Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Petruska 8 armar och lila i tonen? (Jag tror mandalaki är en lila bläckfisk. Vet inte varför)
D'oh! Det är ju bara skyddsplasten som är lila ju.
Vad är uppstekta pannkakor?Uppstekta pannkakor med vaniljglass och hallonsylt.
![]()
Vad är uppstekta pannkakor?![]()
Ok, tänkte om det var en mono-variant av gräddningen.I mitt fall är det gårdagens pannkakor som blev över, värms i torr panna och smakar helt okej till frukost dagen efter.
Blir ok att värma i vanlig ugn också tycker jag, dock ej i micro.I mitt fall är det gårdagens pannkakor som blev över, värms i torr panna och smakar helt okej till frukost dagen efter.
Vad beträffar gårdagens marinerade filé kan jag rapportera att den var minst lika god till lunch idag. Nog till och med godare, vitlöken och chilin hade "satt" sig riktigt gott under natten!
Om vi ska titta in i mitt kök just nu, så jäser en hushållsassistentsbunke med en mycket grov surdeg se'n nå'n timme tillbaka i ugnen. Jag hackar hassel- och valslemproppar till den extravaganza med massor med andra nyttigheter som skall adderas degen imorrn bitti, innan avslutningsjäsningen för att se'n förmiddagsgräddas.
Tanken är att morgondagens kalasmiddags förrätt ska vila på ett löjligt färsk grovbröd, så att renköttet och kantarellstuvningen ovanpå vinner förstapriset i den mat-tävling jag lömskt tänker utlysa.
You don't like my two nuts? :0Jag bara rättade ditt inlägg lite. Lycka till med tävlingen, det låter olutheranskt på midsommarbordet men dock mycket gott.