Tråden för dumma, halvdumma och heldumma frågor

Inte provat :)

Höjer en halv, när drack du O´boy senast och visste du att den inte verkar finnas i USA :eek:
O’boy var mer nyss än mosbricka, men jag har blivit sådandär som gör varm choklad utan socker så det måste varit minst tio år sedan. Jag har dock druckit indisk motsvarighet för så lite som fyra år sedan! Självklart assöt och eventuellt innehållande spår av kakao.

Som kuriosa har jag en vän som plojskrivit en låt med hela O’boypaketets finska text. Tyvärr har jag glömt den.
 
Inte provat :)

Höjer en halv, när drack du O´boy senast och visste du att den inte verkar finnas i USA :eek:
Någon gång i slutet av 80-talet då jag flyttade hemifrån. Fick det aldrig när jag växte upp, min pappa gjorde egen choklad , så det var något som lockade. Insåg dock snabbt att det var en sockersörja och kom över längtan. Nu skulle det aldrig falla mig in att dricka det!
 
Jag har en dum fråga. :P Jag äter aldrig lök utom lökkrydda. Men skulle handla lök häromdagen till min syster. Hur vet man att gullöken är bra? Vissa var fläckiga, vissa torra osv. :bag:
 
O’boy var mer nyss än mosbricka, men jag har blivit sådandär som gör varm choklad utan socker så det måste varit minst tio år sedan. Jag har dock druckit indisk motsvarighet för så lite som fyra år sedan! Självklart assöt och eventuellt innehållande spår av kakao.

Som kuriosa har jag en vän som plojskrivit en låt med hela O’boypaketets finska text. Tyvärr har jag glömt den.
Ah! :) jag har börjat gilla det igen faktiskt, bara kall, dricker säkert en gång varannan månad i alla fall (inköpt till barnet som får det lite oftare, säkert ngn gång i veckan), och om man åker skidor kanske vattenpulver och varm :).

Minnen från fritids och dagis, alltid O´boy och rostbröd till mellis.

Men det är en annan sak än varm choklad som jag gör själv på Valrhona kakao helst och med lite socker.
 
Någon gång i slutet av 80-talet då jag flyttade hemifrån. Fick det aldrig när jag växte upp, min pappa gjorde egen choklad , så det var något som lockade. Insåg dock snabbt att det var en sockersörja och kom över längtan. Nu skulle det aldrig falla mig in att dricka det!
Mamma gjorde också egen varm choklad, men vi hade O´boy hemma ibland ändå, dock aldrig drucken varm. Den fanns framför allt på fritids.
 
Alltså jag måste sluta läsa trådar som handlar om mat, speciellt lite... speciellare mat. Nu sitter jag ju här på jobbet och är galet sugen på korv och mos. Med gurkmajonäs :angel::meh:
Jag funderar på pommes med pommeskrydda, från pizzerian. Vad jag ska ha till vet jag inte. Kebab kanske.
 
Inte provat :)

Höjer en halv, när drack du O´boy senast och visste du att den inte verkar finnas i USA :eek:
Vi har alltid oboy hemma (tråden påminner mig dock att jag måste köpa sån där man blandar i vatten, så jag kan ha på jobbet (där vi får kaffe/te men inte oboy)).
Visste dock inte att det inte fanns i USA.
 

Liknande trådar

Mat Är inte julbord världens konstigaste sak? Man lagar mat för en hel vecka till en måltid. NOLL hänsyn till att magsäcken har precis samma...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 050
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
369
Senast: Pilot
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 193
Senast: Badger
·
Fritid Vi tänker oss kanske till Åland i slutet av augusti :). Ingen av oss har varit där, så vi tar tacksamt emot alla tips! Vad gör man, vad...
Svar
0
· Visningar
180

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp