Bukefalos 28 år!

Tjänsteledigt

MaRomer

Trådstartare
Nu står jag i valet och kvalet hur jag ska göra. Har i dagsläget 2 jobb, varav jag inte vill vara kvar på det ena. Ev så har jag ett nytt jobb på g, men detta är 100% och kräver alltså att jag behöver säga upp mig på båda mina jobb.

Men samtidigt så är det 2 veckors prövotid på nya jobbet ( Dessa 2 kan jag jobba dubbelt). Om det sedan går bra så får jag fortsätta i 6 månader till. Men det är alltså inget fast jobb, däremot med mycket stora chanser att jag får fortsätta efter dessa 6 månaderna. ( Jag vill fortsätta)

Parallellt med detta så driver jag sveriges största bilstolsblogg och har börjart sälja produkter från ett stort företag.

Min undran är nu om jag kan ta tjänsteledigt under förutsättningarna att "Jag har startat eget och vill lägga mer tid på det och hemsidan". Detta ska jag enligt avtalet få. Däremot så får jag inte tjänsteledigt för test av jobb. Sen kan ju alltid chefen säga nej.

Om jag nu får tjänsteledigt och chefen får reda på att jag jobbat på annat företag, vad kan denne göra då?

Jag har även möjligheten att säga upp mig helt på båda jobben. Men det känns extremt dumt med tanke på att jag har en familj att försörja.


Hur hade ni gjort i detta läget? Hade ni frågat om tjänsteledigt för annat jobb eller hade ni begärt för eget företag? Jag har ju båda delarna. Så ljuger gör jag ju inte. Och jag hade verkligen velat lägga mer tid på både hemsidan och försäljningen:/
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 319
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 900
Senast: skiesabove
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 874
Senast: fejko
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
9 152
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp