Har haft några veckors ”paus” från träning sedan jag började skolan. Kört lite på måfå, men har tappat det jag byggde upp under sommaren. Har gått och tänkt på det och varit besviken på mig själv, funderat på hur jag ska hitta motivationen… Häromdagen slog det mig att jag har ett mål till sommaren jag kan jobba mot, ett mål som är mer kännbart än det generella målet att förbättra hälsan. Jag har pratat med en vän att hyra häst och rida ridleder, som vi gjort tidigare. Men jag måste komma i betydligt bättre form för att detta ska bli aktuellt.
Så i förrgår satte jag igång med träningen igen. Långsamt, så min fibro-kropp inte får en chock. 20 min styrka + 30 min promenad. Igår var jag för mentalt trött för promenad, men det blev i alla fall 30 min styrka/kondition. Idag vet jag inte vad det blir än, men min långsiktiga plan är att jag ska cykla på morgonen, promenera på eftermiddagen (som i somras) och köra valfri styrketräning utöver det. Jag har sparat några pass som funkar för min kropp, som jag tänkte köra en månad och sedan förhoppningsvis kunna byta.
Kosten är en annan viktig punkt. Jag måste äta bättre, men generellt känner jag att de går lite hand i hand. Styrketräning får mig generellt att nå en ”mättnadskänsla”, så då kanske det får mig att undvika gottis på kvällen. Kvällen är min största bov.
Så, disciplin!