Toalettpapper

Serla används här. Finns tillochmed bättre pris än det som finns i testet som var länkat tidigare i tråden. Köper ett 18 pack för 75 kr.
 
Köper billigast och miljövänligast möjliga. Ibland Tescos med kokosnöt om jag vill lyxa till det. :heart Det är precis lagom, jag pallar inte de där jättemjuka och tjocka.
 
Skönt att läsa att så många köper sitt dasspapper och inte snor det på arbetsplatsen, för toapapper verkar vara en dyr vara att köpa 🤔 För det förekommer, jag märker toarullarna på ytterkanterna med tuschpenna med arbetsplatsens namn, så får man skämms om man har det på toan hemma...
Själv köper jag olika märken beroende på pris, eller ja sambon får köpa och släpa från sitt jobb Ö&B 😁
 
Vi köper Willys fixa, den rosa varianten. Inga återvunna eller hårda papper kommer in här. Återvunnet och hårt papper ger mig svamp och det är jag gärna utan. Dessutom är det fördelaktigare ekonomiskt, två ark räcker men visst märks det när personer som normalt använder tunt, hårt papper varit här. Halva rullen går ju åt av sådant och vanans makt är stor.
 
Jag måste ha det allra mjukaste, blir alltså galen när maken kommer hem med det billigaste och cementliknande elände. Vi har Lambi men tycker nog att det blivit mindre mjukt?
 
Jag köper det som är billigast. Man ska ändå torka sig i arslet med det och sen spola ned det i toaletten. Verken jag eller sambon är speciellt känsliga i skinnet.
 
Jag erkänner att jag blir lite förvånad av den här tråden. Uppväxt med erfarenheten att det är män som föredrar de mjukaste av de mjuka - de torkar ju relativt torra områden. Toapapper är ju liksom gjort för att lösas upp i vatten och det är ju HOPPLÖST med de mjukaste, för de går ju sönder så fort de kommer i kontakt med väta. Så ja, jag trodde väl att typ alla kvinnor hade samma upplevelse, men tydligen inte. :D

Har visserligen samma erfarenhet som många andra här, att Lambi blivit något mindre mjukt (läs: bättre), men jag håller mig till Serla som jag anser har en perfekt balans mellan mjukhet och hållbarhet/funktion.
 
Köper Katrin i storbal. En bal räcker typ ett år för mig och sambon. Säljer dessa på jobbet, så har av förklarliga skäl detta papper även där. Inte det snyggaste, men duger gott till sin tänkta uppgift 😁
 
Bidrar med denna bild på vad som sitter i min toarullshållare just nu:
27763

För mig är det annars viktigt att rullen är hårt rullad så att den inte tar slut med en gång och tar upp massor av onödig plats vid transporter. Här där jag bor (Tyskland) är de hopplösa med att ha löst rullade rullar. Totalt värdelöst. Hemma i Sverige köper jag Serla. Det är helt klart bästa toapappret!
 
Bidrar med denna bild på vad som sitter i min toarullshållare just nu: Visa bifogad fil 27763
För mig är det annars viktigt att rullen är hårt rullad så att den inte tar slut med en gång och tar upp massor av onödig plats vid transporter. Här där jag bor (Tyskland) är de hopplösa med att ha löst rullade rullar. Totalt värdelöst. Hemma i Sverige köper jag Serla. Det är helt klart bästa toapappret!
Bra med lite poesi och enhörningar inne på dasset :laugh:
 
Serla eller Lambi är nog det vi oftast köper. Det är viktigt att det är mjukt och snällt när man har en tarmsjukdom och ibland tillbringar mycket tid på toa :p.
 

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
337
Senast: Glimra
·
Hemmet Jag har börjat få upp en massa reklam för hållbara blombuketter. Både torkade buketter som ska hålla i minst 6 månader, och lite...
Svar
17
· Visningar
668
Skola & Jobb Kanske dum fråga, men någon som vet om man kan det? Anledningen att jag frågar är för att jag haft en arbetsförmågebedömning hos dem...
Svar
15
· Visningar
1 059
Senast: Sasse
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
726
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp