Tjockistråden 5

Bukefalos 30 år!

Gårdagens mat hamnade riktigt bra trots att jag faktiskt unnade mig en eftermiddagsfika med kollegorna. En havrekaka.

Orkade även med att köra ett styrkepass hemma igår. Vilket känns i kroppen idag. Funderar på om jga ska lägga till lite på vikten kör med väldigt lite nu.

Skrattade åt min Lifesum App imorses. Skulle logga frukosten och den bara Bra jobbat med att kika in så tidigt på morgonen! Bra att tracka proteinerna när du försöker gå upp i vikt?

Eh hallå? Nu tar vi det lilla lugna här :rofl:

Ikväll blir det mat här på jobbet. Tror de beställt catering men har ingen aning om vad.

Tagit med en lågkalori-lunch kycklingsallad men ganska mycket så man står sig vilket är bra.

Ska även passa på att ta en bra promenad vid lunch om det inte regnar för mycket

Middag med yngsta sonen i kväll
Träning och efterföljande fika med kompis på lördagförmiddag
Sen hockey på Aviici på eftermiddagen (hoppas matchen blir lika rolig som i går :p)
Kanske åka kolla på bil, fast jag borde nog städa lägenheten istället iom jag ska ha folk över nästa helg

Det går ingen bra här.. Jag har sålt ett hus som inte vart sålt i slutändan och nu kastrerade jag en hund som inte vart kastrerad :yuck:.. På plussidan är att jag varit deppig utan att direkt tröst eller överäta, på minussidan är att energi till att bry sig om kosten inte finns just nu.

Försöker komma iväg till gymmet 2-3 ggr i veckan och istället fylla ut med promenader ute med hundarna. Mitt knä har faktiskt blivit mycket bättre och jag känner mig i princip som innan jag skadade den (såhär 3 år senare). Har bara tränat ett pass denna vecka då jag varit hemma med opererad hund men tänkte försöka komma iväg idag när maken kommer hem.

En digital pausit coach som dyker upp tre gånger om dagen med tre blandade övningar att göra sittande och stående.

Tänk plocka kulor och äpplen stretcha lite.

En bra påminnelse att ställa sig upp och röra på sig. Enda gången jag muttrar när någon ringer och stör
Ååh det hade jag behövt! Men mitt kontor är så litet och trångt att jag hade sparkat på kollegan och dängt henne i huvudet om jag gjorde vissa av övningarna :rofl:
Försöker göra lite sträckningar emellanåt och varierar sitta/stå på balansbräda.

Mysko, jag har ätit så fel, restaurang, pasta carbonara, hamburgare och liknande när jag varit i Göteborg, trots det har jag gått ner nästan ett kg! :idea:

Höjde min epilepsimedicin med 50 mg igen och det jag tyckte mig känna av något tidigare slog på ännu kraftigare nu- jag är hungrig! jag vaknar på natten och är hungrig. Med resultat att jag faktiskt äter. Har gått ner till 87 kr ju och vägde för någon dag sedan 91 och i går 90. Jag blir så trött. Jag blir så arg. Jag blir så rasande! Jag har blivit hungrig av en medicin som anses viktneutral och inte påverkar hungern! Och jag vill fortsätta ta det för annat måste jag fortsätta med någon annan och göra om allt, trappa ner i 700000 veckor och trappa in ny i lika många veckor. Och inget säger att den inte har samma biverkning.

Jag är ledsen och arg! Känner bara för att matvägra, och DET är tamig tusan svinsvårt när man är enormt hungrig hela tiden!

Träningen idag gick sjukt tungt, hade liksom ingen styrka i musklerna? Fysmässigt kändes det okey även om min ena hälsena bråkar så fick bli springa på stället när de andra gjorde jumping jacks mm
Misstänker det har med medicin bytet att göra. Har inte riktigt luskat ut vad med medicinen som gör att det blir så här?

Fått påminnelse den hårda vägen det jag egentligen redan visste, att jag inte längre fungerar med att äta för lite. Har mått så dåligt idag, så det blev en dag framför Vasaloppet. Men har i alla fall inte varit sugen på godis :up:

Idag vill jag bara strunta i allt och äta allt jag ser..

Vågen aningens uppåt efter att ha legat stadigt mot en liten trend nedåt. Missade att hovis skulle komma så fick vända när jag nästan var på jobbet samt bokat in en akuttid hos tandläkaren som kostade 3000,-

Kände bara för att svänga in och köpa en påse godis (vilket jag inte gjorde)

Ingen bra start på veckan men men låter det vara idag och trackar inget mer än vätskan så kör vi på nytt imorgon igen

Idag vill jag bara strunta i allt och äta allt jag ser..

Vågen aningens uppåt efter att ha legat stadigt mot en liten trend nedåt. Missade att hovis skulle komma så fick vända när jag nästan var på jobbet samt bokat in en akuttid hos tandläkaren som kostade 3000,-

Kände bara för att svänga in och köpa en påse godis (vilket jag inte gjorde)

Ingen bra start på veckan men men låter det vara idag och trackar inget mer än vätskan så kör vi på nytt imorgon igen
Hade samma känsla igår, men tror det var förkylnningen som tjatade om att äta (och kanske att det är dags för ny dos i dag)
Men sen på kvällen när vi skulle äta middag var jag inte hungrig

Här går det enligt plan men samtidigt fruktansvärt långsamt.
Vågen har inte rört sig så mycket (1kg/månaden) men jag märker hyfsat stor skillnad på mina kläder och framförallt om magen.
Gymmar samtidigt vilket är tacksamt såklart (och kul! ).

Men jag tycker det är tufft när jag hör om de som går ner mycket snabbt, och även nu när många tar någon form av medicin.
Men jag känner inte att jag är där eller har ett behov av det. Vet hur jag vill leva (och har möjlighet att göra så, jag är väl medveten om att det inte bara är vilja som krävs) och varför jag blev tjock (åt mig igenom depressionen och tröttheten) men det är tufft när man inte känner igen sig själv.

Ser framemot att köpa en helt ny garderob efter sommaren!

Här går det enligt plan men samtidigt fruktansvärt långsamt.
Vågen har inte rört sig så mycket (1kg/månaden) men jag märker hyfsat stor skillnad på mina kläder och framförallt om magen.
Gymmar samtidigt vilket är tacksamt såklart (och kul! ).

Men jag tycker det är tufft när jag hör om de som går ner mycket snabbt, och även nu när många tar någon form av medicin.
Men jag känner inte att jag är där eller har ett behov av det. Vet hur jag vill leva (och har möjlighet att göra så, jag är väl medveten om att det inte bara är vilja som krävs) och varför jag blev tjock (åt mig igenom depressionen och tröttheten) men det är tufft när man inte känner igen sig själv.

Ser framemot att köpa en helt ny garderob efter sommaren!
Långsam viktnedgång brukar vara bättre än en snabb.
Tror det är för att det är lättare att hålla vikten sen, om man gått ner långsamt. Kroppen ställer in sig på den lägre vikten. Jag har som mest vägt 143 kg men lyckades på egen hand (slutade dricka socker) gå ner till 123 under några år, och ligger nu däromkring, det går lite upp och sen ner igen.

Långsam viktnedgång brukar vara bättre än en snabb.
Tror det är för att det är lättare att hålla vikten sen, om man gått ner långsamt. Kroppen ställer in sig på den lägre vikten. Jag har som mest vägt 143 kg men lyckades på egen hand (slutade dricka socker) gå ner till 123 under några år, och ligger nu däromkring, det går lite upp och sen ner igen.
Jag tror det kan vara ett personligt val. För vissa är det säkert väldigt mycket värt att få hjälp att tappa i vikt och få hjälp/ vara motiverad att behålla sin nuvarande vikt.

Tror detta är rätt väg för mig. :)

Här går det käpprätt åt helvete, inte konstigt när jag käkat en massa semlor (som laktosintolerant diabetiker 1) men nu ska jag verkligen sluta!

Massor av negativt som pågår just nu och jag dämpar ångest med mat. Dessutom har jag just blivit beroende av sorbet. Inte heller det bra för en 1:a. Så ja, orkar inte bry mig om och väger inte, men märker det såklart på kläderna.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hönstråden del III

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka