Torsions pad till Barefoot?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare gilisen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 099
G

gilisen

Funkar det med en torsion pad till en barefoot cheyenne, eller hur är det med det?

Sv: Torsions pad till Barefoot?

Finns det inte någon som vet?? :(

Jag har provat med Barefoot Cheyenne sadel och Torsions TN-padd, och tyvärr glider sadeln på padden, eftersom sadeln har luddig undersida och padden är blank.

Som Vicious skrev, med ullundersida kommer paden glida. Om du däremot kan få Barefoot med mocka undersida eller liknande så funkar det nog alldeles utmärkt. Det enda som kan bli problem är att skärningen på Barefooten inte passar till TNpaden.
Sen måste ju Barefooten ha en ring baktill också så man kan fästa paden, annars glider den nog lätt på sned.

Som Vicious skrev, med ullundersida kommer paden glida. Om du däremot kan få Barefoot med mocka undersida eller liknande så funkar det nog alldeles utmärkt. Det enda som kan bli problem är att skärningen på Barefooten inte passar till TNpaden.
Sen måste ju Barefooten ha en ring baktill också så man kan fästa paden, annars glider den nog lätt på sned.

Okej.. Men det finns en ring baktill på min Barefoot. Kan det inte funka å lägga en antiglidmatta mellan sadel och padd, eller glider det iaf?

Kan ju funka, har inte testat själv. Är det någon speciell anledning till varför du vill ha TNpaden? Om det är färgerna/formen så kan du ju sy en snygg själv i ett vanligt bomullstyg så glider det inte. Gjorde jag när jag hade en Freeform (med ullundersida) och det blev skitsnyggt och gled inte alls. Fördelen dock med TNpaden är ju att den inte blir lika skitig som en i bomullstyg...

Kan ju funka, har inte testat själv. Är det någon speciell anledning till varför du vill ha TNpaden? Om det är färgerna/formen så kan du ju sy en snygg själv i ett vanligt bomullstyg så glider det inte. Gjorde jag när jag hade en Freeform (med ullundersida) och det blev skitsnyggt och gled inte alls. Fördelen dock med TNpaden är ju att den inte blir lika skitig som en i bomullstyg...

Nä det finns ingen anledning så. Mer än att jag har fått tag på en som är i stort sett ny med dom iläggen som jag behöver för min häst och mig, 1/2"+3/4". Den ska verkligen lyfta över manken, och bra om man väger mer än 80 kg, och så sitter man lite smalare med.
Tyckte de va smidigt med padd och allt när jag själv verkligen inte kan sy å få till saker å ting bra!

Men jag får väl testa med någon antiglid grej å se om det går eller inte.

Någon annan som har testat som vet??

Funkar det med en torsion pad till en barefoot cheyenne, eller hur är det med det?

Jag har en Barefoot London med en Torsionpad till. Vet inte om London och Cheyenne ser likadana ut, men på londonen går det utmärkt att spänna fast paden både fram och bak! Då sitter paden hårt fastspänd.

Hur det glider eller ej vet jag inte än, för jag har bara provsuttit sadeln på hästen. (Köpte sadel och pad ihop begagnat av en privatperson).

Jag har en Barefoot London med en Torsionpad till. Vet inte om London och Cheyenne ser likadana ut, men på londonen går det utmärkt att spänna fast paden både fram och bak! Då sitter paden hårt fastspänd.

Hur det glider eller ej vet jag inte än, för jag har bara provsuttit sadeln på hästen. (Köpte sadel och pad ihop begagnat av en privatperson).

Okej. Har Londonen "ullig" undersida, eller hur är den under?

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 140
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
539
Senast: iNHALE
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 940
Senast: Görel
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
463

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sängproblem...
  • Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka