Tjuvridande ungar...

Sv: Tjuvridande ungar...

Jag känner till ett fall där fulla ungdomar fick tag på ett föl och red på det. Det bröt av ryggen! Ägarna hittade fölungen dagen efter död.
Värre kan det inte bli va!
 
Sv: Tjuvridande ungar...

MEN USCH! :eek:

Man mår ju dåligt när man hör det! :cry:
 
Sv: Tjuvridande ungar...

Om det inte fungerar att tala dem till rätta så är det absolut rättfärdigt att göra som du gjorde. Jag tror deras föräldrar var gladare över att få hem ett par konfunderade men oskadda ungar än att inte ha några ungar alls om något hade hänt...
 
Sv: Tjuvridande ungar...

Detta har jag också råkat ut för, två gånger dessutom. Det hände för några år sedan när vi i vårt förra stall hade hästarna på sommarbete. Min och min kompis dåvarande foderhäst blev tjuvriden och dessutom så piskad att han hade stora svullna ränder på baken. Man kunde inte heller sitta upp på honom utanför hagen utan att han blev rädd och orolig. Vi fick tyvärr aldrig tag på ungarna som gjorde det den gången.

Andra gången var det en tjej som försökte sitta upp på min ettåring (!!!), men hon blev avkastad, vilket inte var så konstigt. Enda anledningen till att vi fick reda på detta var att vi träffade två flickor utanför hagen och den ena sade (i all oskuld) till sin kompis: "Det var ju den hästen som kastade av dig!". Gissa om jag hade svårt att inte strypa ungen med mina bara händer, ursäkta att jag skriver så, men jag blir bara så arg och ledsen (blir arg nu när jag tänker på det). Men vi (jag och hon som äger stallet) förklarade hur farligt det är att rida hästar man inte känner utan tillåtelse, och att man absolut inte får sitta upp på en ettåring, för det kan ge hästen obehagliga minnen när man väl ska börja rida in den.

Som tur är så har min häst starkt psyke och nu är hon inriden utan problem.

Jag blir bara så arg när jag tänker på detta.....kan inte tänka klart....
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 870
Senast: jemeni
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag förstår inte riktigt vad som har hänt, men på senare tiden så har jag blivit väldigt anti mot att ge mig iväg på aktiviteter. Även...
Svar
0
· Visningar
404
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
858
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
45 991

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp