Tråden för dumma, halvdumma och heldumma frågor II

Bukefalos 30 år!

Det får mig att undra. Trodde i min enfald att de var till för att man ska hålla hastigheten. Men det verkar vara en ren hastihetsbegränsare. Till gångfart??
De är ju oftast runt skolor och övergångsställen? För att hindra fartdårarna som annars gärna gasar vilt och kör för fort. Jag har gasdämpning så brukar glida mjukt över bara jag lättar på gasen i god tid.

De är ju oftast runt skolor och övergångsställen? För att hindra fartdårarna som annars gärna gasar vilt och kör för fort. Jag har gasdämpning så brukar glida mjukt över bara jag lättar på gasen i god tid.
Jag lättar på gasen och gasar på lite mjukt på vägen ur. Brukar funka fint om msn inte kör fortare än skyltningen.
Fattar inte vitsen med att nästan stanna. Eller panikbromsa...

Jag lättar på gasen och gasar på lite mjukt på vägen ur. Brukar funka fint om msn inte kör fortare än skyltningen.
Fattar inte vitsen med att nästan stanna. Eller panikbromsa...
Om jag hade hållt 40 över fartguppen på 40-väg i den här stan hade min bil fått bo permanent på verkstad.
De går verkligen inte att hålla skyltad hastighet över.

Har nog aldrig träffat på ett gupp som är gjort för att passera i skyltad hastighet?

Det finns ju numera "fartgupp" som fälls ner om du kör fortare än maxhastigheten, där kan du ju hålla precis under skyltad hastighet. Annars håller jag med de andra, man måste sakta ner - hur mycket beror på guppet, vissa är högre än andra. T.ex. ett som jag kört en del nu detta året som är på en 40-väg, där måste jag ligga under 20 för att det ska kännas okej (och då har jag en gammal bil, med en ny/med låg markfrigång hade jag nog velat köra ännu lite saktare)

Är jag en swinger utan att veta om det?! :o

Swingers-symboler​

Rosa flamingor

Ananas

Svart ring på högerhanden

Länk runt fotleden

Pampasgräs, i trädgården till exempel

Rött och svart

Inte för att jag har allt, men rött och svart förekommer, likaså fotlänk. Haft planer på pampasgräs i trädgården. Måste man inte vara i ett förhållande för att vara swinger, funkar det som single? :confused:

Liknande trådar

• Svensk politik 8
  • Israels och USAs krig mot Iran
  • Begreppet Ekonomisk tillväxt
  • Svensk politik 5

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Hönstråden del III