Tjockistråden 4

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Problemet är ju att jag redan undviker snabba kolhydrater som pasta, ris vitt bröd osv. Egentligen är min diet helt ok, det är mängderna, ffa av frukt jag måste få bukt med. @Sirap jag äter alltså upp allt jag köper och slänger inget/mycket lite. Därav status på min frys. och kylskåp. Sedan hamstrar jag ju även saker som toappaper, tandkräm och liknande.

Äpplen som du överäter av påstås öka grhelin ett hormon som höjer aptiten, det skulle kunna vara en förklaring till överätandet förutom att du lär få dig i mängder med fruktos. Ett äpple eller två gör nog inget signifikant men kilovis lär det ju påverka tänker jag..

Äpplen som du överäter av påstås öka grhelin ett hormon som höjer aptiten, det skulle kunna vara en förklaring till överätandet förutom att du lär få dig i mängder med fruktos. Ett äpple eller två gör nog inget signifikant men kilovis lär det ju påverka tänker jag..
Jag blir alltid MER hungrig av äpplen.

Nån som har tips på lågkalori snacks?

Alltså något lätt att stoppa i sig när man är på språng?

Funderar lite på olika alternativ här men kommer inte riktigt fram till något vettigt :D

Nån som har tips på lågkalori snacks?

Alltså något lätt att stoppa i sig när man är på språng?

Funderar lite på olika alternativ här men kommer inte riktigt fram till något vettigt :D

Jag älskar torkad frukt så mango är min go-to. Köper raw-varianter utan tillsatt socker.
Man får vara lite modest med mängden men jag föredrar det och man kan tugga länge på dem (som läder i konsistensen).

Annat jag har med mig är kokta ägg, morötter eller kavlis flatbröd med light-mjukost på tub.

Jag är fortsatt nöjd med Eatit. Jag har måhända inte gått ner i vikt så mycket, men börjar sakta men säkert bli mer medveten om vad jag behöver förändra och varför. Jag köper fortfarande onyttigheter, som idag när det fanns kakor på rabatt. Men herregud vad söta de är! Rena sockerchocken. Kommer inte köpa igen.

Jag har mer och mer gått över till frukter, framförallt citrusfrukter och diverse proteinprodukter. Även nötter eller torkad frukt. Säkerligen inte hundraprocent nyttigt, men bättre än en påse saffransbullar.

Min vikt ligger typ på samma dock, så måste äta för mycket i förhållande till hur mycket jag rör mig. Men jag rör mig typ noll, så mitt kostbehov kan inte vara så stort.

Fick nyligen en ny modul som handlar om triggers. Ska reflektera över vad som som får mig att äta onyttigt / överäta, och välja ut två dagar i veckan som jag fått triggers (och gissningsvis hur jag hanterat det).

Jag gick loss på marconamandlar på eftermiddagen, så middagen rök. Men det var det värt just idag. -0,5 från förra veckan, är nöjd med det. Nu får jag ha resten av veckan som ett rättesnöre och bara använda min kaloribudget till mat. 1 dl marconamandlar gav 671 kalorier enligt lifesum, helt vansinnigt.

Dubbelkollade med tillverkaren och jo. De säger 631 kalorier på en dl, det är mer än jag brukar äta till middag sett till kalorinivå. Skjut mig😂

Levt i dekadens, druckit alkohol för första gången på två-tre år (pga graviditet och litet barn hemma). Vi åkte Finlandsfärja i helgen och drack öl och åt god mat. Ok, det blev inga mängder men typ tre öl och en hel del snabbmat i bilen på vägen dit och hem.
Vad sa vågen i morse? -0,5 kg. Så nu väger jag mindre än innan gravid.

Fattar verkligen inte. Här har jag slitit med att hålla nere kalorier och "äta rätt", och när jag slarvar deluxe går jag ner i vikt O_o

Veckovägning - 6 kg kvar till målvikt. Nära!

Jag undrar hur jag skulle kunna jobba på min självbild - i mina ögon är jag alltid tjock. Jag kan scrolla igenom bilder på telefonen och bara ”där tyckte jag att jag var tjock, och där, och där och där” fast jag vid vissa tillfällen har varit nästan tunn.

Jag kan ju se det nu på bilden, men där och då så kategoriserar jag mig själv alltid som en Tjock person. Och är övertygad om att alla andra också ser mig som en Tjock person.

Inte att det skulle vara illa på något sätt att vara just tjock, men det som stör mig är att självbilden sviktar liksom. Förstår ni hur jag menar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka