Jag sa inte att det var lätt, men det finns människor som gör allt rätt och inte går ner i vikt, rätt många människor.
Jag för min del behöver inte minska min hunger ens. Jag är inte hungrig särskilt ofta. Jag behöver inte något som ger mättnad, jag blir fort mätt och småäter inte. För min del är det rätt enkelt att ha koll på vad jag stoppar i mig.
Jag tycker det är att skamma att ständigt dra upp den här kaloridiskussion som om den fungerar för alla.
Men det är ok, fortsätt ni med diskussionen, så vet jag var jag inte ska vända mig när jag blir ledsen och besviken på kommentarer, och jag vet hur jag själv kan gå ner i vikt numera. Det är ju det viktiga.
Jag kan lämna tråden istället om du tycker att det är bättre?
Jag har haft nytta av tips på matval som ökar mättnadskänslan (håller på att testa in kvarg efter tips här, har t o m köpt blomkålsris också faktiskt men ännu inte vågat testa
Men får vi inte alls prata om mat och dryck här, dess innehåll och hur man lyckas hålla vanor - eftersträvat att vara i en sund och välvillig ton - då är det nog inte en tråd för mig. Då får jag vända mig någon annanstans.
Vi har väldigt olika problematik med oss in i våra försök att gå ned i vikt I tråden, tänker jag, och personligen så har jag uppskattat att läsa även om dem som inte har samma problematik som jag utan har en annan resa, men jag väljer också aktivt bort vissa inlägg som jag vet trycker på en triggerpunkt hos mig. Jag har också valt att inte dela med mig av hela min problematik, så mat och dryck har varit lättare för mig att prata och läsa om eftersom det är en gemensam sak för många, om än inte alla såklart.