Tjockistråden 5

Bukefalos 30 år!

Träningsvärk idag efter gårdagen med mamma.

Måste få till ett bättre upplägg på hur jag tränar bara.

Upp 1 kg men fortfarande den lätta känslan i kroppen. (nu har den visat upp 1 kg i flera dagar) så enbart 2 kg ned sne jag skrev om min a 3 kg ned :rofl:

Väger mig alltid samma på samma tid osv för att få en bättre statistik. Alltid direkt på morgonen. Ibland jämför jag med kvällens bra för att men kvällens är alltid deppig.

Så räknar med att vikten står still men så länge jag inte känner mig däst i kroppen är det ok. Kläderna sitter inte jättetight.

Och jag är nöjd med mig själv vilket är det bästa.

Imorgon blir det gymmet igen jag och mamma.

Träningsvärk idag efter gårdagen med mamma.

Måste få till ett bättre upplägg på hur jag tränar bara.

Upp 1 kg men fortfarande den lätta känslan i kroppen. (nu har den visat upp 1 kg i flera dagar) så enbart 2 kg ned sne jag skrev om min a 3 kg ned :rofl:

Väger mig alltid samma på samma tid osv för att få en bättre statistik. Alltid direkt på morgonen. Ibland jämför jag med kvällens bra för att men kvällens är alltid deppig.

Så räknar med att vikten står still men så länge jag inte känner mig däst i kroppen är det ok. Kläderna sitter inte jättetight.

Och jag är nöjd med mig själv vilket är det bästa.

Imorgon blir det gymmet igen jag och mamma.
Jag väger mig numera tis,ons,tors. Det är mest för statistikens skull i appen jag reggar medicinen.
Annars skulle nog enbart torsdagar vara bäst, men jag är samtidigt för nyfiken inte väga mig tisdag (jag åker från särbon till jobbet på måndagar så ingen våg tillgänglig)
Jag använder dock samma hål i skärpet som när jag vägde 10 kg mindre vilket är intressant. Det stärker min teori att jag inte bör gå ner till det som vården anser vara normalvikt för min längd.

Edit: var tvungen kolla på skärpet och jag har minskat 25 cm i midjan sen starten förra juni

@cewe Skulle jga gå ned till vad vården anser ser jag sjuk ut.

När jag vägde vad jag skulle enligt min längd såg jag ut som om jag hade anorexia :crazy:

Min nuvarande läkare ber mig bata hålla koll på vikten efter transplantation. Vilket känns skönt :)

Vägde mig varje morgon och kväll när jag hade dialys för att se hur mycket vätska man drog på sig så det sitter i lite.

Träningen i går var tuff, tror jag hade fått i mig lite för lite energi under dagen. Sen fick jag värsta sendraget i övre delen av vaden under stretchen, så tog magnesium innan läggdags i går och försöker komma ihåg dricka vatten.
Det är det värsta med medicinen, när den funkar som den ska glömmer jag bort dricka vatten och man behöver dricka en del vatten på medicinen för inte få problem med magen. Tydligen också för att inte krampa under en enkel stretch övning :meh:

Här går det sådär. Varit andfådd och mått riktigt kasst ett tag, fått pausa från att gymma nån månad.
Behövt vila/sova efter jobb och fått hjärtklappning vid ansträngning.
Visade sig att jag har dåligt järnvärden och hb.
Nu har jag fått tabletter utskrivna, men det lär väl dröja ett tag innan jag är på banan igen.

Jag tuffar på, jobbar på att ha jämnvikt, och att äta lagom. Nu är det snart semester så jag utarbetar en plan för att fortfarande vara social och umgås men ha en matplan så det blir rimligt. Jag har kämpat lite för länge för att låta mig tappa det av 4 spridda semesterveckor känner jag. Jag fortsätter regga i Lifesum och har höjt kaloriintaget då jag dels rör mig mer, dels inte vill gå ner mer i vikt.

3 kg upp på en vecka. Så himla lätt att äta alldeles för många kalorier/dag. Men nu ska det bli slut på det!

Idag var det 200g mindre. Jo, jag vet det spelar ingen roll. Men mentalt är det viktigt. Ska gå ner till den lägre, lägre förstasiffran.

3 kg upp på en vecka. Så himla lätt att äta alldeles för många kalorier/dag. Men nu ska det bli slut på det!

Idag var det 200g mindre. Jo, jag vet det spelar ingen roll. Men mentalt är det viktigt. Ska gå ner till den lägre, lägre förstasiffran.
Tre kilo på en vecka bör vara vätska. Om du sen var lite uttorkad vid tre kilo mindre, eller av något skäl har samlat på dig extra vätska nu, vet ju inte jag.

Tre kilo är 21 000 kcal utöver vad du annars äter. Det motsvarar i kcal tex tre kilo smör. Det är osannolikt att du har ätit motsvarande det i energi.

Vikt flurerar även över dagen.
Jag blir betydligt lättare av att gå på toaletten. Såå ja, fekalier och urin väger en hel del.
Tömda tarmar och förlorad vätska gör under på vågen. :D
Helt rätt :up:

Så ska man väga sig över tid så är det bäst att göra det direkt när man klivit upp på morgonen, så att kroppen är (i det närmaste) neutral.
Samma dag samma tid per vecka eller varannan vecka tar jag ett getöga på vågen, inte oftare än så.
Det fungerar bäst för mig och mitt mind set gällande vikten ;)

Helt rätt :up:

Så ska man väga sig över tid så är det bäst att göra det direkt när man klivit upp på morgonen, så att kroppen är (i det närmaste) neutral.
Samma dag samma tid per vecka eller varannan vecka tar jag ett getöga på vågen, inte oftare än så.
Det fungerar bäst för mig och mitt mind set gällande vikten ;)
Samma här. Direkt på morgonen Men ser till att gå på toa först :D

Tre kilo på en vecka bör vara vätska. Om du sen var lite uttorkad vid tre kilo mindre, eller av något skäl har samlat på dig extra vätska nu, vet ju inte jag.

Tre kilo är 21 000 kcal utöver vad du annars äter. Det motsvarar i kcal tex tre kilo smör. Det är osannolikt att du har ätit motsvarande det i energi.

Jag åt enorma mängder pinnglass, päronsplitt och gb sandwich. Flera lådor. Idag motstod jag tappert varm korv med bröd och kokosbollar. Nöjde mig med några revben, plus tomater, några nektariner och körsbär. Så inte en briljant dag men bättre.

Jag åt enorma mängder pinnglass, päronsplitt och gb sandwich. Flera lådor. Idag motstod jag tappert varm korv med bröd och kokosbollar. Nöjde mig med några revben, plus tomater, några nektariner och körsbär. Så inte en briljant dag men bättre.
Det låter ju inte jättebra, särskilt inte med tanke på diabetes. Men det låter inte heller med som 21 000 kcal "extra".

Det låter ju inte jättebra, särskilt inte med tanke på diabetes. Men det låter inte heller med som 21 000 kcal "extra".

Nej, det var det inte på något sätt och vis. Men just då blev det bara fel av andra orsaker. Jag har inte ätit glass/sorbet på jättelänge. Men nu sitter jag här och kämpar med citronsorbet suget.

Det är fascinerande hur man kan vara utan något hur länge som helst, sedan äter man den och trillar dit direkt. Det är samma sak med choklad, godis, chips och liknande.

Tillbaks efter en helg av "syndade" Vägde mig och vågen har stått ganska still

Försökt tänka på kalorierna ändå då det varit mycket utemat typ Max och sibylla och annat men höll rätt bra ändå.

Gymkläderna är med i bilen så tänkte åka till gymmet direkt efter jobbet och köra ett pass.. Packat bra frulle/lunch och har lite småportioner med kvarg att ta innan gymmet.

Träffade min syssling som går på munjaro. Tyvärr lurade hon sig till det nu måste man ha personlig kontakt men när hon skaffade det så skickade hon in 10 år gamla bilder på sig själv la till extra kilon och fick det utskrivet. Nu ser hon riktigt riktigt tunn ut och alla i hennes omgivning har reagerat :(

Kan villigt erkänna att jag är lite orolig men eftre att ha träffat henna så känner jag mig rikigt sund i min kropp. Jag må ha extra kilon men jag ser inte sjuk ut i min jakt efter kilon och är ännu mer motiverad om att få till det rätt med mat och träning.

Misstolka mig inte min släkting hade och ta av men hon gick ner 10 kg själv och ville ha munjaro för de sista 4 kg men tappade 14 till och nu är bara skinn och ben.
+ att hon mådde rikigt dåligt med sprutorna så ja jag är ite orolig och försökt prata med henne om det. Jag vill inte skuldbelägga men det är skillnad på smal och extremt tunn.

Jag är inte det minsta emot munjaro/ozempic men i det här fallet Jo. Speciellt eftersom hon visste att hon inte skulle få det om läkaren visste hennes riktiga vikt och utseende när hon sökte. :/

Jag står vid hennes sida i alla beslut men vill ändå prata med henne om det när vi träffas. Tycker hon är fantastisk på alla sätt och nu vill hon inte gå ner mer utan vill bibehålla vikten viket iofs är bra.

Ja ja det löser sig ville bara skriva av min oro lite.

Tillbaks efter en helg av "syndade" Vägde mig och vågen har stått ganska still

Försökt tänka på kalorierna ändå då det varit mycket utemat typ Max och sibylla och annat men höll rätt bra ändå.

Gymkläderna är med i bilen så tänkte åka till gymmet direkt efter jobbet och köra ett pass.. Packat bra frulle/lunch och har lite småportioner med kvarg att ta innan gymmet.

Träffade min syssling som går på munjaro. Tyvärr lurade hon sig till det nu måste man ha personlig kontakt men när hon skaffade det så skickade hon in 10 år gamla bilder på sig själv la till extra kilon och fick det utskrivet. Nu ser hon riktigt riktigt tunn ut och alla i hennes omgivning har reagerat :(

Kan villigt erkänna att jag är lite orolig men eftre att ha träffat henna så känner jag mig rikigt sund i min kropp. Jag må ha extra kilon men jag ser inte sjuk ut i min jakt efter kilon och är ännu mer motiverad om att få till det rätt med mat och träning.

Misstolka mig inte min släkting hade och ta av men hon gick ner 10 kg själv och ville ha munjaro för de sista 4 kg men tappade 14 till och nu är bara skinn och ben.
+ att hon mådde rikigt dåligt med sprutorna så ja jag är ite orolig och försökt prata med henne om det. Jag vill inte skuldbelägga men det är skillnad på smal och extremt tunn.

Jag är inte det minsta emot munjaro/ozempic men i det här fallet Jo. Speciellt eftersom hon visste att hon inte skulle få det om läkaren visste hennes riktiga vikt och utseende när hon sökte. :/

Jag står vid hennes sida i alla beslut men vill ändå prata med henne om det när vi träffas. Tycker hon är fantastisk på alla sätt och nu vill hon inte gå ner mer utan vill bibehålla vikten viket iofs är bra.

Ja ja det löser sig ville bara skriva av min oro lite.
Det är så tråkigt när människor använder medicinen på fel sätt. Det är inte en quick-fix för att gå ner de sista kg bara för att nå en viss siffra på vågen. Det kommer ge en jäkla back-lash den dagen man slutar.

Det är så tråkigt när människor använder medicinen på fel sätt. Det är inte en quick-fix för att gå ner de sista kg bara för att nå en viss siffra på vågen. Det kommer ge en jäkla back-lash den dagen man slutar.
Det har det redan gjort då hon försökte sluta men blev livrädd då vågen visade något enstaka kg upp. :(

Hon har målet att fasa ut men vet inte hur hon ska komma dit. Så mager som hon är nu kommer hon garanterat gå upp några kg till normalvikt eller vad man ska säga.

Sen så är det ju inte alls lika lätt att få medecin nu även om det är lättare/mer ok.

Ingen hade skrivit ut det till henne om de hade sett henne IRL eller via video

Jag förstår inte varför du med näbbar och klor ska dementera att du har en ätstörning/hetsätningsproblematik. Gör dig själv en tjänst och sök professionell hjälp. Detta är ingen du kommer att reda ut själv.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka