Tjockistråden 5

Jag tror det kan vara ett personligt val. För vissa är det säkert väldigt mycket värt att få hjälp att tappa i vikt och få hjälp/ vara motiverad att behålla sin nuvarande vikt.

Tror detta är rätt väg för mig. :)
Alltså, jag tar Ozempic men det går ändå långsamt. Har gått ner knappt 5 kg sen 1/1. Innan dess verkade det som om kroppen försökte acceptera medicinen för det var lite bergochdalbana första 1,5 månaden.

Jag tror det kan vara ett personligt val. För vissa är det säkert väldigt mycket värt att få hjälp att tappa i vikt och få hjälp/ vara motiverad att behålla sin nuvarande vikt.

Tror detta är rätt väg för mig. :)
För mig var det egentligen inget val, jag var på väg in i typ 2 diabetes och vad jag än gjorde så gick jag bara upp i vikt och blev tröttare och tröttare, träningen gick sämre och sämre. Kände att jag klarar inte det här på egen hand.
Så det var medicin eller operation, och då kändes medicin mindre invasivt.

Jag har fixat gå ner i vikt tidigare, men inget av det jag provat genom åren hade minsta effekt på viktkurvan. Tog bort kolhydrater, räknade kalorier, tränade intensivt 4 ggr i veckan. Blev bara hungrig, trött och frustrerad.

Verkligen önskar jag inte behövde punga ut med alla dessa pengar varje månad och veta jag kommer troligtvis få gå på underhållsdos i flera år. Men mitt fastesocker och mitt kolesterol är numera normalt. Jag orkar träna och är mycket piggare. Till och med mina klimakteriebesvär har minskat.
Så ja det är värt varenda krona

Jag höll igång ett tag, tappade det och är ni igång igen. Har första invägningen på fredag och är lite orolig över att tappa motivationen om det inte har minskat någonting på vågen. Vilket är mycket möjligt eftersom jag bara har hållit på i en vecka.

Varje dag är en kamp. Jag har börjat träna för att orka med sommarens ridresa.

Dessutom sitter jag på min pall så länge jag orkar på jobbet. Idag klarade jag 40 minuter innan kroppen bönade om att få slippa.

Bifogade filer

• image.webp
    image.webp
    192,6 KB · Visningar: 36

Dessutom sitter jag på min pall så länge jag orkar på jobbet. Idag klarade jag 40 minuter innan kroppen bönade om att få slippa.
Jag har en liknande stol fast min ser mer ut som en cykelsadel. Jag älskar den och skulle aldrig kunna tänka mig en vanlig stol längre

Jag har en liknande stol fast min ser mer ut som en cykelsadel. Jag älskar den och skulle aldrig kunna tänka mig en vanlig stol längre
Och jag har den här varianten på jobbet, där man pumpar upp sitsen till en mjuk boll och så har den pilatesfunktion (bättre än en pilatesboll tycker jag) :up:
1772626044192.webp

Finns en nackdel med medicinbytet. Pennan, gillar verkligen inte Mounjaro-pennan, vet inte varför bara är så.
Men får väl stå ut.
-1,7 kg på 1,5 vecka. Ätet som vanligt och tränat som vanligt. Den här veckan har jag kanske rört mig lite mindre pga förkylningen dock.
Gör just nu en liten koll på medicin-nivå, matbrus, kalorie/protein-intag och vikt så väger mig varje dag. Det kommer jag absolut inte göra sen.

Jag höll igång ett tag, tappade det och är ni igång igen. Har första invägningen på fredag och är lite orolig över att tappa motivationen om det inte har minskat någonting på vågen. Vilket är mycket möjligt eftersom jag bara har hållit på i en vecka.
Du är ändå grym som försöker! Hejja dig!

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Uppdateringstråd 32
  • Nosework-tråden

Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Nääär vänder det?

Hästrelaterat