Tittat på gymmets schema för vårens pass, ser ut som att det finns varierat med pass på för mig passande tider. Nu ska jag bara komma igång att träna också!🏋
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du tänker såklart rätt! När jag var på gymmet 3-4 gånger i veckan gick jag inte ner speciellt mycket i vikt, men kroppen formade om sig ganska mycket åt "rätt håll". Men för att få den effekten kommer nog det krävas minst 3-4 pass i veckan.Igår tog jag tag i det och ställde mig på vågen. Inte så farligt som jag trodde vilket känns bra.
Startade igång Lifesum appen igen för att regga igår jag jag över med straxs 100 kalorier så egentigen ett underskott ändå men inte enligt målet. Avslutade dagen med en ostbricka och några pepparkakor, oststicks som drog över.
Trots det så orkade jag med en ridtur, skottat hela uppfarten/gården för hand samt lite ute i stallet. Skottat gång åt hundar och gjorde hela stallet själv så tänker att de 100 kalorierna brännde jag av på det
Skulle varit iväg och tränat idag men datorn hakade upp sig på jobbet så där förvann den timmen. Har 2 styrkeprogram som jag kan köra hemma nu när jag har fått en stång och lite vikter. Tänkte köra första passet ikväll. Samt kolla av STC pass.
Gymmat några gånger med vänner och ska köpa ett 10 kort för att hålla igång på lördagar.
Ska nog tänka om lite gällande vikten. Ju mer styrketräning jag gör borde ju inte vikten röra sig så jättemycket men jag borde känna mig lättare och kläderna borde sitta lite lösare. Eller tänker jag helt fel?
Räknar med liknande. Förs ska jag komma upp i 1-2 pass vecka på gym med instruktör sen ska jag köra hemma minst 1 ordentligt pass utöver ridning och promenaderDu tänker såklart rätt! När jag var på gymmet 3-4 gånger i veckan gick jag inte ner speciellt mycket i vikt, men kroppen formade om sig ganska mycket åt "rätt håll". Men för att få den effekten kommer nog det krävas minst 3-4 pass i veckan.![]()
och jag är mätt Jag gör pudding på tyngres kasein modell mindre söt, provat 3 smaker nu. Bara provat med vatten och är nöjd smakmässigt på det. De från protein är oxå ok, provat några smaker i slim där och en i protein, men den hade koffein så bytte bort att ta den som kvällsshake på jobbetHär går det långsamt. Jag fortsätter med att jobba med storleken på portionerna.
Gjorde undersökning med kamera som visade att magmunnen inte stänger sig ordentligt vilket gör att jag kan få upp magsyra och mat i munnen vid ansträngning eller om jag böjer jag mig fram.
Så jag tänkte testa om (ännu) mindre portioner hjälper och fler mindre måltider.
Innan har jag gjort smoothies med protein, men är det någon som har tips på goda proteinpulver som man kan ta med vatten?
Funderar på att göra nån typ av mellanmåls-/proteinbar också.
Jag har ju också gjort misstaget att dricka pulver med mjölk, (bl.a. just från protein) så jag tänkte att byter jag produkt så blir det kanske lättare att "godkänna det".Jag gör pudding på tyngres kasein modell mindre söt, provat 3 smaker nu. Bara provat med vatten och är nöjd smakmässigt på det. De från protein är oxå ok, provat några smaker i slim där och en i protein, men den hade koffein så bytte bort att ta den som kvällsshake på jobbetproteins är dock godare med mjölk än bara vatten..mitt eget fel som smakade så först
![]()
Det "roliga" är att majoriteten av de som skriver så är vältränade män i 20-30 årsåldern gärna utan familj som tar tid från deras jakt på den rippade kroppen.Jag läste några kommentarer till någon nyhet om en studie om att obesitas är en sjukdom osv, på FB, och jag blir SÅ nedslående varje gång. Det är så deprimerande att mötas av "kalorier in-kalorier ut", "bara sluta äta chips", "det saknas disciplin bara", "det är ingen sjukdom, bara ta sig i kragen och äta och motionera som normalt folk" osv. Det har med åren gjorts en del studier där man upptäckt att det inte alls bara handlar om kalorier in och ut vid just obesitas alltid, att det handlar om hormoner och en massa annat i kroppen, att det ÄR en sjukdom, att matbrus finns, att mediciner påverkar osv och ändå finns inställningen, inte bara i vården utan också bland så många runt oss att vi är lata och behöva sluta äta chips. Jag blir så ledsen faktiskt. Jag vet precis hur jag går ner i vikt och det är inte på rätt sätt i alla fall, på rätt sätt tappar jag inte vikt. Så beklämmande, så kränkande för alla som kämpar med samma, sådana här kommentarer.
Ja, men också en del kvinnor. Men gemensamt är ju att alla är smala och motionerar och äter rätt... Det är ju verkligen eeeeenda lösningen på problemet. Hur mycket bevis ska plockas fram innan folk ska börja fatta?!Det "roliga" är att majoriteten av de som skriver så är vältränade män i 20-30 årsåldern gärna utan familj som tar tid från deras jakt på den rippade kroppen.
Jag menar verkligen inte att ifrågasätta men jag är nyfiken för jag hör det ofta nämnas att kalorier in - kalorier ut inte stämmer men jag har hittills aldrig sett en studie på det. Vad är det för nytt som har kommit? Jag är fullt medveten om matbrus, hormoner som påverkar hunger, en ämnesomsättning som inte fungerar ”normalt” pga tex hormoner eller mediciner etc men jag har hittills aldrig sett någon studie som visar att ligga på ett kaloriunderskott inte fungerar för viktnedgång så vore väldigt intressant att läsa. Oavsett vilket kan man ju dock tycka att folk borde hålla god ton i kommentarsfältJag läste några kommentarer till någon nyhet om en studie om att obesitas är en sjukdom osv, på FB, och jag blir SÅ nedslående varje gång. Det är så deprimerande att mötas av "kalorier in-kalorier ut", "bara sluta äta chips", "det saknas disciplin bara", "det är ingen sjukdom, bara ta sig i kragen och äta och motionera som normalt folk" osv. Det har med åren gjorts en del studier där man upptäckt att det inte alls bara handlar om kalorier in och ut vid just obesitas alltid, att det handlar om hormoner och en massa annat i kroppen, att det ÄR en sjukdom, att matbrus finns, att mediciner påverkar osv och ändå finns inställningen, inte bara i vården utan också bland så många runt oss att vi är lata och behöva sluta äta chips. Jag blir så ledsen faktiskt. Jag vet precis hur jag går ner i vikt och det är inte på rätt sätt i alla fall, på rätt sätt tappar jag inte vikt. Så beklämmande, så kränkande för alla som kämpar med samma, sådana här kommentarer.