Tjockistråden 5

Bukefalos 30 år!

Är jag ensam om att få såna hungerkänslor så jag tror att jag ska svimma?. Måste vara fastande pga ett blodprov som ska tas och det känns som om jag kommer att svimma. Det gör ont i kroppen av hunger. Jag vet ju att det är hjärnspöken men känslan är ruggigt stark.
Jag blir likadan om jag är ordentligt hungrig eller ätit ojämnt över dagen 😔 Det är verkligen fruktansvärt jobbigt

Förstår att du inte vill äta 800 kcal per dag, det låter väldigt lite ☺️ Men måste du ha ett underskott på 1000 kcal per dag? Något mittemellan vore kanske enklare att hålla?

Om jag ska gå ner ett kilo i veckan, dvs 7500 kcal så innebär det ett kaloriunderskott på 1000/dagen

Börjar sakta landa efter flytten. Måste fortfarande skjutsa mamma dagligen till olika ställen men det är ok. Målet nu är att minska på maten. Rörelse kan jag för tillfället inte öka.

Jag kommer ihåg Dr. Phil (om nu någon kommer ihåg honom) sa någon gång att det finns vissa perioder på dygnet som är de farliga. Min är alltid efter middagen, just vid den här tiden. Nu har jag the munchies och vill ha snacks. Även om det bara är tomater. Kanske ska köpa gurka och äta, men det blir så tråkigt utan något slags dip.

Jag vill gå ner lika mycket som jag gått upp på två veckor!!! Helt sjukt hur lätt det är att gå upp.
Men hur ser din utveckling över tid ut?

Du skriver hela tiden om extremt korta jämförelseperioder och det låter på dig som att totalen av de katastrofresultaten skulle vara något i stil med att du årligen går upp 20 kg eller så.
Men sedan låter det av annat du skriver som att du inte har någon särdeles stor förändringstendens över tid. Vilket ger tanken att du överfokuserar på tillfälliga svängningar i siffrorna.

Har du behov av att etablera en kost som beräknas för att du ska tappa 50 kg på ett år?
Är behovet snarare att etablera en långsiktighet i din kost så att du kan hålla kosten stabil över tid. Och vid behov bara göra den en aning snävare för långsam viktnedgång, men fortfarande med etablerandet av långsiktigheten i kosthållningen som första prioritet?

Jag vill gå ner lika mycket som jag gått upp på två veckor!!! Helt sjukt hur lätt det är att gå upp.

Jag går lätt upp 2 kg på 2 dagar. För at sedan förlora i t.ex vätska

Helskotta jag går upp under dagen om jag väger mig på morgonen och sen på kvällen innan läggdags är det runt ett kilo extra.

Håll dig till din plan med normalt kalorier och se över vad du äter och se till att det är bra mat i grund och botten.

Ja kvällarna är värst för mig med. Då vill jag ha något att tugga på. Tycker att Mino drickorna fungerar bra som supplement. Småsmuttar under hela kvällen på någon med rejält med smak för att stilla värsta sötsuget/behovet.

Igår körde jag ett
Är jag ensam om att få såna hungerkänslor så jag tror att jag ska svimma?. Måste vara fastande pga ett blodprov som ska tas och det känns som om jag kommer att svimma. Det gör ont i kroppen av hunger. Jag vet ju att det är hjärnspöken men känslan är ruggigt stark.

Min sambo är likadan. Inte mat över lag men just på morgonen om han inte får äta så blir han grymt dålig precis som dig :heart

Men det är fullständigt normalt att vikten flukturerar ett par kg över tid, ibland ner i bland upp. Fick det förklarat någon gång för eoner sen att det visar på att kroppen fungerar som den ska. Jag kan gå upp två kg på ett dygn om det så vill. Träning, druckit dåligt, mat kvar i "systemet". Våra kära kvinnliga hormoner kan också fucka upp vikten fullständigt.

Därför jag lägger in alla vikter, både plus och minus, så jag får en långsiktig kurva se tillbaka på. Jag kan zooma in på veckor när det ser helt åt helvete ut, men zoomar jag ut så har jag en rakt nedåtgående kurva.

Sluta titta kortsiktigt

Just detta @MJLee :heart

Du behöver fokusera på en längre tidplan. Ett hållbart kalori-intag precis på @Unafraid skriver.

Ladda ner gratisversionen av t.ex Lifesum och registrera allt du äter, du kommer att bli förvånad ;)

En av två saker kommer hända. Antingen kommer jag sluta äta för att äta så få kalorier som möjligt och sporras av det till att äta ännu mindre. Eller så ser jag hur mycket jag äter och blir deprimerad, ger upp och äter i tröst.

Vad jag behöver göra är att tänka mindre på mat. Liksom bara äta i lagom portioner och sedan glömma det till nästa måltid. Att räkna kalorier gör mig stressad till max redan.

+0,6 kg den här veckan. Men det är inte förvånande med tanke på hormonfasen jag är inne i. Inflammationen i kroppen är hög just nu och hormon-finnarna ploppar upp på de mest konstiga ställen (vem f-n får finnar i armvecket?) Västerfoten värker som värsta stukningen och jag är allmänt grinig. Tur för särbon han var långt bort när jag tappade vindrutetorkaren på väg till gymmet
🤣
.

Känner mig duktig.

Startade dagen på gymmet. och planerat maten för idag. :banana:

Nu ska jag bara överleva resten av arbetsdagen då det visat sig innehålla rätt mycket rörelse, hoppa upp och ned från lastbilsflak (mindre) och tunga lyft... Inte bästa dagen för att åka till gymmet på morgonen om man säger så :rofl:

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka