Bukefalos 28 år!

Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

kl & ot

B & L i senaste avsnittet är gamla kompisar till min sambo, de har pluggat på samma universitet.
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

tycker såna här problem är jättespännande men ibland känner man ju att shit hur ska man våga göra nåt sånt, men man längtar ju massor ibland och ibland vill man aldrig ha barn så konstigt....
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Nästa gång ska de stå med stor fet text i mitt förlossningbrev att jag ska ha lustgas om moderkakan sitter fast igen.

Det tyckte t.om sambon var obehagligt.

Ja, jag tyckte jag var klar och låg och glodde på bebis och de häääängde på min stackars mage, jag lät dem hållas :D Men när de började prata om att ta mig till operation och jag insåg att det skulle innebära att jag inte skulle få snosa bebis på ett tag, så tog jag i för kung och fosterland och så kom den ut ... puh! SÅ mycket tog jag inte i under krystningen ens :angel:

Så vägde min bebis 2350 g och kom ut på typ en och en halv krystvärk också :D
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

du behöver inte nsäga vad han heter men är han utländs o mumlar lite när han pratar...;) Jag är ju nyfiken i en strut:D.
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

ups såg att jag skrivit fel menade "såna här typer av PROGRAM..."
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Gah! jag blir tokig!!!:D

Får åka in till jobbet och kolla läkarsidan... Börjar han på I eller M då?

Edit:I måste det ju vara!!! Blandar alltid ihop I och Sverker pga en liten detalj!!!
 
Senast ändrad:
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Hehe okej nu är du tillräckligt nära för att jag kan avslöja honom ;) IE är det...
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Hehe okej nu är du tillräckligt nära för att jag kan avslöja honom ;) IE är det...

:bump::bump::bump:

jippi, nu kan jag släppa det!!!

min mamma som också jobbade på gyn för massor av år sedan ringdemig efter programmet o var helt till sig. Hon blev så glad när hon såg din svärfar för hon minns honom som "en så bra doktor", en sån som brydde sig. Jag har bara jobbat med/träffat honom vid ngt enstaka patientfall, eftersom vi är på olika avd.
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Jag vet ju väldigt lite om honom som doktor men han är en sjuhelsikes härlig svärfar iaf ;)
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Följer tråden lite i utkanten... Såg just det fjärde programmet.
Hajjade till rejält när en barnmorska kunde, men inte ville ge en viss bedövning för att "jag får inte betalt för det"?!?!??! Istället satt hon bara där vid datorn... vad är det för stil?!:mad: Så den stackars barnmorskan som ville ha hjälp med detta fick springa vidare och leta efter någon som ville, tillslut fick nån göra det som inte ens var säker på hur man skulle göra...? :confused::confused:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Jag gråter bara nästan,trots att jag aldrig tror att jag kommer skaffa egna barn,så är det faktist vackert!
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Följer tråden lite i utkanten... Såg just det fjärde programmet.
Hajjade till rejält när en barnmorska kunde, men inte ville ge en viss bedövning för att "jag får inte betalt för det"?!?!??! Istället satt hon bara där vid datorn... vad är det för stil?!:mad: Så den stackars barnmorskan som ville ha hjälp med detta fick springa vidare och leta efter någon som ville, tillslut fick nån göra det som inte ens var säker på hur man skulle göra...? :confused::confused:

Ja det reagerade jag också på.
Men egentligen gjorde hon rätt som inte satte bedövningen. Personalen i sjukvården får redan för lite betalt, en sånn "strejk" är bra, för det drabbar ingen allvarligt.

Men jag tyckte synd om barnmorskan som var relativt ny, som fick springa och jaga efter hjälp. Och varför ha den typen av bedövning tillgänglig om ingen kan sätta den?
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Följer tråden lite i utkanten... Såg just det fjärde programmet.
Hajjade till rejält när en barnmorska kunde, men inte ville ge en viss bedövning för att "jag får inte betalt för det"?!?!??! Istället satt hon bara där vid datorn... vad är det för stil?!:mad: Så den stackars barnmorskan som ville ha hjälp med detta fick springa vidare och leta efter någon som ville, tillslut fick nån göra det som inte ens var säker på hur man skulle göra...? :confused::confused:

Faktiskt så är det så att såna saker som eg är "läkaruppgifter" ska man ha delegering på. Får man den delegeringen har man också ett större ansvar, vilket innebär högre lön. JAg jobbar själv inom sjukvården och jag förstår henne fullt ut. Du skulle aldrig ta på dig någon annans arbete utan att också få betalt för det!! Dessutom finns det som sagt lagar!
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Jodå, jag förstår ju det också. Tyckte bara att hennes svar lät så elakt, kan man inte säga det på ett "snällare" sätt då... hmm..
Speciellt då hon som frågade var så pass ny på jobbet... jag menar, det är ju inte hennes fel att de får dåligt betalt.
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Jag trodde de hade med någon läkarförsäkring att göra.

T.ex. om en läkare inte har en viss försäkring och stannar t.ex vid en trafikolycka och börjar "jobba" innan ambulansen kommer och då kanske gör något som är fel. Så går det j*vligt illa för de inte har den där extra försäkringen.
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

kl

Tycker att Barnmorskorna är ett underbart program! Jag brukar titta på förlossningskliniken och riskförlossningar på Tv4 fakta också. Den norska motsvarigheten är helt underbar! Det finns möjligtvis inte någon dansk motsvarighet också?

//Julia

oh de följer jag med blir helt lessen om jag missat nån vecka det är ju sååå bra.
och alltid sitter man där med ett leende på läpparna iaf i förrlossningskliniken för det är ju inte alltid det går helt bra på riskförlossningar, det programmet ska man nog inte se om man är orolig av sig.
men även fast man inte har egna barn känns de ibland som att man kan känna känslan över hur glad man skulle bli lixom, varför sitter man annars och fånleer och en tår rinner ner för kinden?:love:

finns det så man kan titta på den norska serien på internet för jag kunde inte få upp den utan det stod bara att man måste ha nåt bla bla för att kunna se.
går den på tv annars?
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Det går lixom inte att förklara smärtan vid en förlossning. När man förklarar för någon vad smärta är så är det typ paperkutt, bli biten/sparkad av en häst, hugga av sig ett finger med en yxa osv osv. Men en sån smärta känner man inte.

nån av mammorna i serien beskrev det väl som att "bli sliten mellan två tåg" eller sa hon inte nåt sånt?

men undra om alla upplever smärtan som olika lixom eller alla känner samma slags smärta...
finns det något man lixom kan gämföra med???har man känt den smärtan någon gång innan?
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Nästa gång ska de stå med stor fet text i mitt förlossningbrev att jag ska ha lustgas om moderkakan sitter fast igen.

Det tyckte t.om sambon var obehagligt.

hihi jag med mina frågor....av vilken anledning fastnar moderkakan på vissa men inte på andra egentligen? är det nåt man vet nåt om?
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Ja det reagerade jag också på.
Men egentligen gjorde hon rätt som inte satte bedövningen. Personalen i sjukvården får redan för lite betalt, en sånn "strejk" är bra, för det drabbar ingen allvarligt.

Men jag tyckte synd om barnmorskan som var relativt ny, som fick springa och jaga efter hjälp. Och varför ha den typen av bedövning tillgänglig om ingen kan sätta den?

usch det jag reagerade på var att den jäklans pappan i slutet till den utländska tjejen bara "ja och jag försöker ju hjälpa till så mkt jag kan men jag jobbar ju faktiskt 3 skift":devil: aaarg jag blir tycker alla papper ska hjälpa till.
sånt kan man faktiskt inte skylla på:mad:

måste säja att barnmorskan från Norrköping, henne gillade jag starkt;) kul att höra nån med "riktig" dialekt igen hihi, kommer ju ifrån en liten by utanför Norrköping från början:)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 824
Senast: Lhas
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 763
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 673
Senast: liiinnea
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 169
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Livförsäkring
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp