plommontomater till.

Ikväll gör jag egna biffar av kokt potatis och broccoli och pancetta, panerade i panko och med bara en sallad ungefär som gårdagens till. Det är dagen innan lön så inga utsvävnngar här inte.

Humor och machoutspel behöver kanske inte utesluta varandra, men machostilen roar inte mig. Om han är vettig privat, hade jag blivit besviken på den roll han antar. Han gör det ju ändå "som sig själv", inte som uttalad teater. Att han vill det, talar ju inte till hans fördel.

Alla har vi olika sätt att förhålla oss till olika saker här i livet. Jag dömer ingen människa efter något jag inte vet något om, helt enkelt. Vi kan vara överens om att vi inte är överens i morberggate helt enkelt.

Vi har ätit tidigt, en middag bestående på gryta (rester) av högrev med trattisar, bacon och vitlök samt enbär. Surdegsbröd till, vatten i glaset.

Uppenbarligen. Men det hela handlar som jag ser det inte om Morberg egentligen, utan om alla dumheter vi håller på med när det gäller kön. Matlagningsprogrammen verkar verkligen inte ligga i framkant på den punkten. Mat är väldigt könat.

Honom ska jag kolla på! Redan ett par bilder på nätet antyder en... något annorlunda gender performance än den tidigare diskuterade.

Igår gjorde jag kokosmarmelad i ett försök att briljera. Det misslyckades. Marmeladen påminner inte om marmelad överhuvudtaget, men skulle nog kunna vara god som fyllning i någon kaka. Många kakor blir det. Funderar även på om jag kan konvertera alltsammans till kokoschutney. Det är nog en bättre idé, egentligen. Jag äter mer chutney än kakor. Tror jag.

KL

Jag ar i Florida och halsar pa sonerna ... I gar kvall lagade sonen jag (och de andra sonerna) bor hos en fantastisk fisk middag med hemgjord Sweet Corn Zabaglione till sea bass och sallad. Till det drack vi en Napa Valley Chardonay som jag tog med mig fran Napa. Det var helt himmelskt gott.

Till lunch idag var vi pa en Arabisk lunch restaurant i Daytona. De har Shawarma pa Saudi Arabiskt satt och vi holl pa ata ihjal oss ... for att sedan besoka en lokal Italiensk restaurant for middag. Den ar DYR ... men maten ar helt "outstanding" och nagot man tanker pa i flera dagar efterat. Vi har varit dar forut och ar lika forvanade att lilla Palm Coast har en restaurant i den klassen varje gang vi gar darifran. Dar man maste bestalla bord om man vill komma in en Mondag kvall.:p

I morgon kor jag hem igen ... tack och lov ... mina byxor passar inte langre.:cautious:

Oh, shawarma har jag ätit gjord på kyckling en gång i england - väldigt väldigt gott! Gillar man salt and vinegar-smak så är shawarma a piece of heaven! Sen fick jag det en annan gång på en restaurang i göteborg gjort på lamm, och då smakade det inte alls samma. Då var det en helt annan rätt, så jag vet inte riktigt vad som är rätt, hur det ska smaka.

Kl

Vi övar på spansk mat inför kommande semester. Calamares med aioli, lammkorv, corizo, oliver, veteöl och lufftorkad parmaskinka. Krœnärtsskockor, sallad och grönsaker.

Kanske inte spansk rakt igenom, men det är mest en fint för att få fyraåringen att prova nya saker, och det funkar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
206
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 339
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på... 2
Svar
34
· Visningar
2 128
Senast: starcraft
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
538
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka