Torra händer

Framför allt inte tvätta händerna i tid o otid i varmt vatten.
Där är ett av mina problem - jag är dels noga med handhygien, dels jobbar jag i kök två dagar i veckan där det ska både tvättas och spritas. Händerna mår inte bra där kan jag ju säga :p
 
Där är ett av mina problem - jag är dels noga med handhygien, dels jobbar jag i kök två dagar i veckan där det ska både tvättas och spritas. Händerna mår inte bra där kan jag ju säga :p
Jag har alltid smörjt händerna omedelbart efter. Jobbade med livsmedelstillverkning och det fungerade fint!
 
Ordentligt med Helosan och på med tunna bomullsvantar över natten. Bägge finns på apoteket för rimliga pengar.
 
Atrix Aloe Vera är det som funkar bäst på mina nariga händer. Hyfsat luktfri och snabbverkande. Den andra varianten som säljs (solrosolja?) funkar inte alls. Tycker jag provat massa dyra sorter men den här slår faktiskt det mesta på min hud.

Cirkus 29 spänn på Willys!

Edit: Den heter visst soft protection cream with aloe vera.
 
Har samma problem som du i år. Har alltid använt Atrix men tycker nu att mina händer ändå känns uttorkade, lite som om det sitter på insidan och inte bara ytligt.

Jag tänker köpa en handkräm med glycerin och sheasmör (bra för uttorkad och torr hud) som inte innehåller paraffin/mineralolja (de molekylerna är för stora för att tränga in i huden och blir som en film utanpå istället)

Skall prova denna själv, inget budgetalternativ direkt men jag gillar ingredienserna: https://www.bangerhead.se/rituals-the-ritual-of-sakura-hand-balm-175ml
 
Alltid alltid alltid handskar så fort du går utanför dörren. Jag har problemhud och har jobbar inom vården och nu i kök. Dvs jag tvättar händerna 1000 gånger per dag typ. Och sen jag började använda handskar ute jämnt när det är under 5+ har jag kunnat sluta med div handkrämer. Innan hade jag recept på värstingsalvor som jag fick använda typ 5-6 gånger per dag.
 
Canoderm gjorde jag misstaget och använde på mina händer när de var så torra att det blev eksem på dem. Det blev mysiga vätskande sår istället. Men visst, händerna var mjuka. Jag är tydligen väldigt känslig.

Min favoritkräm är Nonique Intensive. Den är dyr men dryg.

Annars rekommenderar även jag kaffesump! Det låter konstigt, men det fungerar faktiskt. Väldigt bra till och med.
 
Det som hjälpt mig bäst när jag haft torra händer är Lipikar från laroche posay, den är inte särskilt billig i inköp men det vägs upp av att den är dryg. (finns på apoteket)
 
Honung på sprickor över natten. Arnika och bivax är andra favoritingredienser.
Har Decubal basic till dotterns känsliga hud.
Maken smörjer med Rapsodines lotion, baserad på rapsolja. När jag badade 1-2 ggr/v på jobbet duschade jag med Rapsodines duscholja, också baserad på rapsolja. Gjorde stor skillnad.
 
Slakta får utan gummihandskar! :)
Mjölka kor utan gummihandskar, renovera en motor eller valfri bildel som är oljig, koppla in en panna eller annat rörsystem med lin och linolja som tätningsmedel, ja det finns mycket att kladda ner sig med som funkar. :D

Handskar är inte alls dumt när man är utomhus och har man, som jag, torra fötter samt alltid fryser om dom så är neoprenesockor guld värda. Man blir fuktig i dom, fuktig men varm och huden mår skitbra verkar det som för inte en enda självspricka sen jag började med dom. Nackdelen är bara att man bör tvätta-skölja upp dom varje kväll annars stinker man död bäver om fötterna efter 3 dar i samma otvättade sockor. :wtf:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ge mig bästa tipset på shampo och balsam som gör håret supermjukt. Så trött på det torra, elektriska, flygiga grå håret som är strävt...
Svar
19
· Visningar
1 187
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Är sjukt förkyld och tät i näsan (tar nässpray men det räcker inte) så andas mest med munnen, speciellt när jag sover, vilket jag gör...
Svar
15
· Visningar
772
Senast: SkorpSmulan
·
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 101
Senast: Norma
·
Hundhälsa Min lilla PK har blivit mjällig i pälsen och upplever honom lite torr i huden. Han har bara badats inför utställning och senast är en...
Svar
5
· Visningar
459
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp