Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Drän och drän. Lymfsystemet är som blodsystemet. det cirkulerar.Heh, jag har suttit idag och försökt leta filmer på lymfmassage och stör mig på att ingen bara kan visa vars dränen sitter and be done with itbåde på folk å häst (lyssnade på sadelpoddens avsnitt med lymfmassören och fick feeling). Men dom vill väl ha betalt oxå så
Måste nog försöka komma in i filmerna med mer motivation än idag![]()
I nyckelhålsgropen, i armhålan, armvek, knäveck, ljumskar. Brösten har mycket lymfkörtlar, sätt händerna under brösten och skaka på dom.Heh, jag har suttit idag och försökt leta filmer på lymfmassage och stör mig på att ingen bara kan visa vars dränen sitter and be done with itbåde på folk å häst (lyssnade på sadelpoddens avsnitt med lymfmassören och fick feeling). Men dom vill väl ha betalt oxå så
Måste nog försöka komma in i filmerna med mer motivation än idag![]()
Har inga problem själv, men sugen på att prova det på hästarna, och känns lite schysstare att ha provat på migsjälv oxåDrän och drän. Lymfsystemet är som blodsystemet. det cirkulerar.
Lymfknutor sitter på mängder av ställen i kroppen och knepet är att stryka i riktning mot dem. Man ska inte masserar knutorna utan mot dem. Och massage och massage - det är helt enkelt ganska mjuka strykningar utmed huden.
Var har du problem?
Enda klippet jag spanat på på folk än sa att man ska börja med högerI nyckelhålsgropen, i armhålan, armvek, knäveck, ljumskar. Brösten har mycket lymfkörtlar, sätt händerna under brösten och skaka på dom.
Som tanten skriver, det handlar inte om ren massage utan mer strykningar mot dessa punkter. Viktigast är egentligen rörelsen.
Att bara göra övningen änglavingar när du sitter på sängkanten på morgonen kan hjälpa till. Ställ dig sen och skaka upp och ner ett par minuter.
Ta en tvättlapp när du duschar och stryk med den. Börja med vänster överarm, vänster underarm sen samma på höger. Sen vänster lår, vänster underben och så samma på höger. Eller gör det när du torkar dig efter duschen. Massera försiktigt under fotsulorna. Alltid börja på vänster sida. Ställ dig och skaka upp och ner ett par minuter.
Djupandas, vidga nedre delen av bröstkorgen när du andas in. Sätt händerna på revbenen om du har svårt känna att du gör rätt.
Något som jag tycker är det bästa som finns är när vi efter övningarna lägger oss med en tjock dyna under rumpan och lyfter benen rakt upp, sen ligga där och andas i ett par minuter. Kan ligga så hur länge som helst.
Eller, problem å problem, har raynauds som spökar titt som tätt och vad som jag tror är lite lågt blodtryck ibland, menmenHar inga problem själv, men sugen på att prova det på hästarna, och känns lite schysstare att ha provat på migsjälv oxå
Det jag hittat pratar ju om att man ska öppna stationerna innan man kan styra dit vätska?
"Stationerna" (märklig beteckning på lymfknutor) ska masseeras lätt innan man börjar stryka dit vätska. Inte "öppnas"Har inga problem själv, men sugen på att prova det på hästarna, och känns lite schysstare att ha provat på migsjälv oxå
Det jag hittat pratar ju om att man ska öppna stationerna innan man kan styra dit vätska?
Blev en till 2g2g påse igår efter att ha kommit in på budget i förrgårmen skulle spendera första semesterdagen med att vicka för modern så skulle ju likas ner på samhället
Iaf kommit så långt i att jag har lite svårt att slänga saker att jag faktiskt inte måste äta upp hela bullarna. Man kan äta mitten och gnaga det goda från (de lite torra) kanterna och slänga resten xD
Tillbaka till precis under 70 iaf efter att ha varit upp strax över efter midsommar å "kaoset" då.
Men fick mig ut på en prommis men jogginginslag igår. I regnet.mindre mygg än sist iaf...
Blev bara dryga 2km, men bättre än inget så..
Spurtade lite på hemvägen och fasen vad skönt det kan va att löpa fullt ut, även om det inte blir nå långtfick lerstänk på ryggen iaf.
Alla bäckar små! Bättre än upp1 kg ner på ca 3v. Är väl ok men inte helt nöjd.
Jag är likadan, om jag lägger fokus på viktnedgång kretsar hela tillvaron kring mat känns det som.Jag har "analyserat" mitt ätande senaste veckorna och märkt att när jag fokuserar pa viktnedgang kretsar hela mitt liv runt mat