G
gilisen
Funkar det med en torsion pad till en barefoot cheyenne, eller hur är det med det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som Vicious skrev, med ullundersida kommer paden glida. Om du däremot kan få Barefoot med mocka undersida eller liknande så funkar det nog alldeles utmärkt. Det enda som kan bli problem är att skärningen på Barefooten inte passar till TNpaden.
Sen måste ju Barefooten ha en ring baktill också så man kan fästa paden, annars glider den nog lätt på sned.
Kan ju funka, har inte testat själv. Är det någon speciell anledning till varför du vill ha TNpaden? Om det är färgerna/formen så kan du ju sy en snygg själv i ett vanligt bomullstyg så glider det inte. Gjorde jag när jag hade en Freeform (med ullundersida) och det blev skitsnyggt och gled inte alls. Fördelen dock med TNpaden är ju att den inte blir lika skitig som en i bomullstyg...
Funkar det med en torsion pad till en barefoot cheyenne, eller hur är det med det?
Jag har en Barefoot London med en Torsionpad till. Vet inte om London och Cheyenne ser likadana ut, men på londonen går det utmärkt att spänna fast paden både fram och bak! Då sitter paden hårt fastspänd.
Hur det glider eller ej vet jag inte än, för jag har bara provsuttit sadeln på hästen. (Köpte sadel och pad ihop begagnat av en privatperson).
Okej. Har Londonen "ullig" undersida, eller hur är den under?