Bukefalos 28 år!

tömma analsäckarna

Ï

ïcatanten

Förra veckan när Nike var på sambons jobb tämde hon sina analsäckar, jag har aldrig varit med om detta innan men har förstått att det är ganska vanligt.

eftersom jag inte var där så vet jag inte hur det såg ut. Inatt har Nike varit uppe två gånger och bajsat, då ganska löst. och på morgonen när jag vaknade låg det en kladd under bordet, det var något slämmigt gojs blandat med avföring. har det hänt igen? vad gör man åt det? är det farligt? och varför händer det?
 
Sv: tömma analsäckarna

jo tack! det kände jag..bläää!
 
Sv: tömma analsäckarna

Ingen som har något mer attt säga om detta??:)
 
Sv: tömma analsäckarna

Fy alltså kan inte annat än instämma. Våran ena vorsteh tik gjorde det titt som tätt,urk!!
 
Sv: tömma analsäckarna

Om du vill undvika att det hände "när som helst" så kan du göra det själv, jätte enkelt, även om en del hundar tycker det gör jätte ont, men det är ju bättre det än att de blir inflamerade och spricker för då måste de ju opereras.

Tömmer min dams ca 1 gång/månad.
 
Sv: tömma analsäckarna

Om du vill undvika att det hände "när som helst" så kan du göra det själv, jätte enkelt, även om en del hundar tycker det gör jätte ont, men det är ju bättre det än att de blir inflamerade och spricker för då måste de ju opereras.

Tömmer min dams ca 1 gång/månad.

Öh, så bara för att man inte tömmer sin hunds analsäckar åt den (vilket den helst ska klara själv) så kommer den få inflammationer? :confused:
 
Sv: tömma analsäckarna

Varför ska man pilla på hundens analsäckar om den kan tömma dom själv? :crazy:
 
Sv: tömma analsäckarna

Min Beauceron släpper sina analsäckar lite då och sen om man säger så. Det luktar fruktansvärt illa. Det sprider sig i HELA huset på 90kvm :crazy:
 
Sv: tömma analsäckarna

Tömmer era hundar sina analsäckar separat innomhus :confused: och varför klämma om de inte har några problem :confused:
Uno tömmer sina i samband med att han bajsar.
 
Sv: tömma analsäckarna

Min Beauceron släpper sina analsäckar lite då och sen om man säger så. Det luktar fruktansvärt illa. Det sprider sig i HELA huset på 90kvm :crazy:

Samma med min dam, och hon luktar dessutom analsäck i truten (antagligen för att hon slickar sig) och jag får PANIK hur äckligt det luktar.
 
Sv: tömma analsäckarna

Nej men den kan få, och de kan spricka.

Problemet är alltså att vi har hundarna i fångenskap idag och de använder inte sitt bajs till att märka ut revir lika mkt längre och får därav ofta problem med att tömma dem. Spricker dem så kan hunden alltså dö.

så har man en hund som inte klarar av att tömma dem (tex min hund) så är det en bra ide att tömma dem då och då, man kan även operera bort dem, men då luktar ju inte deras bajs som deras längre och det blir ingen revirmarkering, därav ser inte jag det som ett alternativ.

Skulle min hund tömma analsäckarna inomhus så skulle jag absolut tömma dem åt hunden av den enkla anledningen att det luktar ju asäckligt och jag vill inte ha det i mitt hus!

Har man en hund däremot som fixar det själv så är ju det jätte bra! och givetvis behöver man inte tömma dem då!
 
Sv: tömma analsäckarna

Nu har inte icatanten skrivit det, men hon har ju en valp så det är säkert bara en engångsförteelse. Sen skrev inte du att din hund inte klarar det själv :)
 
Sv: tömma analsäckarna

jaså missade jag det?

ett säkert tecken på att det är dags på henne igen är när hon sätter sig på mattan, och drar sig framåt med framtassarna, då har de ofta besvär och försöker tömma på det sättet.

Hade hon en valp så kan det naturligtvis vara en engångsföreteelse. Många hundar tömmer dem om de blir livrädda, och då menar jag livrädda som i att de tror att de ska dö närsomhelst... Morsans hund gjorde det när han gick på elstängslet... bläää vad det luktade!
 
Sv: tömma analsäckarna

jaså missade jag det?

ett säkert tecken på att det är dags på henne igen är när hon sätter sig på mattan, och drar sig framåt med framtassarna, då har de ofta besvär och försöker tömma på det sättet.

Hade hon en valp så kan det naturligtvis vara en engångsföreteelse. Många hundar tömmer dem om de blir livrädda, och då menar jag livrädda som i att de tror att de ska dö närsomhelst... Morsans hund gjorde det när han gick på elstängslet... bläää vad det luktade!

Det gjorde en bekants labbe när han trillade ner med rumpen från en halvmeter hög läktare, hahahaha.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 245
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Jag skulle behöva råd. Bruce har lite känslig mage, han kräks lätt galla om han inte äter regelbundet och får han i sig något som inte...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
15 047
Senast: Voeux
·
Hundhälsa Har senaste veckorna funderat lite över vår hunds mat- och sömnklocka. Hon blev 10 månader häromdagen (vallhundsras) och har sedan...
Svar
7
· Visningar
3 504
Senast: Sleepan
·
Hundhälsa Hej! Förra söndagen ”insjuknade” hund nr 1 i diarré, fortsatte enda tills på onsdag då vi såg en liten förbättring. På onsdagen...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
13 122

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp