Tjockistråden 4

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså ska jag skratta eller gråta?

Min fantastiska sambo övrerraskade mig idag. 2 år sen vi träffades första gången. Ingen dejt utan första gången helt random.
Så idag stod det 2 buketter med rosor 1 ask med ferrero rocher 1 ask med lindt choklad 1 påse ostbollar och 2 nocco...
Bara mina favoriter...
Så idag hällde jag upp en liten skål ostbollar och moffade.
Gick över kaloriintaget med straxs över 200 utan minsta dåligt samvete 😁

Tror jag låter vågen vila imorgon bitti 😂

Alltså ska jag skratta eller gråta?

Min fantastiska sambo övrerraskade mig idag. 2 år sen vi träffades första gången. Ingen dejt utan första gången helt random.
Så idag stod det 2 buketter med rosor 1 ask med ferrero rocher 1 ask med lindt choklad 1 påse ostbollar och 2 nocco...
Bara mina favoriter...
Så idag hällde jag upp en liten skål ostbollar och moffade.
Gick över kaloriintaget med straxs över 200 utan minsta dåligt samvete 😁

Tror jag låter vågen vila imorgon bitti 😂
Fint! 🧡

Känns som om jag börjat överäta en massa onyttiga saker nu igen för att jag tog kontakt med en dietist. Som någon slags inre protest, eller kanske för att jag har ledigt nu och har svårare att hålla en bra kost. Eller kanske för att jag äter onyttigt i allmänhet.

Jag förstår inte hur jag lyckats gå ner 2 kg fastän jag äter massa skit hela tiden.

Och jag känner mig så misslyckad och vill inte logga allt jag äter p.g.a. skäms, eller för den delen logga mina dåliga rutiner kring mat (frukost kl 14 igår).

:arghh: :arghh: på mig själv.

Gröt till frukostlunch, middag blev kyckling med stekt vitkål, svampsås och typ 1 dl potatisgratäng. Sallad vid sidan. Inte min typ av mat men kycklingen blev suverän och barnen glada i kubik. Imorgon något roligare tänker jag. Lycka är att jag gått en längre promenad och har isf inte mer ont i fötterna/hälarna. Imorgon ska vi till havet och äta ute efteråt, för jag är ledig. Så himla härligt!

Åt sushi till lunch, tyvärr med en massa majonnäs eftersom det inte var jag som köpte den. Äpplen till middag.

Fysioterapeuten ska ordna så att jag får träffa en annan som har nerver i nacke och axel som specialintresse. Har läkartid snart också, så ska lyfta smärtproblematiken igen. Det gör så jäkla ont just nu :cry:

Har världens träningsvärk i benen och rumpan efter gympasset igår. Tyckte det var en bra grej att lägga på ganska mycket mer vikt i marklyften när jag varit borta i typ 1,5 vecka :laugh:

Igårkväll vart ingen bra dag. Gjorde god mat men mitt i så tappade jag matlusten och tyckte köttet smakade Blä. Gjorde rostade rotfrukter med lök och svamp, En enkel basilika/vitlök med turkisk yoghurt dressing. Köttet var schnitzlar som jag marierad och se stekt (ingen panering på den utan bara rent kött)

Till detta en ljummen pumpasallad med kikärter, soltorkade tomater, mixsallad.

Borde vara enkelt att äta men icke

Avslutade kvällen med en liten skål ostbollar och en ferrero roche. Gick inte så hiskeligt över kaloriintaget + att jag gick över 22 000 steg den dagen så borde bli lika tänker jag

Idag ska jag lägga till lite mer på frukost så jag inte hamnar i samma sits som igår med att vara vålhungrig till lunch

Funderar på att köpa ett löpband (inte gåband) men det är ju en djungel och jag vill inte lägga flera tusen på något som visar sig vara skit. 🙈

Tänker att ett löpband och kanske en skivstång som komplement till mina hantlar och kettlebell skulle kunna vara ett lagom litet hemmagym, eftersom jag sällan har möjlighet att faktiskt åka iväg och gymma/simma.

Funderar på att köpa ett löpband (inte gåband) men det är ju en djungel och jag vill inte lägga flera tusen på något som visar sig vara skit. 🙈

Tänker att ett löpband och kanske en skivstång som komplement till mina hantlar och kettlebell skulle kunna vara ett lagom litet hemmagym, eftersom jag sällan har möjlighet att faktiskt åka iväg och gymma/simma.
Jag vet inte om du bor ute i skobojderna men periodvis är det mycket löpband ute på marketplace.

Vågen har fått spunk igen, plötsligt ner .7 Det är lite mycket för att vara inom uppochner spannet. Nåja, nu är det bara 100 gram till ny förstasiffra. Men, har köpt hem en massa halloween godis :meh: Jag är för snål att slänga, så vi för se hur det blir med det. Tog två bitar och nu mår jag illa.

Förhoppningsvis gör illamåendet att jag inte äter en massa godis den här veckan. Och att viktnedgången peppar!

Jag skulle nog inte lägga pengarna på ett löpband.

Jag undrar vad din intention är, min är att jag inte förstår ditt syfte. Ibland upplever jag att folks ärlighet på nätet är ett självskadebeteende, ”nu har jag knarkat igen, hoppsan hejsan”.

Jag behöver stöd, när jag trillat av vagnen för att ta mig upp igen, så jag inte bara struntar i att ta mig upp på den. Jag trillar av, ibland mer ofta, ibland mer sällan. Återigen, positivt stöd, precis som tråden handlar om pepp och stöd. Inte att få veta hur dålig och hemsk jag är och att jag har ätstörningar, vilket jag inte har fyi.

Naturligtvis vet jag att jag inte ska handla godis, av många orsaker, men sedan står jag där i affären. Frågan är, hur undvika det där extrapriset och att det är ok att göra fel ibland, så länge man sedan gör det bättre. Ge mig råd hur fasiken jag ska göra, hur gör andra. Att kunna vara ärlig, att känna mig säker på att andra är i samma situation är så värdefullt.

Jag behöver stöd, när jag trillat av vagnen för att ta mig upp igen, så jag inte bara struntar i att ta mig upp på den. Jag trillar av, ibland mer ofta, ibland mer sällan. Återigen, positivt stöd, precis som tråden handlar om pepp och stöd. Inte att få veta hur dålig och hemsk jag är och att jag har ätstörningar, vilket jag inte har fyi.

Naturligtvis vet jag att jag inte ska handla godis, av många orsaker, men sedan står jag där i affären. Frågan är, hur undvika det där extrapriset och att det är ok att göra fel ibland, så länge man sedan gör det bättre. Ge mig råd hur fasiken jag ska göra, hur gör andra. Att kunna vara ärlig, att känna mig säker på att andra är i samma situation är så värdefullt.
Fast det är ju jättesvårt att ge stöd när man känner att alla råd och tips redan har skrivits? Jag har t.ex. skrivit förut att ett tips är att skriva en lista innan man handlar och sedan sätta på skygglapparna inför allt annat som finns i affären. BARA det som står på listan kommer med hem! Jag skriver aldrig på fysiska lappar längre utan har en lista i min to do-app där jag fyller på saker som behöver handlas efter hand som jag kommer på dem.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka