Jag vill fortsätta på denna kommentar
@MJLee
Arbetar du verkligen klokt med viktnedgång just nu?
Det verkar inte riktigt som om du har en fungerande strategi utan att du kanske måste börja med de första stegen först?
Dela upp det mer, slutmålet är en vikt du är nöjd med (vilken den än må vara). För att nå dit måste du må bra, för annars kan du inte hålla en diet.
Hur ska du må bättre?
(och akta dig för cirkelresonemang, att väga XX kg är inte ett bra eller rimligt svar)
Lista vad som krävs, eller vad du tror krävs.
Skärmfri tid (hur mycket?)
Rörelse (kanske lite meditation? Yoga? Promenad? En pulshöjande aktivitet två gånger i veckan?)
Frisk luft (sitta på balkongen? promenera?)
Hobby (katt? Läsa en bok?)
Avsluta relationer som du mår dåligt av (vilka? Hur?)
Får du i dig allt du behöver?
Kanske en multivitamin vore bra med tanke på dina matvanor? Kanske behöver du äta mer (och framförallt mer varierande) för att må bra och ha energi? Och ja det kan innebära viktuppgång, men kom ihåg att du inte går ned i vikt av att må dåligt heller.
Vilka andra saker behöver du för att må bra?
Föreningsarbete? Träffa vänner? Bokcirkel? Sticka?
När du mår bra så har du kommit första steget på vägen, och kanske kan börja fundera på strategier du mår bra av OCH går ned i vikt av.
Tänker jag, som inte heller har ett perfekt liv och som gör massor av misstag varje dag. Men jag försöker komma ihåg att andas och fundera på vad jag kan påverka och har blivit bättre på att ge mig själv förutsättningar att må bra.