Bukefalos 28 år!

Tonåringar...

Sv: Tonåringar...

När ni var i tonåren:

  • Hur länge fick ni vara ute för era föräldrar
    Jag är uppvuxen på landet så vardagkvällar var jag i stort sett alltid hemma. Det gick inga bussar + att jag hade ponnyn hemma som skulle skötas. När jag var ute på helgen, på disco eller liknande, blev jag alltid hämtad när det stängde, runt 01.00. Annars sov jag över hos nån.
  • När fick ni börja sova hos pojkvänner
    Jag började sova hos min pojkvän när jag var 15. Han var lika gammal.
  • När erkände ni att ni rökte?
    Jag har aldrig börjat röka. ;)
  • När var er första fylla?
    Jag var nog riktigt full första gången när jag var 15-16. Det var dock inget som mina föräldrar visste om... :angel:


10 tecken...
 
Sv: Tonåringar...

Hur länge fick ni vara ute för era föräldrar ? Jag minns faktiskt inte. Förmodligen till runt 23-00 (från runt 16 och uppåt, innan dess hade jag inget intresse av att vara ute på nätterna).
När fick ni börja sova hos pojkvänner? 16 år.
När erkände ni att ni rökte? Har aldrig rökt.
När var er första fylla? Jag tror att jag var 17. Det var dock en engångsföreteelse, började inte "festa"/dricka/whatever förrän jag var 22 eller nåt sånt.
 
Sv: Tonåringar...

När ni var i tonåren:

  • Hur länge fick ni vara ute för era föräldrar
    Inte så värst länge i tidig tonår. 2300 var stopptid har jag för mig. Sen tonår innebär ju nitton, då jag bodde själv. Flyttade ut när jag var sjutton, så efter det hade dom begränsad (läs: ingen) koll.
  • När fick ni börja sova hos pojkvänner
    Min första pojkvän hade jag när jag var 16 och det gick nog ett par, tre veckor innan vi fick sova över i samma rum.
  • När erkände ni att ni rökte?
    För en vecka sen :D (Jag är 25 nu.) Har dock aldrig rökt på heltid, så erkännandet var när jag provade första gången.
  • När var er första fylla?
    Min första fylla hade jag när jag var 14.
 
Sv: Tonåringar...

När ni var i tonåren:

Hur länge fick ni vara ute för era föräldrar?
Det berodde helt på var jag skulle vara och med vem, sen är ju tonåren en ganska lång period. Så från början när jag var 13 så hängde ungdomssektionen från stallet hemma hos varandra och film och mys. Då var det väl runt 1-2. När jag var 16 åkte jag till England första gången och bodde där en månad så då hade ju mina föräldrar inte den kollen. Men mina föräldrar har alltid varit noga med att veta var jag är och sätta en tid för att komma och hämta mig.

När fick ni börja sova hos pojkvänner?
Jag sov hos min första riktiga pojkvän när jag var 15, det var i den åldern vi blev ihop. Då pratade mamma med hans mamma först:D

När erkände ni att ni rökte?
Jag röker inte.

När var er första fylla?
Jag var sen med det så 16 i England. Kommer ihåg det som igår, vet inte ens om jag ska kalla det fylla, men roligt var det!:D Det har aldrig riktigt intresserat mig att dricka överdrivet mycket och jag gör det fortfarande inte.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tonåringar...

Hur länge fick ni vara ute för era föräldrar
Jag har aldrig haft några bestämmda tider utan fått bestämma lite det själv, har aldrig varit en sån person som varit ute hela nätterna på vardagarna så jag var la hemma runt 22 tiden och på helgerna var jag väl hemma ca 01-01,30.

När fick ni börja sova hos pojkvänner
Jag och min första kille blev tillsammans när jag var 14år och gjorde slut när jag var 18, han var två år äldre än mig och mamma och pappa tyckte inte illa om att jag sov hos han på helgerna redan när vi blev tillsammans.
Flyttade hem till honom när jag var 16år redan. Han var två äldre än mig!

När erkände ni att ni rökte?
Pappa kom på mig med att räka när han hittade mitt cigg paket i min sminkväska och då var jag 15år, mamma berättade jag det för när jag var 14.

När var er första fylla?
Min första riktiga fylla hade jag när jag var 14 år, men drack inte så himla ofta efter det men det hände väl ibland!
 
Sv: Tonåringar...

Mina föräldrar visst inte om att jag snodde alkohol av dom förrens senare, passade på att sno alkohol när de inte var hemma och från lådor de inte tog något vin ifrån, de märkte heller inte av att jag drack. Skulle de veta det så skulle jag säkert få utegångsförbud i månader då pappa var -cencur- sträng som synden.
Ja mina föräldrar visste inte. Eller, de hade i alla fall inga bevis. Faktum med att jag faktiskt var spiknykter den gången jag kom hem efter att ha blivit ölduschad...Så de trodde på mig sen. Jag tror min farsa misstänkte en gång när jag var bakis på julafton.
Min första riktiga fylla skedde för övrigt på klassresan i nian.:o
Jag var smidig nog att aldrig komma hem jättefull eller behöva hämtas hos polis eller så. Jag gick ju på internat efter nian.
Är man en ökänt töntig hästgalen bokmal så kan man komma undan med mycket utan att folk misstänker en. Dessutom kan jag ljuga som en häst travar om det behövs.
 
Sv: Tonåringar...

Hur länge fick ni vara ute för era föräldrar ?
Vi hade inga såna regler, jag var lugn och red och tävlade mycket så det var aldrig några problem. Jag började gå ut med kompisar i åk 7-8 på högstadiet men blev nästan alltid hämtad av ngn förälder osv.

När fick ni börja sova hos pojkvänner?
Ville inte själv förrens jag var 18, hade inget stadigt förhållande innan.

När erkände ni att ni rökte?
Har aldrig rökt.

När var er första fylla? Jag började dricka lite på gymnasiet, men första riktiga fyllan hade jag inte förrens på universitet, men då blev de fler...
 
Sv: Tonåringar...

Nu är det ju skillnad på när jag var tretton och sjutton eftersom jag flyttade hemifrån när jag var sexton. Men ungefär såhär.


[*]Hur länge fick ni vara ute för era föräldrar
Så länge jag ville så länge jag har någonstans att sova och hör av mig när jag kommer hem.
[*]När fick ni börja sova hos pojkvänner
Mina föräldrar har aldrig vetat om något sådant.
[*]När erkände ni att ni rökte?
Har rökt till och från och pappa och resten av familjen fick reda på det i sommras men mamma mår bäst av att inte veta.
[*]När var er första fylla?
På ett bröllop sommaren innan jag började nian.
 
Sv: Tonåringar...

Hur länge fick ni vara ute för era föräldrar?

Minns inte riktigt, men har aldrig tyckt att de satt orättvisa tider iallafall.
På sommarloven när jag var 14-15 år sov jag mycket hos en kompis vars föräldrar inte brydde sig ett skvatt om oss. Då var vi ofta ute på fest fram till morgontimmarna...

När fick ni börja sova hos pojkvänner?

När jag var 14 år. Fast mina föräldrar brukade sätta gränser för hur ofta vi fick sova tillsammans, minns jag.

När erkände ni att ni rökte?

Röker inte och har aldrig gjort. Lite förståndig var jag nog ändå ;)

När var er första fylla?

Jag var 14 år.
 
Sv: Tonåringar...

*kl*

Hur länge fick ni vara ute för era föräldrar ?
Det berodde lite på vem av föräldrarna som hämtade oss där vi var, men runt 24.00. var runt 14 år då vi började vara ute sent på kvällarna.

När fick ni börja sova hos pojkvänner?

Jag var nog 15 (eller 16, minns ej...) och fick först bevisa att jag skyddade mig.

När erkände ni att ni rökte?
Har aldrig rökt.

När var er första fylla?
Alldeles för tidigt. Började vid 14 års ålder och höll igång nästan varje helg i ca 2 år. Sedan dess händer det kanske max 2 gånger per år.
 
Sv: Tonåringar...

När ni var i tonåren:

  • Hur länge fick ni vara ute för era föräldrar
    Vardagar: 22-23 typ. Helger: Lite längre, ingen gräs direkt så men rimligt
  • När fick ni börja sova hos pojkvänner Hade första killen när jag var 15 och det var aldrig några problem
  • När erkände ni att ni rökte? Har aldrig rökt
  • När var er första fylla? Vid 15 års ålder

Typ så:D
Minns knappt ju:p
 
Sv: Tonåringar...

När ni var i tonåren:

  • Hur länge fick ni vara ute för era föräldrar
  • När fick ni börja sova hos pojkvänner
  • När erkände ni att ni rökte?
  • När var er första fylla?

Tonåren är ett väldigt brett uttryck till att börja med men generellt:

Jag fick vara ute så länge jag ville (förutom under en 3 veckors period när jag hade varit dum och var tvungen att vara hemma 23.00).

Jag har alltid fått sova över hos mina pojkvänner.

Har aldrig erkänt att jag rökt men mamma och pappa fattade det ganska snabbt.

Jag var full i sjuan första gången.
 
Sv: Tonåringar...

Knapplån.

Jag hade i princip inga regler alls att följa, så jag styrde det mesta själv. Har haft perioder av utgång under tonåren, och då kom jag hem när jag kände för det, alternativt så sov jag borta.
Jag började röka som ca 12½ åring, och eftersom min spionerande storebror avslöjade det för mamma när jag var 14 så hann jag aldrig få äran att berätta själv ;) Hon bad mig att sluta, jag försökte - det gick inte bra. Efter ett tag så acepterade hon det, och jag fick börja röka hemma, på balkongen. Hon handlade även cigg åt mig, för mina egna pengar, om hon ändå skulle iväg till affären och jag behövde dom.

Pojkvänner hade jag inga före 15 års åldern, men jag sov hos en del killkompisar och annat som yngre än så :angel: Jag blev av med oskulden som 13 åring, så ja.. Jag sov dock hemma hos pojkvännen många dagar i sträck, då jag blev 15 och skaffade mig en riktig sådan. Det var ett distansförhållande, så det var rätt tvunget. Efter den åldern så bodde jag borta under både korta och långa perioder, så jag har alltid sovit vart jag vill i princip.

Första riktiga fyllan var jag också runt 13 år. Festade av och till där, tills jag blev runt 16 år och tog det mycket lugnare. Föyttade hemifån när jag var 18 år, och sen dess har jag varit full en gång (Fyller strax 24 år) - blev sambo med en kille kort efter det, blev gravid som 19 åring och har inget intresse alls av att supa direkt längre. Jag dricker något med alkohol i kanske 1-2 ggr/år, och blir lagom berusad ca 50% av gångerna :p
 
Sv: Tonåringar...

* Hur länge fick ni vara ute för era föräldrar
- Jag fick nog aldrig vara ute särskilt länge. Sommarlovet 2007, när jag var 17, så skulle jag vara hemma till midnatt. På vanliga vardagar hemma senast 22.00, gällde fortfarande 2008 då jag fyllde 18 år, men "flyttade" (kom aldrig hem igen typ) rätt omgående efter min 18 års dag till min nya kille. Var inte särskilt uppskattat.
* När fick ni börja sova hos pojkvänner
- Aldrig. Samma där, en natt, strax innan min 18 års dag ringde jag hem och sa att jag skulle sova över hos min dåvarande med motiveringen: vi har redan haft sex, så det är inget ni behöver oroa er för :D Har starkt troende föräldrar som är emot sex innan äktenskap, därav att jag inte fick sova hos killar. För alla vet ju att man enbart har sex på natten :smirk:
* När erkände ni att ni rökte?
- Dom kom på mig hösten 2007, blev arga, förbjöd mig att röka. Men gjorde det ändå. Men respekterar dem och skulle aldrig röka framför dem.
* När var er första fylla?
- Maj 2007, så jag hade precis fyllt 17 nästan.

Jag är född i april 1990.
 

Liknande trådar

Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
1 044
Senast: Praefatio
·
Tjatter Eller vad saknar du? Jag saknar att sova över hos kompisar sådär som jag gjorde (eller de hos mig) när vi var barn och tonåringar. Så...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
6 045
Senast: Takire
·
Småbarn Lång historia kort men vi har ett barn fött nov 2021 som sovit dåligt sen han föddes. Han har utretts för alla möjliga saker men det...
2
Svar
24
· Visningar
2 025
Senast: Lingon
·
Juridik & Ekonomi Så jag håller på att flytta min pension som ligger hos Skandia som min tidigare arbetsgivare betalade in. Jag började med detta i höstas...
Svar
14
· Visningar
1 123

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp