MJLee
Trådstartare
Ja, det mesta du förlorar är vätska tyvärr![]()
Den mänskliga kroppen är 50-70% vatten så inte så konstigt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det mesta du förlorar är vätska tyvärr![]()
Precis. Vi är bara gurkor med ångest...Den mänskliga kroppen är 50-70% vatten så inte så konstigt.
Ungefär som blandsaft!Den mänskliga kroppen är 50-70% vatten så inte så konstigt.
Kanske inte den mest hälsosamma slutsatsen?Alltid intressant vid magsjuka. Gått ner över ett kilo på ett dygn. Tillfällig silver lining antar jag.
Nu är det ju tillfälligt, men vätskebrist och rubbad saltbalans är ju sällan lösningen på något alls.Alltid intressant vid magsjuka. Gått ner över ett kilo på ett dygn. Tillfällig silver lining antar jag.
Två steg fram, ett tillbaka. Jag vill verkligen inte höja medicindosen och jag är inte ens säker på att det kommer hjälpa.
För det känns samtidigt som midjemåttet minskar.
min trend är också nedåt, det är de där jäkla fartguppen som störDå går det ju framåtjag diffar rätt mycket upp och ner i vikt men trenden är innan nedåt, nu stabil. Men stabilt är ändå 3-4 kilo i skillnad på en månad från högsta och lägsta.
Muskler väger mer än fettvikten tillbaka på 102,1 efter en liten detour uppåt i veckan. Springer på toa som en galning så antagligen har jag ett par liter vätska som vill ut.
Har även legat lite högre i intag än mina inställda 1300 kcal i Lifesum. Kanske beror min enorma trötthet på att jag faktiskt ätit för lite.
I går fick jag en försiktig fråga av två jag tränar med regelbundet om jag gått ner i vikt. Så uppenbart händer något i kroppsammasättningen som inte vill visa sig i vågens siffror
Jag vet att hålet jag använder i skärpet gjorde jag då för tre år sen när jag vägde 10 kg mindre än i dag.
Det är alltid speciellt att väga in sig på ny förstasiffra, denna gång en 6a. Inte vägt såhär lite sen... tidigt högstadie kanske? Alla jag känner och omger mig med nu har bara sett betydligt större varianter av mig. Har totalt gått ner ca 43 kg från toppnotering.
En lite "märklig" upplevelse är att jag har varit sjukskriven under de senaste 15 kgs nedgång. Har inte varit så öppen med sjukskrivningsorsaken så absolut ingen vågar kommentera viktnedgången längre nu när jag är tillbaka på jobbet, tror de är rädda att trampa i klaveret. Viktnedgången fick sig definitivt en skjuts av orsaken till sjukskrivningen men det var mest välkommet... hur som, både befriande att inte få kommentarer, men också liiite tråkigt med utebliven bekräftelse
Har egentligen passerat målvikt med ca 3-4 kg, försöker bestämma mig för hur/när jag ska försöka att stabilisera vikten.