Tjockistråden 3

Till gladare nyheter!
I förrgår fick jag feeling. Jag bestämde mig för att prova min bröllopsklänning :love:

Inga problem att få igen dragkedjan i ryggen, men ryggen blir liiiiiite dubbelvikt fortfarande så jag gissar 1-2 kilo till så kommer den sitta som en smäck :love::love::love:

Nu ska jag ju inte gifta mig i närtid, det är inte riktigt en fördel att ge min partner försörjningsplikt medans jag studerar - så det får vänta. Men det känns så kul att jag KAN! Det kommer gå!

Min från början svindyra bröllopsklänning som jag hittade för 250 kr på second hand kommer komma till användning! Känns hur kul som helst! Kommer ändå behöva sy om den då den har ett släp och jag är inte riktigt ett fan av släp, men ändååååå. Målet har ju varit att komma i den och det är SÅ nära nu!! :love::love:
 
Blir bara ett pass på gymmet denna vecka men får vara så. Jobbar sex dagar på raken och funderar på om jag har en början till förkylning i kroppen dessutom. Ni kan ju tänka er alla förskolebaciller så attackerar 😅
 
Jag funderar på att kontakta en dietist. Men är lite fundersam till att den kan säga något som jag inte redan vet. Får väl se hur jag gör. Ska avvakta till början på november för at utvärdera om det gjort nån skillnad att ändra medicinen.
Under tiden fortsätter jag att räkna kalorier. Inte för att det gjort någon skillnad hittills.. Trots ett intag på i snitt 1300-1400 ungefär går jag stadigt uppåt.. Jag har medvetet ökat från ca 900 (det var sjukt jobbigt!) för att se om jag blir lite piggare.
 
Jag funderar på att kontakta en dietist. Men är lite fundersam till att den kan säga något som jag inte redan vet. Får väl se hur jag gör. Ska avvakta till början på november för at utvärdera om det gjort nån skillnad att ändra medicinen.
Under tiden fortsätter jag att räkna kalorier. Inte för att det gjort någon skillnad hittills.. Trots ett intag på i snitt 1300-1400 ungefär går jag stadigt uppåt.. Jag har medvetet ökat från ca 900 (det var sjukt jobbigt!) för att se om jag blir lite piggare.
Låter som en bra idé! Det värsta som kan hända är ju att du att det inte ger ngt men du kan ju också träffa ngn som gör skillnad.
 
Låter som en bra idé! Det värsta som kan hända är ju att du att det inte ger ngt men du kan ju också träffa ngn som gör skillnad.
Och så kostar det en hel del i form av patientavgift, förlorad arbetsinkomst och tid. Jag vet som sagt inte vad det ska sägas som jag inte redan vet, så jag är mycket skeptisk till att det skulle göra någon större skillnad faktiskt.
 
Jag tillhör de personer som har stor övervikt att gå ner. Jag har också reagerat på att det finns personer här som inte verkar "höra hemma" i den här gruppen om man ser till antalet kilon man behöver gå ner. Det är otroligt stor skillnad på att ha 45 kg att behöva gå ner jämfört med 10 kg.

Jag har dock valt att scrolla förbi dessa inlägg för att de inte ska bli för provocerande för mig.

Jag har nu gjort 6 av 9 veckor av min Modifast Max-kur. Jag är supernöjd med dessa 6 veckor. Det har funkat bra. Jag har mått bra och inte haft några cravings under tiden. Jag vägde in mig på 112,7 kg den 5/9 och idag väger jag 101,4 kg till mina 165 cm över havet. Jag har alltså gått ner 11,3 kg på 6 veckor, vilket är så himla skönt. Jag tappat mest de 3 första veckorna då jag åt endast Modifast. Från och med idag blir det Modifast till lunch och mellanmål, för övrigt vanlig frukost och middag. Jag kommer fortsätta räkna kalorier och måste dock ligga på lågt antal - typ 1100-1200 för att gå ner något över huvud taget. Jag tillhör den grupp av människor som har väldigt låg ämnesomsättning utan att det är något fel på sköldkörtel etc. Då gäller det att hålla hårt på kosten för motion hjälper liksom inte.

Mitt mål för de sista 3 veckorna på Modifastkuren är att komma ner under 100 kg :).

/Lizzie
 
Jag är en av dem som har gått ner från 108 till 80 och har 15 kilo till att gå ner.

Har man hängt i den här tråden under sin viktresa tycker jag att man ska få vara kvar.

Har man dock bara ett par kilo att gå ner finns det andra trådar att joina.


Nu till min bekännelse efter att jag så lyckligt var på 79,9 så gick jag Bananas med sockret vilket är väldigt dåligt för en typ2 diabetiker med tablettbehandling.

Så jag sitter här på dag 1 av sockerborttagning och är grymt trött, har ont i huvudet och mår bläää.

Jag vet att det är värt det när jag är på andra sidan igen men så svårt att inte stoppa något sött i munnen
 
Första dagen idag och jag har min plan klar. Jag tänker mig en kombination av periodisk fasta (startar med 16:8) och ketogen kost, då detta har fungerat väldigt bra för mig tidigare.

Jag har som mål att gå 10.000 steg om dagen nu och öka på stegen så småningom.

Tisdagar och torsdagar: Styrketräning
Onsdagar: Yoga
Fredagar: HIIT

Jag börjar såhär och ser vad det ger, och ändrar något om jag skulle behöva.
Invägning på måndagar (jag är för feg för att skriva ut min startvikt just nu)
Målet är -50kg totalt och första delmålet är -10 kg innan jul, vilket känns rimligt :)
 
Jag gick ner en hel del för 3-4 år sedan, sen blev jag sambo och alla kilon kom tillbaka. Eller egentligen ska jag inte bara skylla på sambon, jag hade nog gått upp några kilon redan innan och jag har alltid haft en tendens att jojo-banta. Ända sedan liten har jag varit överviktig.

Nu har i alla fall både jag och sambon bestämt oss för att ta tag i saken. Vi vandrar en del på sommaren och promenerar året runt med hundarna och främst han har börjat känna av att det sliter på kroppen. Just nu har det gått 1 månad och det är inte enkelt men ändå enklare när båda är på samma sida.

Jag har ingen siffra i huvudet, vi får se var det landar. Jag skulle vilja börja jogga igen om möjligt. Märkte sist jag försökte att kroppen sa stopp. Ska jag hamna inom normalvikt enligt BMI krävs det ca 25 kg.
 
Jag har också gått ner +20kg men brottas nu med typ 5, livrädd att gå upp 25.. Fast jag vet exakt vad jag måste göra så känns dessa 5kg som när jag stod i valet och kvalet med en stor livsstilsförändring som tillslut resulterade i stor viktnedgång.
Men jag är ledsen att jag skrivit i fel tråd, egentligen så vet jag hur störigt de är när folk tjatar om 3-5 kg när man själv står där med 25.
Önskar er all lycka! 🥰
 
Jag fuskade i helgen. Gjorde misstaget att ställa mig på vågen idag. Jag vet att jag inte ska göra det. Men jag tänkte, äsch, hur illa kan det vara egentligen???

24/8 68 kilo
30/8 66,1
09/9 65,9
16/9 64,8
30/9 64,3
11/10 63,9
14/10 63,2
18/10 65,5

Nästan 2,5 kilo upp. Jag hoppas vid gudarna att det mesta är vätska och försvinner hyfsat fort.
Borde ställa mig och göra i ordning slowcookern, men motivationen är SÅ låg till det. Det kanske blir att göra vid lunchtid så får den stå och puttra tills sambon kommer hem vid 19.
 
Jag fuskade i helgen. Gjorde misstaget att ställa mig på vågen idag. Jag vet att jag inte ska göra det. Men jag tänkte, äsch, hur illa kan det vara egentligen???

24/8 68 kilo
30/8 66,1
09/9 65,9
16/9 64,8
30/9 64,3
11/10 63,9
14/10 63,2
18/10 65,5

Nästan 2,5 kilo upp. Jag hoppas vid gudarna att det mesta är vätska och försvinner hyfsat fort.
Borde ställa mig och göra i ordning slowcookern, men motivationen är SÅ låg till det. Det kanske blir att göra vid lunchtid så får den stå och puttra tills sambon kommer hem vid 19.

Fett sätter sig inte på en helg, säkert vätska. :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 883
Senast: jemeni
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 892
Senast: hundtant
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 898
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 167
Senast: tornblomma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp