Tråden för spår

Siv är med på en onlineutmaning nu under Maj månad. Det har gått ganska bra. Leffe får åxå haka på så han kommer i form. 11e juni har vi bokat in viltspårprov. Så tanken är att hon ska bli varm i kläderna nu under utmaningen. Leffe har skött sig ganska bra nu under dom här sista spåren så jag hoppas han börjar bättra på attityden. Däremot kan han vara väldigt av och på i spåret om det är något som stör. Men det har räckt med en harkling så har han fortsatt som han ska.

Råkade snubbla över ett spår för öppen klass igår. Den som skulle gått det hade blivit sjuk så jag tog det istället. Har ju tänkt ta nån privatlektion med Leffe men inte fått tummen ur, så det här blev perfekt. Som jag misstänkte att han skulle göra så skötte han allt exemplariskt och hade vi gjort prov hade det varit 1a pris. Han fick så mycket beröm och matte var jätteglad och stolt. Fick bra tips på hur vi ska lösa det med fokusen hemma. Så snart blir det öppen klass. Bara träna ett par gånger till för min skull, sen så..

Liknande trådar

Fälttävlan Är det inte dags för en tråd ägnad åt fälttävlan här på forumet? Denna fullkomliga tävlingsform innehåller tre grenar som ska tränas... 3 4 5
Svar
87
· Visningar
4 094
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 676
Senast: TantAgda
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 176
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 826
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka