Tjockistråden 4

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Återigen en dålig period med maten, framförallt vad jag väljer att äta (igen). Jag framkallar något slags mentalt sammanbrott av bara tanken på att äta "vanlig mat" typ kött/vegetariskt alternativ, potatis/ris/pasta och grönsaker.

Då struntar jag i att äta under hela dagen, mår kroppsligt dåligt för att jag inte ätit något och plötsligt tycker jag att jag har rätt till att äta det jag vill istället :banghead:
Jag har så svårt att tvinga i mig det jag inte vill äta under gråt och panik 😅 Men alternativet är ju det eller att äta glass/godis/snabbmat som måltider för evigt typ.
Försöker mig nu på att verkligen kämpa med att inte äta efterrätt tills jag ätit upp min portion med vanlig mat - ungefär som ett barn 🤣

Gick upp 2 kg över helgen för 2 veckor sen. Det var ingen katastrofhelg, men lite godis, smörgåstårta och majskakor. Rörde mig ändå mycket också.

Men det har tagit 2,5 veckor att gå ner dedär två kg som kom på två dagar 🤣 så frustrerande. Har inte hållt min diet lika strikt som de första fem veckorna, men garanterat ett kaloriunderskott majoriteten av veckans dagar. Men bara att kämpa vidare med bra vanor och bra mat. 😁

Jag loggade maten igår, har tränat iallafall 3 pass i veckan senaste veckorna och grävde ut vågen från förrådet idag :angel: .

Ska försöka logga maten men inte fastna på macros och att inte fastna helt på kalorierna.. Vägde in idag efter frukost och kläder på och hade gått upp nåt kilo men ska väga mig innan frukost imorgon så det stämmer bättre mot tidigare invägningar.

Jag har träningsvärk, jag har så fruktansvärt mycket träningsvärk att när jag försökte vända mig i natt orkade jag inte för tyngdfilten var för tung för att mina ben skulle orka röra sig O_o:rofl:
Nu får jag bara hoppas det lättar innan cirkelfysen på lördag

Just nu har jag lagt ner all tanke på träning, inklusive promenader, tills jag känner mig bättre. Ska försöka äta vettig kost men det blir troligtvis ganska mycket färdigt eller pasta med köpt pastasås och micrade köttbullar.

Gör det. Jag har varit anhörig till person med sepsis som låg nedsövd, i respirator, organsvikt mm. 4 månader på sjukhus och utgången var oviss hela tiden. Min anhörig överlevde tack och lov. Men blir lite provocerad när du nästan raljerar kring det. Du var uppenbarligen inte lika illa däran men jag blir lite frustrerad över det du uttrycker.

Jag har ätit kinesiska ångade ägg till lunch. Slemmigt men mättande. Blir gott med lao gan ma (crispy chili), soja och salladslök ovanpå. En sån där gräddboll till fika, för ibland vill jag ha det. Vikten kryper nedåt och jag håller mig till uppsatta kalorimål sex dagar av sju. Längtar efter att röra mig mer men har hälsporre i plural så jag får så satans ont.

Jag har ätit kinesiska ångade ägg till lunch. Slemmigt men mättande. Blir gott med lao gan ma (crispy chili), soja och salladslök ovanpå. En sån där gräddboll till fika, för ibland vill jag ha det. Vikten kryper nedåt och jag håller mig till uppsatta kalorimål sex dagar av sju. Längtar efter att röra mig mer men har hälsporre i plural så jag får så satans ont.
Skaffa en massageboll för fötter, gjorde underverk för min hälsporre när det var som värst. Det och gå i såna där Molntofflor hemma
Sen när det blev bättre började jag träna i barfotaskor och har inte haft några mer problem

1757659144381.webp

Smyger in och tipsar om att tejpa foten, finns gott om beskrivningar online. Det gjorde mig nästan smärtfri på direkten (kombinerat med rehab förstås, för att få bukt med grundproblemet).

Gör det. Jag har varit anhörig till person med sepsis som låg nedsövd, i respirator, organsvikt mm. 4 månader på sjukhus och utgången var oviss hela tiden. Min anhörig överlevde tack och lov. Men blir lite provocerad när du nästan raljerar kring det. Du var uppenbarligen inte lika illa däran men jag blir lite frustrerad över det du uttrycker.

Jag raljerar inte, men är så vansinnigt frustrerad att ingenting händer. Jag har fått antibiotika, jag är hemma från sjukhuset. Nu borde jag känna mig (ännu) bättre. Vad som är intressant är att trots att kroppen är i det skick den är, så känns det ändå som jag har mer energi än tidigare. Vilket gör det ännu mer frustrerande.

Jag raljerar inte, men är så vansinnigt frustrerad att ingenting händer. Jag har fått antibiotika, jag är hemma från sjukhuset. Nu borde jag känna mig (ännu) bättre. Vad som är intressant är att trots att kroppen är i det skick den är, så känns det ändå som jag har mer energi än tidigare. Vilket gör det ännu mer frustrerande.
Jo men det kan ju ta väldigt lång tid ändå. Bara vanlig influensa kan ta 14 dagar efter att man börjat jobba igen. Min lunginflammation tog säkert 14 dagar efter sjukskrivning var slut. Bara för att du är hemma från sjukhuset betyder det inte att man är frisk. TÅLAMOD det finns inte att köpa.

Återigen.
Du har haft en ALLVARLIG infektion. Inte en vanlig snuva.

Lugna ner dig. Ingenting, absolut ingenting, blir bättre av att du hetsar upp dig och stressar.
Jämför inte mående. Gläds i9stället över att du inte är helt utslagen, bara trött.

Gå och lägg dig :rage:

Men vadå borde? Kolla upp hur långt tid det tar att bli återställd från sepsis och ta det sedan lugnt. Vad är det du måste stressa till att göra denna gång?

Var på hälsogruppen i onsdags. Det var väl trevligt och så, men ganska meningslöst. "Det är bra att röra på sig"
No shit, jag hade iiiiingen aaaaaning om det 🙄

Fullt förståeligt att du är frustrerad, det är jättetråkigt att vara sjuk!

Vad fick du för prognos från läkaren? Ligger du i fas med den?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hönstråden del III

Hästrelaterat