Tråden för dumma, halvdumma och heldumma frågor II

Bukefalos 30 år!

Den där trenden med män och endel kvinnor som rakar bort ett lodrätt streck i ena ögonbrynet, vad handlar det om? 😅
Verkar vara en trend som återkommer lite nu som då (som de flesta andra trender). När jag var tonåring runt millenieskiftet så var det också trend (var jag bodde åtminstone) att raka/klippa/plocka ett ögonbrynen så (jag gjorde det :o). Det var lite som en fattigmanspiercing, man ville se lite häftig ut men vågade inte gå all in med riktig piercing 😅

Verkar vara en trend som återkommer lite nu som då (som de flesta andra trender). När jag var tonåring runt millenieskiftet så var det också trend (var jag bodde åtminstone) att raka/klippa/plocka ett ögonbrynen så (jag gjorde det :o). Det var lite som en fattigmanspiercing, man ville se lite häftig ut men vågade inte gå all in med riktig piercing 😅
Intressant, dom vill visa ett statement men ingen fattar budskapet 🤭

Finns det brieost, eller snarare briesmakande ost, utan den vita kanten? Gillar det mjuka, avskyr kanten och det blir så krångligt och kladdigt att skära bort.

Finns det brieost, eller snarare briesmakande ost, utan den vita kanten? Gillar det mjuka, avskyr kanten och det blir så krångligt och kladdigt att skära bort.
Håller med dig, men upptäckte att den är rätt så lätt att ”rensa” med osthyvel när den är kylskåpskall :D

Kokade 12 ägg igår, 2 hade spruckit och utvidgats, undrar varför? Kunde inte ha alla helt under vatten så det kanske var därför?

Jag blev också nyfiken och hittade den här videon. Det är mer avancerat än man kan tro :eek:

De var väldigt snabba i beskrivningen av just spritningen. Men det låter som en variant av tröska?
Hade velat ha en fin bild på detta moment lika som för det som sker inne på fabriken.

Nu började jag titta på fler delar av serien...prickly pineapple osv. :D

Hur säger och skriver man flera snickare???

I meningen: Är snickaren där?
Men då med syfte på TVÅ snickare.

Snickarerna? 😳
Snickare x 2?
Snicksnackesnickarenarna?

Åhhh :arghh:
Är de 2 snickarna där?

Men är tydligen fel. Är 2 snickare där?

Åååh. Hur skriver man det om man vill ha bestämd form??!!

Edit igen. Svenska akademins ordbok ger mig rätt på mitt första försök.

Liknande trådar

• Svensk politik 8
  • Israels och USAs krig mot Iran
  • Begreppet Ekonomisk tillväxt
  • Svensk politik 5

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Hönstråden del III