Tjockistråden 5

Bukefalos 30 år!

För mig har det gått lite upp och ner. Jag pendlar mellan att trycka i mig allt, "fasta" (äta för lite) och äta vettigt. Så min vikt pendlar då också. Mina mått har ökat senaste månaden med 1-2 cm.

Min motivation till träning är fortfarande kass. Men jag har sedan senaste veckan börjat med magövningar direkt på morgonen, ca 10 min. Promenader oftare, samt yoga oftare. Den mer regelrätta intensiva träningen behöver komma igång också. Men om inte annat startar den i juni när jag flyttat.

Kommer få dra ner på träningen framöver, i allafall ett tag. Fan jag som kände mig igång ordentligt.
Efter en flytt av två garderober på fredagen och sen cirkelfys på lördagen så sa höger axel upp bekantskapen med mig efter sista rundan och nästa sista övningen (Russian Twist).
Min akupunktör hade dessutom inte tid förens den 28de :arghh:. Behandlar med voltarensalva och Naproxen så länge.
Särbon provade massera men det blev inte bättre (han är utbildad).

Två steg fram, ett tillbaka. Jag vill verkligen inte höja medicindosen och jag är inte ens säker på att det kommer hjälpa.
För det känns samtidigt som midjemåttet minskar.

Då går det ju framåt:) jag diffar rätt mycket upp och ner i vikt men trenden är innan nedåt, nu stabil. Men stabilt är ändå 3-4 kilo i skillnad på en månad från högsta och lägsta.

Då går det ju framåt:) jag diffar rätt mycket upp och ner i vikt men trenden är innan nedåt, nu stabil. Men stabilt är ändå 3-4 kilo i skillnad på en månad från högsta och lägsta.
min trend är också nedåt, det är de där jäkla fartguppen som stör :rofl:

vikten tillbaka på 102,1 efter en liten detour uppåt i veckan. Springer på toa som en galning så antagligen har jag ett par liter vätska som vill ut.
Har även legat lite högre i intag än mina inställda 1300 kcal i Lifesum. Kanske beror min enorma trötthet på att jag faktiskt ätit för lite.
I går fick jag en försiktig fråga av två jag tränar med regelbundet om jag gått ner i vikt. Så uppenbart händer något i kroppsammasättningen som inte vill visa sig i vågens siffror
Jag vet att hålet jag använder i skärpet gjorde jag då för tre år sen när jag vägde 10 kg mindre än i dag.

Suck, vissa delar av mig går ner känns det som. Mitt midjemått ligger dock fortfarande på 89-91. Alltså minst 10 cm bredare än jag ska ha högst och har därmed bukfetma med ökad risk för hjärt och kärlsjukdomar, diabetes har jag ju redan.

vikten tillbaka på 102,1 efter en liten detour uppåt i veckan. Springer på toa som en galning så antagligen har jag ett par liter vätska som vill ut.
Har även legat lite högre i intag än mina inställda 1300 kcal i Lifesum. Kanske beror min enorma trötthet på att jag faktiskt ätit för lite.
I går fick jag en försiktig fråga av två jag tränar med regelbundet om jag gått ner i vikt. Så uppenbart händer något i kroppsammasättningen som inte vill visa sig i vågens siffror
Jag vet att hålet jag använder i skärpet gjorde jag då för tre år sen när jag vägde 10 kg mindre än i dag.
Muskler väger mer än fett 💪

Har ätit fritt i helgen, har inte orkat räkna. Se vad invägningen i morgon bitti visar. Har dock sprungit på toa och kissat hela helgen så har jag inte tappat ett par kg den vägen så blir jag sur (skämtar)
Träningen i lördags gick bra tills coren då vi skulle ligga på mage och "simma", där sa axeln FU fullständigt.
Tog däremot PB på bicepscurlen. Hela 8 kg per hantel :laugh:
Den här veckan är fullbokat av annat så enda organiserade passet blir yogan i morgon och cirkel/core på lördag. Det är ganska uppbokat kvälls tid + jag ska akupunktura min axel på torsdag.

Det är alltid speciellt att väga in sig på ny förstasiffra, denna gång en 6a. Inte vägt såhär lite sen... tidigt högstadie kanske? Alla jag känner och omger mig med nu har bara sett betydligt större varianter av mig. Har totalt gått ner ca 43 kg från toppnotering.

En lite "märklig" upplevelse är att jag har varit sjukskriven under de senaste 15 kgs nedgång. Har inte varit så öppen med sjukskrivningsorsaken så absolut ingen vågar kommentera viktnedgången längre nu när jag är tillbaka på jobbet, tror de är rädda att trampa i klaveret. Viktnedgången fick sig definitivt en skjuts av orsaken till sjukskrivningen men det var mest välkommet... hur som, både befriande att inte få kommentarer, men också liiite tråkigt med utebliven bekräftelse 😬

Har egentligen passerat målvikt med ca 3-4 kg, försöker bestämma mig för hur/när jag ska försöka att stabilisera vikten.

Det är alltid speciellt att väga in sig på ny förstasiffra, denna gång en 6a. Inte vägt såhär lite sen... tidigt högstadie kanske? Alla jag känner och omger mig med nu har bara sett betydligt större varianter av mig. Har totalt gått ner ca 43 kg från toppnotering.

En lite "märklig" upplevelse är att jag har varit sjukskriven under de senaste 15 kgs nedgång. Har inte varit så öppen med sjukskrivningsorsaken så absolut ingen vågar kommentera viktnedgången längre nu när jag är tillbaka på jobbet, tror de är rädda att trampa i klaveret. Viktnedgången fick sig definitivt en skjuts av orsaken till sjukskrivningen men det var mest välkommet... hur som, både befriande att inte få kommentarer, men också liiite tråkigt med utebliven bekräftelse 😬

Har egentligen passerat målvikt med ca 3-4 kg, försöker bestämma mig för hur/när jag ska försöka att stabilisera vikten.

Satan i gatan vad grym du är! :bump:

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka