Tjockistråden 5

Ingen träning den här veckan utom Yoga i tisdags. Hunden opererade ögat i onsdags så jag har inte velat lämna honom själv.
Men imorgon är det dubbelpass Cirkelfys+Core Mobility 💪
Det är två veckor sen jag körde de passen sist så får se om jag kan röra mig på måndag :rofl:

OMG vilken träningsvärk jag har, märks det blev ett litet uppehåll mellan styrkepassen :p
Min högra hälsena trilskas lite fortfarande så fick göra alternativa fysövningar, huvudsaker är att man håller pulsen uppe.
Fick till triceps-övningen bättre också, bytte från 10 kg viktplatta till 10 kg hantel. Att jag vet att det tog är att jag har träningsvärk i triceps. Även baksida lår känns och det brukar jag inte känna så mycket.
Klarade av göra planka med benlyft, plankan i sig var kanske lite väl hög rövmässigt sett men jag orkade iallafall 💪.

Fick kommentaren det börjar synas och så pekade hon mot övre delen av kroppen. Ja vore trist om inte 18 kg syntes, men jag svarade bara tack. Fasiken måste verkligen börja bygga axlar innan jag ser ut som ett päron :rofl:. Man får väl vara tacksam för låg tyngdpunkt, då står man ju stadigt.

Ikväll är det dags för medicinbyte, vet inte varför det känns lite läskigt. Både att det är en annan penna och en annan medicin. Börjar på lägsta dosen för säkerhets skull. Nu kommer jag ju ha ozempic kvar i kroppen, så förhoppningsvis kommer inte matbruset slå till med en slägga i huvudet. Sen får vi hoppas inte medicinerna krockar med varandra, men enligt läkaren ska det inte vara något problem byta rakt av och hon sysslar ju med sånt här dagligen.

Idag ställde jag mig på vågen först visade den minus 4kg vilket jag visste var ett rent hittepå :rofl: så jag avvaktade och ställde mig sen och ja lite nedåt men stabil. Så klagar absolut inte. Visar att jag ändå tänker rätt och äter "lagom"

Denna vecka kommer träning bli lite svår då jag är borta mycket men ska ändå försöka klämma in lite enklare styrketräning hemma. Idag ska jag försöka motionera alla hästarna istället då de fått vila 2 dagar.

Hinner jag så kör jag lite styrka när jag kommer hem innan duschen. Har fått ett program av min vän som jag brukar köra.

Ska se över middagarna/lunchen för veckan också. Tisd-onsd kan jag inte styra över lunch då det blir restaurang men resterande :)

Måndag bara köra på

Känns som jag levt i en bubbla senaste månaden. Har inte haft tid för något annat än studier + haft en jobbig inflammation i örat i flera veckor. Min kost och motion har försämrats.

Nu är det ljusare tider. Inflammationen har släppt. Vi har lov. Så - ska försöka hitta tillbaka. Har köpt på mig en massa protein, så kommande dagar räknar jag med mycket proteinmåltider. Framförallt hoppas jag gå tillbaka till att matplanera (och därmed sluta köpa onyttigt). Yoga och lågintensiv träning är planerat för de närmsta dagarna för att återställa kroppen.

Otroligt nog har jag bara gått upp 1,5 kg trots att jag krängt fika, chips, choklad.

Första mounjaro dosen intaget i går kväll
Kändes oerhört fjuttigt med startdosen (2,5 mg M är som 0,25 mg Ozempic) då jag tagit 1 mg Ozempic (som att ta 7,5 mg M) så nu kommer jag gå med dubbla viktmediciner i kroppen ett tag, spännande :rofl:
Kan inte säga om jag känner av medicinen eller ej för min mage var lite off redan innan. Stressrelaterat inte medicinskt.
Men det är Lymfyoga i kväll och det ser jag fram emot. Sen blir det ingen träning före lördag för har två hockeymatcher gå på onsdag och torsdag.

Första mounjaro dosen intaget i går kväll
Kändes oerhört fjuttigt med startdosen (2,5 mg M är som 0,25 mg Ozempic) då jag tagit 1 mg Ozempic (som att ta 7,5 mg M) så nu kommer jag gå med dubbla viktmediciner i kroppen ett tag, spännande :rofl:
Kan inte säga om jag känner av medicinen eller ej för min mage var lite off redan innan. Stressrelaterat inte medicinskt.
Men det är Lymfyoga i kväll och det ser jag fram emot. Sen blir det ingen träning före lördag för har två hockeymatcher gå på onsdag och torsdag.
Mounjaro är effektivare än Ozempic så dosen är nog inte så fjuttig egentligen. Hoppas den kommer fungera för dig. 🌼

Mounjaro är effektivare än Ozempic så dosen är nog inte så fjuttig egentligen. Hoppas den kommer fungera för dig. 🌼
Ja jag hoppas också det kommer kicka igång lite viktnedgång nu, har iallafall 30 kg kvar gå ner
Nä men det som kändes futtigt var att det knappt märktes på pennans innehåll jag tagit en dos (har en 7,5 mg penna) så mentalt blir det lite "va var det allt?" :rofl:

På kurs idag.
Åt vettigt frukost i bilen så kunde "hoppa" över frukostfikat här på konferensen.

Igår vart det ordentligt i stallet inte hemma förens 20:00 så blev inget styrkepass hemma.
Vet inte när jag är hemma idag så får se vad jag gör. Kanske blirven promenad istället

Pausit är en bra påminnelse på jobbet för att inte sitta statiskt. Efter fyra månader börjar jag fundera på att skaffa gymkort för pausit är för enkelt.

Är tillbaka nere på plattån för andra veckan i rad och det är jag nöjd med.
Nästa delmål är 2,5 kg bort och hoppas nå det inom ett par månader.

Heja heja oss alla

En digital pausit coach som dyker upp tre gånger om dagen med tre blandade övningar att göra sittande och stående.

Tänk plocka kulor och äpplen stretcha lite.

En bra påminnelse att ställa sig upp och röra på sig. Enda gången jag muttrar när någon ringer och stör

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Uppdateringstråd 32
  • Nosework-tråden

Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Nääär vänder det?

Hästrelaterat