Jag klippte lite i ditt inlägg, men jag kom att tänka på ett tips jag fick av en arbetskompis som är tränings och kost-freak

(jag brukar tanka av han om tips och trix för han är väldigt påläst).
Jag har svårt för kvargens konsistens och de smaker som finns att köpa, då sa han att naturell kvarg (som dessutom har högre protein) kan man blanda i lite saft av den smak man gillar och så vispa den lite - då får den en mer yogurtkonsistens. Jag har inte provat än, men jag ska när mina risifrutti är slut. Det är nämligen risifruttin som jag vill byta till ett bättre alternativ för den är väldigt söt. Jag tänker "alla bäckar små" när det gäller att minska på socker.
Jag reggar ju vad jag äter i lifesums gratisapp och jag har sett att jag ligger för lågt i protein-intag varje dag, trots att jag äter kött

Så arbetskompisen och jag pratade om att få in mer protein i kosten och förutom att äta mycket kött och ägg (vilket jag inte kan öka) så är det nästan omöjligt att få in mer protein utan att ha i pulvertillskott. Så det tänker jag "toppa" min kvarg med (om det är gott).
Jag tänker inte späka mig eller äta saker jag inte tycker om, men jag provar gärna tips där små förändringar kan göra skillnad