Tjockistråden 5

Bukefalos 30 år!

Blev glad av att jag vägde 85,8 och sedan 85,5, men tjurig när jag plötsligt vägde 86.0 och sedan 86,6! :arghh: Nu är det 85,8 igen. Gud, detta pendlande... och det betyder ju inget i det stora hela, egentligen, men mentalt är det stor skillnad på 85 och något och 86 och något.

Kropp, bara lyd och gå ner!

Blev glad av att jag vägde 85,8 och sedan 85,5, men tjurig när jag plötsligt vägde 86.0 och sedan 86,6! :arghh: Nu är det 85,8 igen. Gud, detta pendlande... och det betyder ju inget i det stora hela, egentligen, men mentalt är det stor skillnad på 85 och något och 86 och något.

Kropp, bara lyd och gå ner!
Jag vet inte om det stämmer, men jag har fått höra någon gång att om vikten pendlar upp och ner lite så där (speciellt som tjej) är det endå ett tecken på den fungerar som den ska.

Jag vet inte om det stämmer, men jag har fått höra någon gång att om vikten pendlar upp och ner lite så där (speciellt som tjej) är det endå ett tecken på den fungerar som den ska.
Positivt, men också negativt om det stämmer, jag vill ju ha en samma stadig nedgång och inte pendling :D Jag har precis haft mens också så det kanske förklarar, men vad tusan liksom, när man bara vill ner är det mentalt jobbigt. :)

Jag har gått ner 21 kg sedan september förra året, men jag kan inte se det på mig. Det syns inte. Jag märker att mina nyckelben känns nu, och kläderna är för stora, men när jag tittar mig i spegeln så syns det inte. Det är märkligt. Totalt har jag gått ner 55 kg nästan sedan operationen och jag kan inte ens se det. Det syns inte.

Positivt, men också negativt om det stämmer, jag vill ju ha en samma stadig nedgång och inte pendling :D Jag har precis haft mens också så det kanske förklarar, men vad tusan liksom, när man bara vill ner är det mentalt jobbigt. :)

Jag har gått ner 21 kg sedan september förra året, men jag kan inte se det på mig. Det syns inte. Jag märker att mina nyckelben känns nu, och kläderna är för stora, men när jag tittar mig i spegeln så syns det inte. Det är märkligt. Totalt har jag gått ner 55 kg nästan sedan operationen och jag kan inte ens se det. Det syns inte.
Jag ser inte riktigt heller min viktnedgång när jag kollar mig i spegeln även om jag VET jag borde se den.
Så jag tittar på min viktkurva och skillnaden på antal hål i skärpet jag använder varje dag.

Jag ser inte riktigt heller min viktnedgång när jag kollar mig i spegeln även om jag VET jag borde se den.
Så jag tittar på min viktkurva och skillnaden på antal hål i skärpet jag använder varje dag.
Ja det är så det syns tycker jag. Och på min skrynkliga hud. Men konstigt att man inte kan se det, att man är mindre.

Håller helt med om det där att man själv inte ser viktnedgången själv. Har gått ner ca 15 kg och tydligen har andra sett det men jag ser det inte alls. Trots att jag logiskt vet att det stämmer baserat på hur kläderna sitter
Visst är det konstigt?

Jag som har varit extremfet och nu bara är fet kanske borde ju kunna se stor skillnad, men det gör jag inte. Kanske kommer jag aldrig göra det. Kanske beror det i mitt fall på att huden är kvar och "fyller upp" så att jag visserligen blir mindre men ändå ser och känner mig lika extremfet fortfarande?

Visst är det konstigt?

Jag som har varit extremfet och nu bara är fet kanske borde ju kunna se stor skillnad, men det gör jag inte. Kanske kommer jag aldrig göra det. Kanske beror det i mitt fall på att huden är kvar och "fyller upp" så att jag visserligen blir mindre men ändå ser och känner mig lika extremfet fortfarande?
I mitt fall så är den löshud jag har på magen 😒 så jag tycker fortfarande att jag är småtjock där, men nope, lutar jag mig 90 grader så märks det att det är lösskinn 🙄 så går ju inte göra så mycke åt utan operation, och nått sånt har jag sagt att jag ska vänta ett år innan iaf. (Magen och tuttarna..) Modern blir knäpp på mig när jag greppar magen och stör mig 😅

Sen pendlingsmässigt så binder väl varje gram kolhydrat 3 gram vatten lr då?

Själv är jag i det, visst högst positiva, läget att jag måste upp lite. Under 70kg i morse, och där ska jag inte va.
Men det är ju sååå svårt att ställa om tänket nu när man kämpat så pass länge med att hålla sig i nedgångsläge 🫠😬 samtidigt som jag ju vet att det här funkar för mig och nog skulle jag kunna "ta tag i det" om det drar iväg igen. Men svårt iaf..
Modern börjar bli lite orolig att jag ska bana iväg mer neråt..
Tycker jag ska börja äta mer "normalt", inte massa barer å proteinsaker å så.

Målet är att idag ska bli första dagen sen start som jag loggar över 2000kcal.. har ju såklart ätit mer än så vissa dagar, men inte "på paper". Känns lite jobbigt att kliva över den gränsen. Men underhåll för mig landar där nånstanns på lätt aktivitet.. ugh.
Just nu känns det iaf som att jag kommer att vilja fortsätta logga allt i låång tid framöver 🥲

Visst är det konstigt?

Det är så märkligt. Men sett många på nätet som sagt exakt samma sak. Undrar om man kommer känna sig smal ens när man når sin målvikt? 😅

I mitt fall så är den löshud jag har på magen 😒 så jag tycker fortfarande att jag är småtjock där, men nope, lutar jag mig 90 grader så märks det att det är lösskinn 🙄 så går ju inte göra så mycke åt utan operation, och nått sånt har jag sagt att jag ska vänta ett år innan iaf. (Magen och tuttarna..) Modern blir knäpp på mig när jag greppar magen och stör mig 😅

Sen pendlingsmässigt så binder väl varje gram kolhydrat 3 gram vatten lr då?

Själv är jag i det, visst högst positiva, läget att jag måste upp lite. Under 70kg i morse, och där ska jag inte va.
Men det är ju sååå svårt att ställa om tänket nu när man kämpat så pass länge med att hålla sig i nedgångsläge 🫠😬 samtidigt som jag ju vet att det här funkar för mig och nog skulle jag kunna "ta tag i det" om det drar iväg igen. Men svårt iaf..
Modern börjar bli lite orolig att jag ska bana iväg mer neråt..
Tycker jag ska börja äta mer "normalt", inte massa barer å proteinsaker å så.

Målet är att idag ska bli första dagen sen start som jag loggar över 2000kcal.. har ju såklart ätit mer än så vissa dagar, men inte "på paper". Känns lite jobbigt att kliva över den gränsen. Men underhåll för mig landar där nånstanns på lätt aktivitet.. ugh.
Just nu känns det iaf som att jag kommer att vilja fortsätta logga allt i låång tid framöver 🥲
Kan inte alls vara lätt att ställa om sig från viktnedgång till viktuppgång, det som inte varit bra tidigare. Måste bli som mental stopp liksom. Och så är det väl en vana man fått in, hur äta när ens kropp går ner i vikt bäst? Förstår det svåra!

Så olika vi kan vara! Jag loggar inte det jag äter, har försökt men det stressar mig så jag blir destruktiv istället så jag får erkänna mig lite besegrad på den biten. Har lätt för att bli destruktiv och det är ju inte ok.

Det är så märkligt. Men sett många på nätet som sagt exakt samma sak. Undrar om man kommer känna sig smal ens när man når sin målvikt? 😅
Jag är typ där, och nä, inte riktigt 😅 känner mig ju typ lika som innan, fast då kände jag mig kanske inte så stor som jag va heller? 🤔 men man blir påminnd av småsaker.
Svägerskan gjorde sleeve för några år sedan och har oxå sagt att man inte plötsligt känner sig liten, och hon blev ju typ hälften så stor.

Det jag känner mest är hur mycke rörlighet jag fick, asså typ hoppa upp på saker. Och smidigare.

Men nog for det en hel del "bära fodersäckar" muskler oxå 😅🙈
Så då vare att gå från äta mindre till äta bra och röra på sig 😬 vilket gjorde mig mer hungrig 😒

Apropå det här att inte se sig som smalare. Jag har ju också skrivit om det tidigare. Men poff, vid 77 kilo hände det föe mig - jag ser en betydligt mindre person i spegeln! Jag KÄNNER framför allt att jag är mindre, på kläder, och när jag rör mig! Det är oerhört motiverande så jag hoppas ni andra kommer dit snart också!

Apropå det här att inte se sig som smalare. Jag har ju också skrivit om det tidigare. Men poff, vid 77 kilo hände det föe mig - jag ser en betydligt mindre person i spegeln! Jag KÄNNER framför allt att jag är mindre, på kläder, och när jag rör mig! Det är oerhört motiverande så jag hoppas ni andra kommer dit snart också!
Det låter bra! :)

Jag vet inte om det är ålder eller vikten som gör att mina fötter och händer ser benigare ut, men jag känner också det i kroppen, höften sticker fram lite, nyckelbenen syns och känns, det gör ont när mina knän ligger på varandra osv, men jag kan ju se när jag lyfter benen tex hur skinnet/huden hänger på baksidan av benen när jag lyfter dem, det gjorde det inte förut, samma med armarna. Men att se det i kroppsbild i spegeln är omöjligt liksom.

Vägde in på ny lägstavikt i morse så är 1 hg från 20 kg målet och 2 hg från att byta entalsiffra :p
Jag vet det kan flukturera åt fel håll igen men varje framsteg är ett framsteg. Ser man över det hela är det en nerförsbacke med lite speed-bumps på vägen.

Bifogade filer

• IMG_0720.webp
    IMG_0720.webp
    26,7 KB · Visningar: 53
tjuvvägde mig och som förväntat inget minus. pyttelitet plus men fortfarande under 87 så inget katastrof. känner mig lätt förstoppad. maten ja; visst har jag ätit mer än vanligt men mest extra har ju varit sill, ägg o lax. bra mat! och det har gjort att jag ätit mindre av påsktårtan, absolut godis men inte idiotfrossat. höll igen på fikat under påskmiddag 2
🙂

Ja men det tar några år.

Jag gick ned från över 100 till 44 (pga sjukdom) och i början vart jag bara glad över viktnedgången sen insåg man ju att det var något fel men när jag sen vart normal såg jag adrig mig själv som smal knappt när jag var som värst och det tog några år att inse att man faktiskt inte är så stor som man tror :D

Nu var detta typ 20 år sen men ändå

Konstigt not efter påsfrossande (med emfas på frossande) har jag gått ner 300 g.

Mitt största problem just nu är att när jag mätte mitt midjeomfång är det 98 vilket är långt över vad en kvinna ska ha för att det inte är farligt bukfett.

Bajs! Rent ut agst.

Precis kommit från kundbesök och de hade bakat enbart för att jag skulle komma så vart tvungen att fika. Kunde inte skylla på något utan fick glatt sätta mig och äta. Jag som dessutom åt en rejäl bra lunch. Vågar inte ens tänka på hur många kalorier som var i den

Men men tänker inte regga de kalorierna utan fokusera på resten av maten så den blir vettig. Ta en längre promenad med hundarna när jag kommer hem så ingen större fara. Hade det varit mina kollegor eller vänner så hade jag lätt kunnat säga nej men inte till dessa kunder som gjort enbart för mig.

Förbannat gott var det också hoppas det inte triggar igång sötsuget mer.

Yeeh, vägde in mig på en ny entalsiffra i morse och den lägsts siffran sen starten juli-25. Sen är den inte officiell förrens jag gjort tre vägningar på samma entalsiffra, men det känns ändå som en seger att ha passerat gränsen -20 kg

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka