Tjockistråden 3

Sov hela dagen igår. Jag vaknade vid 5-tiden och tyckte det var för tidigt så jag låg kvar och somnade om. Vaknade igen efter några timmar men stannade i sängen eftersom jag kände mig trött och hade väldigt ont i hela kroppen. Gick upp och petade i mig värktabletter och la mig igen. Surfade lite och somnade om. Vaknade strax före 16.00 och då tvingade jag mig att gå upp. Känner mig inte sjuk men har ont i lederna. Vågen var åtminstone snäll idag. Jag har kommit tillbaka på vikten för två veckor sen.
 
Jag har åtminstone försökt att hålla mig i från att äta massor med choklad och bullar varje dag. Har faktiskt också hållit mig ifrån en massa i överlag på kvällen. Det är min nuvarande utmaning. Mina vandringskängor har kommit, men det blåser och är så kallt så det blir liksom en ursäkt att slippa. Vet ju dock att en omställning tar lite tid, så försöker att vara lite snäll mot mig själv.
 
TRÖTT. Slutade med ginseng pga av kostnaden men jag måste kanske börja igen. Den här tröttheten förstör livet. Eller liv...jobba och sova. Sitter och tittar på klockan och funderar på om jag "får" gå och lägga med redan. 18.45.
 
TRÖTT. Slutade med ginseng pga av kostnaden men jag måste kanske börja igen. Den här tröttheten förstör livet. Eller liv...jobba och sova. Sitter och tittar på klockan och funderar på om jag "får" gå och lägga med redan. 18.45.

Samma här… vaknar på morgonen och längtar tills att jag får lägga mig igen. Är ständigt trött.
 
Frösen och ont i ryggen. Ska pallra mig upp från spikmattan. Låg under täcket eftersom jag frös så. Nu måste jag stilla hungern..
 
Jag har provat lite sockerprodukter den här veckan och nej jag blir trött, får ont i huvudet och sur och tvär. Det är ju gott när man stoppar det i munnen. Jag vill tillbaka till mitt stabila blodsocker. Går och micrar lite broccoli
 
11 oktober. Jag fick skrapa bilrutorna. Det är för tidigt! Nu uppstår problemet med kläder. Vinterjackan som passade förra vintern är för stor. Har en gammal jacka som är för liten. Vill inte kasta mig iväg och köpa nytt utifall (dream on...) jag kanske kan ha min mindre jacka snart. Men det enda vettiga är nog att bita i det sura äpplet och köpa en jacka som passar nu. Men nuvarande vikt. Men det svider. Sa jag det att jag hatar att köpa kläder? Var på Lidl idag och de hade fina fleecejackor för en billig peng men inte i min storlek. Då måste jag ta en herrjacka.
 
Man kan göra ett intag på den gamla förstora ett tag. Gjorde jag. Tog i två kanaler i ryggen på en gammal ett slag.
 
Jag skulle vilja resonera med er, om ni vill? Jag har ju släppt allting och äter mer och mer på det här. Jag VET att jag inte kommer att må bättre av att gå upp ännu mer i vikt, och jag MÅSTE göra någon slags förändring. Men så kommer det, jag vill egentligen inte. Trots att allt jag äter enbart ger mig ännu mer ångest. Jag vill göra en radikal förändring, men ångesten är starkast.

I morgon ska jag på en arbetsintervju, det är ett jobb som förmodligen skulle ge mig energi, snarare än det jag har nu. Har varit inne på att säga upp mig från nuvarande på grund av studier, och liksom lägga mer tid på min hälsa. Men det här jobbet är extratimmar, och jag klarar mig ett tag utan inkomst som jag hade tänkt. Har en historia av mycket sjukskrivning på senaste tiden. Helst av allt hade jag inte velat jobba överhuvudtaget, men det blir tufft på studielån annars.

Kanske den radikala förändringen kan ske om jag får byta arbetsplats?

Har promenerat lite i 2-3 dagar nu i alla fall. Försöker, men ändå inte..
 
Jag skulle vilja resonera med er, om ni vill? Jag har ju släppt allting och äter mer och mer på det här. Jag VET att jag inte kommer att må bättre av att gå upp ännu mer i vikt, och jag MÅSTE göra någon slags förändring. Men så kommer det, jag vill egentligen inte. Trots att allt jag äter enbart ger mig ännu mer ångest. Jag vill göra en radikal förändring, men ångesten är starkast.

I morgon ska jag på en arbetsintervju, det är ett jobb som förmodligen skulle ge mig energi, snarare än det jag har nu. Har varit inne på att säga upp mig från nuvarande på grund av studier, och liksom lägga mer tid på min hälsa. Men det här jobbet är extratimmar, och jag klarar mig ett tag utan inkomst som jag hade tänkt. Har en historia av mycket sjukskrivning på senaste tiden. Helst av allt hade jag inte velat jobba överhuvudtaget, men det blir tufft på studielån annars.

Kanske den radikala förändringen kan ske om jag får byta arbetsplats?

Har promenerat lite i 2-3 dagar nu i alla fall. Försöker, men ändå inte..
Prova annat jobb tycker jag spontant låter bra. Om det ändå inte är bra på nuvarande jobb så är det väl dags att söka en annan lösning.
Bra med promenaderna ❤
 
Var in på Bon Prix hemsida och hittade en jacka som jag gillade. Leveranstid 1-3 veckor...så typiskt. Valde en annan jacka istället. Väldigt osäker på vilken storlek som passar. Jag orkar aldrig skicka tillbaks saker så det måste bli rätt.
Det har en gång hänt att jag har köpt en baddräkt i två olika storlekar för att vara säker på att något blir rätt.
 
Samma här… vaknar på morgonen och längtar tills att jag får lägga mig igen. Är ständigt trött.

Kollat sköldkörteln?
Pga en utredning ang min generella hälsa så ska jag nu utredas vidare för detta då jag hade avvikande värden.

OnT: tyvärr platsar jag i tråden. Måste gå ner i vikt för en bättre hälsa generellt. 20 kg initialt men 25-30 kg helst. Behöver räkna kalorier och hålla stenhård koll på kosten. Sen hoppas jag att utredningen kring sköldkörteln kanske kan hjälpa också
 
Ja vad säjer man? Elefanten och myggan? BMI 45. Tack lov fanns det xxl platser på berg och dalbanorna så jag kunde åka överallt som jag ville.
 

Bifogade filer

  • 20211012_114743.jpg
    20211012_114743.jpg
    162,8 KB · Visningar: 243
Kollat sköldkörteln?
Pga en utredning ang min generella hälsa så ska jag nu utredas vidare för detta då jag hade avvikande värden.

OnT: tyvärr platsar jag i tråden. Måste gå ner i vikt för en bättre hälsa generellt. 20 kg initialt men 25-30 kg helst. Behöver räkna kalorier och hålla stenhård koll på kosten. Sen hoppas jag att utredningen kring sköldkörteln kanske kan hjälpa också

Tester har visat inom normalvärden, eller strax över och det finns i min familj. Alla symptom för hypertyreos utom viktnedgång och nu när jag läser om det så har jag faktiskt haft mycket obehag med halsen, som ett tryck. Kanske borde ta upp det med läkaren. Finns annat på hypotyreos som också passar in, men ja, jag vet inte!
 
Tester har visat inom normalvärden, eller strax över och det finns i min familj. Alla symptom för hypertyreos utom viktnedgång och nu när jag läser om det så har jag faktiskt haft mycket obehag med halsen, som ett tryck. Kanske borde ta upp det med läkaren. Finns annat på hypotyreos som också passar in, men ja, jag vet inte!

Be att de tar ett TPO-trak.
Nu verkar det som att jag har ngn slags autoimmun sjukdom men kroppen är lurig!
 
Kappan kom idag. Aningen tight över magen så nu är motivationen extra hög att klara viktminskning. Hatar att inte kunna prova kläder i butik längre. Förut hade Bon prix en butik här men de har lagt ner alla butiker.
 
Jobbstress. Vi har inget att göra på jobbet nu och som bemanningsanställd sitter jag ju megalöst. Blev hemskickad från jobbet idag pga av arbetsbrist och jag mår jättedåligt av det. Det är stressande att veta att det när som helst kommer en uppsägning pga av arbetsbrist. Ovissheten tär på psyket.
 
Kunde inte stanna hemma. För mycket ångest. Och det enda vettiga stället att besöka är gymmet. Har inte varit där på ett tag. En i personalen hälsade så glatt och tyckte stt jag varit borta länge. Det stämmer. Sen fortsatte han att prata. Jag är inte alls bekväm med att prata när jag tränar. Men skönt att vara där ett tag och inte klättra på väggarna i lägenheten. Träning lindrar ångesten.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 323
Senast: jemeni
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 666
Senast: hundtant
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 397
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 928
Senast: tornblomma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp