Tolka sömn med klocka

Låter ju rätt normalt, både smärta och ångest är pulshöjande, så om du mår dåligt under din PMS så är det logiskt att det visar på pulsen.

Ja, jag tänker dock på det lite från andra hållet: att det inte är konstigt att en får ångest och/eller känner sig totalt orkeslös under PMS:en med tanke på hur kroppen uppenbarligen påverkas över cykeln.

Här är förresten skillnaden i nattlig puls mellan en typisk "mensnatt" (vänster) och en "PMS-natt" (höger). Gissa när jag sov bäst :laugh:

1636458669218.png
 
Jag sover iof bra. Men sökte sjukvård delvis pga hög puls, samt att jag fått sämre kondition.
Fick bra hjälp! Kollade hjärtat, tog massa prover och det slutade med en astma diagnos 🙈 Trots att det finns i släkten hade jag aldrig tänkt tanken.

Hästallergin har jag ju, men läkaren konstaterade att jag verkar må bra av att rida 😁

Kan du byta vc? Din verkar ju riktigt trist..,,
 
Jag reagerar på att flera i tråden verkar ha hög vilopuls? Jag ligger på 50-65 i vilopuls, samma när jag sitter vid datorn. Sovande så ligger jag på mellan 40-80. Gång 85-113 och träning mellan 68-198. (enl min applewatch)
Jag har alltid haft låg vilopuls även under perioder med riktigt usel sömn (härliga småbarn..)
Funderar som @em-pirre om ni som har hög puls tränar eller inte? Jag själv upplever sömnen mkt bättre och djupare när jag tränar regelbundet.
Jag har alltid haft hög vilopuls, det är helt enkelt så jag funkar trots att jag varit i toppkondition. Har låga blodtryck också (98/57 eller som högst 105/60).

Min puls går ju ner rejält under sömn (40-50) så jag tycker det känns bra.
 
Sömnen går i cykler om ca 90 minuter, om och om igen hela natten. Därför är det oftast så att man känner sig mer utvilad om Man sovit i hela intervaller med 90 min. Som ex 6h, 7.5h eller 9h.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter julen köpte jag årets julklapp – ett aktivitetsarmband – i julklapp till mig själv. Jag tyckte att det verkade vara en lite kul...
Svar
0
· Visningar
343
Senast: cassiopeja
·
Småbarn Japp, nu är jag här igen. Sonen (14 mån snart) sover kanske aningens bättre, men jag har börjat ge upp hoppet om att få sova hela nätter...
2
Svar
23
· Visningar
3 848
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Hage
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp