tjäna pengar som 15-åring???

2tjejer

Trådstartare
hej! jag är en tjej på 15 år som vill tjäna pengar men vet inte riktigt hur? har ni några tips? :D
 
Samla pant, samla ihop diverse prylar och sälja på loppis? :) Sommartid får man väl feriearbeta från det man är fjorton, eller finns det alternativet inte längre?
 
Det ska finnas någon app där folk kan lägga in att de behiver hjälp med djur tex om de åker bort några dagar eller hundpromenader.
Annars skriv i Facebookgrupper att ni vill jobba. Dela reklam brukar man kunna göra som ung.
 
hej! jag är en tjej på 15 år som vill tjäna pengar men vet inte riktigt hur? har ni några tips? :D
Du är för ung för att jobba i kassa (16 års gräns) men det kan finnas butiker som tar in yngre för att plocka varor men det kan vara svårt.
Men värt att kolla med de butiker som finns i din närhet.
 
Du är för ung för att jobba i kassa (16 års gräns) men det kan finnas butiker som tar in yngre för att plocka varor men det kan vara svårt.
Men värt att kolla med de butiker som finns i din närhet.
På affären hos oss satt de som fyller 15 i år i kassan i sommar.
 
hej! jag är en tjej på 15 år som vill tjäna pengar men vet inte riktigt hur? har ni några tips? :D
Kolla om du har saker du kan sälja, sånt du inte behöver längre, och sälj dem på loppis.

OBS! Jobba INTE svart (=olagligt), för då är du inte försäkrad om det händer en olycka samt att skatter och arbetsgivaravgifter inte betalas in.
 
hej! jag är en tjej på 15 år som vill tjäna pengar men vet inte riktigt hur? har ni några tips? :D
Du kanske få jobba extra i stall på helgerna? Eller jobba extra ibland i butik?

I din ålder jobbade jag extra lite i travstall efter skolan/på helgerna. Och ibland jobbade jag extra i en mataffär tex när de skulle inventera. Sommarjobbade också lite på kontor och typ sorterade post, svarade i telefonen, hjälpte till med diverse småsaker som inte krävdes utbildning för. Jag jobbade också någon sommar med att sitta och ringa runt och göra marknadsundersökningar genom att fråga folk saker.
Kanske finns något liknande för dig?
Alla utom telefonjobbet, som jag svarade på annons för, fick jag genom kontakter. Kanske du kan kolla om dina föräldrar eller kompisar vet någon som kan behöva hjälp med något?
 
  • Gilla
Reactions: Sel

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har blivit singel efter att sambon gjorde slut med mig idag. Det hela suger såklart och är otroligt sorgligt. Jag är ledsen, arg...
2
Svar
29
· Visningar
3 826
Senast: Fazeem
·
Juridik & Ekonomi Någon som gjort det? Jag förstår att det blir mindre ekonomiskt.. även att det påverkar pensionen. Påverkar det semesterdagar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
4 735
Senast: Nepenthe
·
Samhälle Hur vet man vart man ska bo? Jag är så förvirrad och önskar så att jag hittar hem. Var? Vet inte... Måste det vara Sverige? Nä? Men jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 306
Senast: Lickety
·
Samhälle För jag fattar inte. Om en 15-åring begår ett grovt kan man inte dömas till fängelse om jag har fattat det rätt för då ä man inte vuxen...
Svar
8
· Visningar
1 018

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp