Tjockistråden 5

Bukefalos 30 år!

Välda skillnad på dessa å typ den där platta mer talligatelle (?) bönpastan som kom tidigare.
Jag gillar den oxå, men stoor skillnad i både smak å textur mot vanlig pasta imo. .. men styvfarsan blev inte lika fisig enligt modern xD
Ja, jag tycker att denna är jättelik vanlig pasta :) . Med bonus att jag har hållit mig mätt mycket längre än vanligt.

Hmm, trots frossandet så har jag gått ner något 100 g. Men jag räknar alltid på en fördröjning på ca en vecka. Så pastasalladen kommer visa sig på vågen nästa vecka.

Trött ända in i själen men ryggen är bättre. Ska egentligen vara ledig idag men är på jobbet och kör några timmar. Sen åker jag vid frukost och gymmar med mamma innan jag tar ledigt.

Ryggen är mycket bättre men inte helt ok så kommer ta det lugnt

Jag tror att jag har bestämt mig för att prata med min läkare om ett viktminskningssprutor, jag klarar det helt enkelt inte själv och pga sjukdomar maste jag ga ner i vikt. Min läkare är pa semester nu i 4 veckor men när han kommer tillbaka ska jag boka en tid, hoppas han är posetivt inställd.

Jag tror att jag har bestämt mig för att prata med min läkare om ett viktminskningssprutor, jag klarar det helt enkelt inte själv och pga sjukdomar maste jag ga ner i vikt. Min läkare är pa semester nu i 4 veckor men när han kommer tillbaka ska jag boka en tid, hoppas han är posetivt inställd.

Kom på att min läkare är på semester först nästa vecka så jag ringde dit för att höra hur dom generellt ställer sig till viktminskningsmedicin, som jag misstänkte är han inte så positiv utan anser att man ska klara det ändå med „disciplin“.

Har börjat kolla lite på onlinealternativ men det känns som en djungel.

Kom på att min läkare är på semester först nästa vecka så jag ringde dit för att höra hur dom generellt ställer sig till viktminskningsmedicin, som jag misstänkte är han inte så positiv utan anser att man ska klara det ändå med „disciplin“.

Har börjat kolla lite på onlinealternativ men det känns som en djungel.
Läkaren bör sätta sig i skolbänken igen och läsa på om obesitas :cool:
Finns några jag kan ge rekommendation på efter vad jag själv tycker och vad jag läst om andras erfarenheter. Kan skicka PM om du vill.

Läkaren bör sätta sig i skolbänken igen och läsa på om obesitas :cool:
Finns några jag kan ge rekommendation på efter vad jag själv tycker och vad jag läst om andras erfarenheter. Kan skicka PM om du vill.
Det borde han men jag orkar inte ta diskussionen, han är en väldigt bra läkare när det kommer till att ställa diagnoser men det saknas en del i bemötandet. Jag uppfyller de "krav" som finns här (bor inte i Sverige), bmi över 30 (+högt blodtryck, förhöjda blodfetter).

Tar gärna emot ett PM, tack :)

Gått ner nästan 3 kg på två och en halv veckor, trots glass och pastasallad frossande. Jag vet direkt eftersom jag kan känna mina nyckelben på ett annat sätt. Nu ska jag inte bara äta 300-500 kcal/dag. Ny första första siffra med 100 g!

Igår gick jag 7000 steg och idag nästan 10,000 vilket är det mesta jag gått på hur många år som helst tror jag. Problemet är att jag nu har ont i fötterna och benen. Skulle verkligen behöva en crosstrainer. Om jag kommer iväg till F&S i september kan jag förhoppningsvis köra både lite styrketräning och kardio.

Nu bara vara försiktig med att inte krascha på natten.

Startade denna fredag med gymmet tillsammans med mamma :banana:

Bra start på dagen :D

Vågen visade +/- noll så klagar inte. Idag blir det lunch på Mocca deli med kunder och det är grymme sallader där så över lag en bra känsla i kroppen

Testade Bodypump i går. Tufft och ändå gick jag ner rejält i vikter på stången :rofl:
Som jämförelse så tar jag normalt 15 kg+lättviktstång i Skull Crushers ( en liggande tricepsövning)
Har rejäl träningsvärk idag. Men det är bara på det igen i morgon bitti

Och upp ett kg igen. Men jag tänker att det är lite som tidvatten, det går upp och det går ner, men det ska liksom gå ner lite längre varje gång.

Och upp ett kg igen. Men jag tänker att det är lite som tidvatten, det går upp och det går ner, men det ska liksom gå ner lite längre varje gång.
Sparar du datan från vägningarna så du kan få fram ett diagram?
Jag vet det inte fungerar för alla, men för mig har det varit skitbra kunna gå tillbaka och se trender (och att totalt ÄR det nedåt även om vissa veckor/månader varit mer stiltje)

Gymmet idag men blev inte riktigt som planerat. Dom håller på att renovera och idag installerades en ny ventilation, nödvändigt och ser fram emot trevligare luft men mer än halva gymmet var avspärat. Därför blev det "bara" 15km cykling och lite magträning. Men bättre än inget.

Sparar du datan från vägningarna så du kan få fram ett diagram?
Jag vet det inte fungerar för alla, men för mig har det varit skitbra kunna gå tillbaka och se trender (och att totalt ÄR det nedåt även om vissa veckor/månader varit mer stiltje)

Jag är rädd att jag ska bli ännu mer besatt av min vikt och det innebär antingen svält diet eller frossande. Mitt mål är att försöka tänka så lite som möjligt på mat. Äta tills jag blir mätt och sedan ignorera alla tankar om mat annars.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Dejtingtråden 39
  • Valvaka!

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar