Tjockistråden 5

Bukefalos 30 år!

Jag har tappat ganska mycket hår 😭 Inte kopplat det innan men antar att det är viktnedgången efter en del googlande. Och såklart, om kroppen inte får underhållsbehov så prioriteras väl inte hårsäckarna. Sjukt jobbigt dock, jag älskar verkligen att ha långt hår…
B12 och biotin/keratin finns att köpa som tillskott för just hårt. Mitt hår och naglar växte kopiöst när jag efter att ha brist på B12 tillsatte igen och i skrivande stund inser jag själv att det är precis vad jag behöver fixa till mig själv också :D

Måndag och nya tag.

Blev aldrig gymmet i lördags jag var helt enkelt för slut. Blev en riktigt hemmadag med mycket stillasittande och småpyssel istället vilket var behövligt.

I söndags blev det långtur med hundarna, ordentlig ridtur, Stallfix med mycket bärande av vatten och på söndag kväll avslutade jag med styrkepass hemma. La till och med till lite på ursprunget som jag fått.

Vart helt rätt att strunta i allt i lördags då jag mentalt och fysiskt varit så slut.

Ikväll har jag planerat maten och ska sen sätta mig med sambon och planera in veckans mat och aktiviteter.

Jag har tappat ganska mycket hår 😭 Inte kopplat det innan men antar att det är viktnedgången efter en del googlande. Och såklart, om kroppen inte får underhållsbehov så prioriteras väl inte hårsäckarna. Sjukt jobbigt dock, jag älskar verkligen att ha långt hår…
Mitt har ju börjat växa ut igen så har väldigt gulligt bäbisfjun, speciellt i hårfästet fram där det ju syns mest :cool:
Jag vill inte heller klippa av mitt hår för det kommer krulla sig så förbaskat.
Använder det här och jag tycker det stannat av men kan ju också vara att jag ligger i rätt fas av hårcykeln
1770620487641.webp

När jag kommer ihåg tar jag Vita yummy Hari&Nail som tillskott.

​

Cirkelfysen i lördags gick väldigt bra fast jag mådde skit när jag vaknade. Men jag måste sett plågad ut för en i gruppen som tog över stationen efter mig frågade om det gick bra :rofl:.
Men om inget händer kan jag nog lägga på lite mer vikt på marklyften. Klarade dock inte av jumping jacks på fysdelen för min vänstra hälsena bråkar. Så fick hoppa runt i övningar som inte belastade hälsenan. Fick upp ganska bra puls ändå.

B12 och biotin/keratin finns att köpa som tillskott för just hårt. Mitt hår och naglar växte kopiöst när jag efter att ha brist på B12 tillsatte igen och i skrivande stund inser jag själv att det är precis vad jag behöver fixa till mig själv också :D

Mitt har ju börjat växa ut igen så har väldigt gulligt bäbisfjun, speciellt i hårfästet fram där det ju syns mest :cool:
Jag vill inte heller klippa av mitt hår för det kommer krulla sig så förbaskat.
Använder det här och jag tycker det stannat av men kan ju också vara att jag ligger i rätt fas av hårcykeln
Visa bifogad fil 181019
När jag kommer ihåg tar jag Vita yummy Hari&Nail som tillskott.

​

Tack för tipsen!

Förstår! Ta det lugnt med benet så det inte förvärras, det är väl ändå viktigast.
Tja, jag måste ju röra på mig. Om inte annat i transportsyfte. Det går inte vila bort heller, så jag kör väl på. Mest för att ingen ska kunna säga att jag är fet och lat..

Tja, jag måste ju röra på mig. Om inte annat i transportsyfte. Det går inte vila bort heller, så jag kör väl på. Mest för att ingen ska kunna säga att jag är fet och lat..

Har du varit hos sjukgymnast? De kanske har bra tips på pulshöjande som är bra för dina skador

7 000 steg avklarade men nu är jag redigt trött i huvudet. Inte hunnit med att gå någon priomenad på lunchen så får försöka göra det senare ikväll med hundarna.

Sambon ringde och nu har vi avloppsvatten i hela källaren *jäj* Tror jag åker till gymmet istället fär att lägga mig vid den j**vla pumpen och grå igenom. Bett sambon kolla så vippan är lös men han ser inget så det blir jag som får kräla.

Åker kanske till gymmet i ren protest fr nu unnade jag mig en delicatoboll pga av irritation (vilket inte hjälper min irritation/frustration) så nån träning måste in

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad ska min son betala?
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • SHL 26/27

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar