Tonåringar som söker tröst med sex...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tonåringar som söker tröst med sex...

ja, och undomar som får dricka hemma dricker mer och oftare än andra.
 
Sv: Tonåringar som söker tröst med sex...

otrolig skrev:
Finns det någon annan än jag med tonårsbarn , som har haft tidig sexdebut?!! Hur har NI bemött erat barn, när ni fått reda på det?!! *nyfiken*
Har inte tonårsbarn men är fortfarande tonåring (ett tag till) själv.

Jag gick ut med en ganska tidig sexdebut.
Den första som fick veta förutom jag själv var min mamma.
A och O i våran relation har ALLTID vart ärlighet. Mamma vet allt först, hon är min bästa vän!

Mamma tog med mig till UM, skrev ut P-piller, köpte kondomer, pratade med mig om hur JAG kände för det.
Hon pratade också med killens föräldrar och alla var rörande överens.
Ville vi ha sex så hade vi det. - Att hindra unga från sexuellt umgänge är OMÖJLIGT. däremot kan man göra allt som vuxen för att skydda och upplysa!

Ang. rökningen.
När min mamma fick veta att jag rökte sa hon klart och slut:
Ska jag röka är det min ensak. JAG fick betala för mina cigg och införskaffa dem själv. Hon gillade det inte - men man kan faktiskt inte hindra någon, man kan upplysa och säga sin mening.
Sen är det faktiskt upp till individen att göra sitt egna val. Oavsett vad du tycker om det. - Han är en ung man, han är på väg att bli vuxen. Att ha en förälder som skriker, gapar skäller och förbjuder kommer enbart att göra det värre.
 
Sv: Tonåringar som söker tröst med sex...

Fraggel_Tess skrev:
Tänk om man haft en mamma som dig! :bow:

Storken verkar inte godkänna mig... :confused:
Men jag har ju "mina" tonåringar i skolan (jobbar som lärare) att slösa min kärlek på! :love: Kanske bra att jag inte har några egna barn, så att jag kan ägna mig helhjärtat åt de jag har till låns.
 
Sv: Tonåringar som söker tröst med sex...

Förstår att du är orolig.. men man behöver upptäcka saker på eget håll.
jag tror att alla som röker vet att det är farligt, men det hör liksom till ungdomen att köra som man vill. det är sånt man växer ifrån.
Och det där med att han har sex, prata om skydd med han istället.. för sluta lär han ju inte göra bara för att du säger det.
låt alla göra sina egna misstag i livet (men då menar jag inte att göra någon på smällen...).

och förresten så tror jag inte att han kommer sluta röka för att du gör det. det är inte så det fungerar.
 
Sv: Tonåringar som söker tröst med sex...

otrolig skrev:
Barn mår INTE bra av att få göra precis hur de vill, utan att ha en fast hand som skyddar dem...

Egentligen skulle jag velat kontaktat tjejens föräldrar. Vad jag förstått, så används väldigt sällan kondomer pga "känslan" vid samlag. De kanske gör det i början, men sen då?! :( Det bästa vore ju om tjejen kunde börja äta p-piller. Men jag kanske gör bort mig totalt, om jag ringer?! Voj, voj, voj!!! :confused:


Jag håller mid dig till fullo när det gäller första meningen.

Måste säga att mina ögonbryn är uppe i taket när jag ser svaret beträffande att ha sex vid 13 års ålder.
Jag är lärare och mina sexor (som är småungar!!! Barn!!!) har fyllt 13 på löpande band nu under våren.
Jag skulle uppfatta en sexdebut vid 13 års ålder, vare sig det gäller flickor eller pojkar, som snudd på en tragedi.

Vad är det som är utvecklat då? Förutom kroppen och knappt det på en del?
När det gäller mina vänner som sexdebuterat tidigt så är det inte en enda som tycker att det var någon som helst fördel med det. Man är så omogen och har svårt att veta vad man egentligen vill göra och inte vill göra, vad som är OK och vad som inte är OK.

Är det gjort så är det visserligen gjort och inget mer att göra åt det, men jag skulle inte tycka att det var OK eller anse att det är "naturligt och helt på sin plats" att barn har sex.

Kan tyvärr inte komma med några bra förslag på vad man ska göra åt saken när det skett, men visst kan väl du ta kontakt med flickans föräldrar. Bara presentera dig och informera läget helt enkelt. Det handlar ju inte om att ha ansvar för henne, men att ge hennes föräldrar en chans att ta ansvar för henne.
 
Sv: Tonåringar som söker tröst med sex...

Men snälla lilla människa ta det lugnt. Varför ska DU ta ansvaret för att han har eller inte har sex? Att han röker kan jag förstå att du reagerar på, eftersom det är skadligt för kroppen. Men SEX. Om han nu trivs med att ha samlag med sin flickvän, tycker jag att du ärligt talat (ursäkta språket) ska ge fan i det!
 
Sv: Tonåringar som söker tröst med sex...

Tillägg:

Jag är uppväxt i en familj med MYCKET fylla, slagsmål, psykningar och endel våldtäckter. När jag var 13 år söp jag rätt så mycket. Jag var odräglig, jag sket i skolan och umgicks med diverse satanister och annat fanskap.
Varför? Jo, för att, 1. Jag var tonåring. Varje gång mina föräldrar förbjöd mig att göra något, gjorde jag det, 2 ggr värre.
Dels för att mina föräldrar ALDRIG hade brytt sig innan, och dels för att jag ville göra Uppror, jag ville att dom skulle se att jag förändrades, att jag höll på att få en egen, ganska stark, Vilja.
Jag drog ner mig själv i sörjan, OCH TOG MIG UPP SJÄLV.
Idag är jag 16 år gammal. Jag har slutat röka, jag super inte, FÖR JAG FÅR INTE, och jag har sex, När jag känner att jag vill!
Var och varannan 13åring idag röker, super och svär. Det tror jag hör till åldern.

Så det bästa jag tror DU som Förälder kan göra är: SLAPPNA AV, och FINNS där när han BEHÖVER dig!
 
Sv: Tonåringar som söker tröst med sex...

Jag vet MÅNGA som haft tidig sexdebut och det har inte påverkat dem senare i livet, om han känner sig redo och du/någon annan informerat honom om könssjukdomar, previtivmedel och sånt där så vad är faran? Du kan INTE hindra honom att ha sex med sin flickvän! Om din stora rädsla är att de ska bli en liten bebis så hjälp dom istället genom att fråga om dom skyddar sig, tjejen kanske äter p-piller? Det är väl bättre att de är väl förberedda istället för att de måste gör det måste smyga utan att veta vad det innebär?! Sedan om tjejen nu skulle bli med barn, skulle inte du tycka det var bättre att din pojke kom och berättade det för dig så du kunde hjälpa dom att fixa med abort (om de inte vill behålla barnet) än att de skulle skämmas med att berätta det innan det är för sent?!

Visst jag kan förstå din oro, men det verkar som ni har större problem än bara det här... Om du slutar röka låter ditt barn ta mer ansvar (OBS! under uppsikt) och låt han lära sig av sina misstag, men du måste förståss kontrollera att allt går åt rätt håll... Han får INTE röka och inte dricka, det vet jag att han inte får för dig, men då måste du också bättra dig! menar inte att du har alkoholproblem, men syftade på rökningen...

Jag tycker det är helt fel av dig att din pojke inte får träffa flickan mer än 2ggr/vecka... om du förbjuder honom att göra såna saker så blir han bara MER trotsig... Hoppas allt löser sig tillslut!
 
Sv: Tonåringar som söker tröst med sex...

Håller inte alls med.

En förälder ska vara en förälder, inte en kompis.

Mina föräldrar tillät INTE sådant. Visst prövade jag men man la av rätt snabbt. Dels av respekten till sina föräldrar, dels för att det var så krångligt och jobbigt när man skulle ljuga och smyga.
 
Sv: Tonåringar som söker tröst med sex...

:bow: tack för den! jag blir verkligen rädd när jag läser endel inlägg i den här tråden... det är klart att det är jättebra att vara förstående, men det finns väl gränser? så barn får göra vad dom vill så länge det inte är skadligt för kroppen? är det ingen här på bukefalos, förutom jag, som tycker att sex är något oerhört känslosamt och speciellt? jag har en lillasyster som är tolv (fyller treton i december) och hon leker fortfarande med dockor och sånt. att hon skulle ha sex är helt.. overkligt. sen är det klart att barn utvecklas olika fort, men om hon nu t.ex. skulle hitta en "pojkvän" och dom hade sex, hade jag tyckt att det var fel av min mamma att proppa i henne en massa p-piller och prata om graviditet och könssjukdomar? JAAAAAA! det hade jag. jag hade velat att min mamma skulle prata med henne om hur hon mådde och varför hon gjorde det. och jag hade INTE tyckt hennes "beteende" var normalt.
 
Senast ändrad:
Sv: Tonåringar som söker tröst med sex...

Detta med rokningen ar latt-fixat. Ta honom till narmsta sjukhus och ga upp och halsa pa personerna med lungcancer.
Nar han far se en och annan person hosta upp blod och sma delar av sina lungor kommer han snabbt att sluta.
Jag var 14 ar nar man morfar dog i lungcancer, jag slutade roka ganska snabbt kan jag saga. Det var ingen harlig syn...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 294
Senast: Tassa
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 044
Senast: mars
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 207
Senast: Whoever
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 023
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp