Tjockistråden 5

Bukefalos 30 år!

Lit skitsnack
Mådde ju inte så jättebra onsdag-torsdag förra veckan. Senare på torsdagskvällen kraschade magen totalt :yuck:
Av någon anledning hade jag ställt mig på vågen på torsdagen och av någon annan anledning ställde jag mig på vågen efter jag duchat på lördagen (efter frukost) . Minus två kg på 48 h.
Det kanske har varit en anledning till jag vajat fram och tillbaka viktmässigt? Måste nog se till ha lite bättre ruljangs på det hela helt klart :cool:

Avloppet tar knäcken på mig. Blir inte att man tränar hemma för jag vill inte bli svett osv.

Svårt laga mat då vi nte vill nyttja för mycket

Har ändå ätit rätt ok inte det nyttigaste men lagom mängd så ska inte klaga.

Inte kunnat stå på vågen heller då hela källaren/badrummet är överfullt med handdukar, tvätt mm sen det rann in. Skämtar inte om jag kommer få köra 10 maskiner tvätt direkt.

Kan inte ta upp vågen heller då den diffar på de olika underlagen så har den på en och samma plats. :D

Ja ja det ger sig. Bara hänga i. Ska till gymmet på tisdag kväll oavsett så känns skäönt att ha det bokat. Idag blir det inget

Fler som går på viktminskningsmedicin här? Jag började med mounjaro för snart 5 veckor sedan. Har gått ner 6,2 kg och 11 cm runt midjan :O Har inga biverkningar och går på lägsta dosen, som jag ska försöka fortsätta med så länge de går. Lärt mig att äta regelbundet och går minst 30 minuter om dagen. Vill börja gymma snart också då det är en rekommendation när man går på vikt medicin. Är 165 lång och startvikt var 106,7. Väger nu 100,5 kg! Målet är 65 kg.

Fler som går på viktminskningsmedicin här? Jag började med mounjaro för snart 5 veckor sedan. Har gått ner 6,2 kg och 11 cm runt midjan :O Har inga biverkningar och går på lägsta dosen, som jag ska försöka fortsätta med så länge de går. Lärt mig att äta regelbundet och går minst 30 minuter om dagen. Vill börja gymma snart också då det är en rekommendation när man går på vikt medicin. Är 165 lång och startvikt var 106,7. Väger nu 100,5 kg! Målet är 65 kg.
Gått på Ozempic sen juli och byter till Mounjaro om en vecka.
Gått ner 18 kg hitills. Mina biverkningar började när jag kom upp i 1 mg ozempic.
Är lika lång som dig men mitt mål är 70-75

Bytt äpplen mot klementiner. Ur kcal synpunkt är det nästan identisk (47/50). Får se hur väl jag håller mig. Idag blir det kycklingklubba utan skinn i ugnsform. Till det tomatsallad.

Jag tar ozempic sen november. Har inte gått ner nåt men det är lättare att äta mindre. Tyvärr är det dagliga godisätandet så ”fast” i mig så det är svårt, men äter iaf mindre och försöker trappa ner.

Den här yoghurtkvargen är jättegod. Tycker man den är tjock kan man blanda i lite vatten.

1771326996956.webp

Jäkla tjat om att vara med och fika på semla idag. Kan jag inte bara få äta min sockerfria glass i fred.

Jag tänker iallafall unna mig en semla i eftermiddag med mina kollegor

Sen att jag redan tackat nej till 5st är en annan femma Men ja idag är det tjötedags för semlor :)

Jag gillar semla men helt ärligt äter jag bara 1-2 om året och då på denna dag eller i nära anslutning,

Går inte bra här. Jag orkar liksom inte ta tag i min diet och motionen är nere på minus. Istället för äpplen och körsbärstomater har min nya 'besatthet' blivit hårt delikatessbröd med senap på. Så det är ju betydligt sämre.

Plus då (jo jag vet att det bara är att inte köpa) hallonsorbet. Ur kcal synpunkt är det faktiskt inte så onyttigt, 130 kcal/gram. Från en diabetikersynpunkt är det bland sämsta jag kan äta.
Fast nyttighet kan du inte bara matcha mot antal kalorier. Det är ju stor skillnad hur mycket näringsämnen och annat du får i dig, eller i detta fall sockerinnehållet eller det faktum att du äter otroligt mycket av vad du blir "besatt av". Det är ju aldrig bra att hetsäta, att inte kunna sluta, oavsett om det är äpplen eller hinkar med vatten liksom.

Dag 2 på dos 3 av ozempic. Har inte haft så stora problem, men kände ganska snabbt av att jag exempelvis har fått ett stort behov av att rapa O_o samt ont i magen. Detta har dock lagt sig något och det berömda illamåendet har smugit sig på. Ska till dietisten snart, ska se om jag får några tips nu när jag börjat med detta då jag inte alls kan (eller framförallt känner behov av) att äta på så sätt som jag fått rekommendation om tidigare. Äter i princip inga mellanmål längre, men portionsstorlekarna är ungefär de samma.

Gårdagens gym blev att lyfta i och ur avloppspumpen på ca 30 kg x antal ggr på 2m höjd.

Japp nu har jag avlopp ch kan duscha hemma så ikväll blir det hemmagym :D

Bokat tid på gymmet med brorsdottern på torsdag Kan bli skoj kan bli jävligt avskräckande. Hur håller man samma tempo som en fit 17-åring?

Får se om jag har något självförtroende kvar efter dt passet :rofl.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad ska min son betala?
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • SHL 26/27

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar