Tråden om hobbymåleri/ aka ”Vi som målar”.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack kompis! Är rädd för hur den kommer se ut i dagsljus. Står ju och kladdar i typ bunkern. Får ta upp den till lägenheten imorn och kolla :nailbiting:

Förresten! Vad säger konstnärskompisen om den här?
Kul att höra vad någon som kan det här mer än mig tycker. Så kan man typ jämföra sina tankar med facit.. :D
 
Hon tycker denna är bättre än den första! Vore ju iofs kaos om hon tyckte att jag utvecklades baklänges liksom :p

😅 Så pass mycket tror jag vi alla kan se. Att det går framåt och att du inte gör en måleri-Benjamin Button-resa.

Jag tänkte mer om hon gett lite konstruktiv kritik och vad isf?
Kan ju vara kul för övriga, iaf mig, att veta vad man kan jobba mer med. Lite lärdom för oss alla typ.
Så kan man ju se om man själv tänker på samma saker etc.
 
Ok ger upp för idag. Fick tipset av min målarkompis att täcka duken och sedan göra detaljer imorgon. Räven ska få ”päls” och tex luddiga öron osv men den undre basen måste torka först innan jag kan försöka mig på att måla hårstrån, skuggor, morrhår osv...
bakgrunden ska bli en typ abstrakt skog så den ska inte vara ”platt grön” liksom.
Blev lite märkligt när jag plåtade pga duken är blöt och reflekterade sig lite märkligt i kameran... försökte sänka ljuset och då blev fotot kanske lite mörkt...

Visa bifogad fil 37859
Fint jobb med färgerna! 😀
Men måste bara kommentera en sak jag inte kan släppa.. Näsan är inte i rätt vinkel till ansiktet, den bör vinklas mer åt höger. Halsen är även lite lång pch smal i förhållande till huvudet. Hoppas det var okej att kommentera. 🙂
 
Fint jobb med färgerna! 😀
Men måste bara kommentera en sak jag inte kan släppa.. Näsan är inte i rätt vinkel till ansiktet, den bör vinklas mer åt höger. Hoppas det var okej att kommentera. 🙂

Du menar att den ska mer åt höger på bilden eller mer åt ”hennes” höger? Håller med om att den ser lite skev ut men tänkte att det kanske är att jag inte målat klart nästippen med näsvingar/näshål klart?
Måste kolla i spegel! Kan det vara ngt fel vid vinkeln vid näsroten kanske som gör att allt ser skevt ut? Eller att nästippen är lite för hög kanske?
Halsen har jag med flit valt att göra lång och smal, lite prima ballerina style så den kommer få förbli så tror jag 😅
 
Fint jobb med färgerna! 😀
Men måste bara kommentera en sak jag inte kan släppa.. Näsan är inte i rätt vinkel till ansiktet, den bör vinklas mer åt höger. Halsen är även lite lång pch smal i förhållande till huvudet. Hoppas det var okej att kommentera. 🙂

MER at hoger? Jag tycker nog snarare tvart om ifall vi skulle tala om nasans vinkling. Sett fran henne sa klart. Halsen tycker jag ser sa elegant ut.
 
Du menar att den ska mer åt höger på bilden eller mer åt ”hennes” höger? Håller med om att den ser lite skev ut men tänkte att det kanske är att jag inte målat klart nästippen med näsvingar/näshål klart?
Måste kolla i spegel! Kan det vara ngt fel vid vinkeln vid näsroten kanske som gör att allt ser skevt ut?
Åt min höger och hennes vänster. 🙂
Skulle säga att det börjar redan vid näsroten, syns på ljuset du målat.
 
Fint jobb med färgerna! 😀
Men måste bara kommentera en sak jag inte kan släppa.. Näsan är inte i rätt vinkel till ansiktet, den bör vinklas mer åt höger. Halsen är även lite lång pch smal i förhållande till huvudet. Hoppas det var okej att kommentera. 🙂
Haha, tittade nyss på min egen hals när jag vred på huvudet eftersom jag försökte se om hunden lyckats riva mig och den är ännu längre och smalare än målningens i förhållande till mitt huvud :o enda skillnaden är egentligen att halsgropen syns mer på mig.
 
Åt min höger och hennes vänster. 🙂
Skulle säga att det börjar redan vid näsroten, syns på ljuset du målat.

Då är jag med! Tack för feedback! Testar att ändra det imorgon!

Fick feedback från min målarkompis att jag målat för ”modelligt” på min första målning så blev nog för ivrig att göra mer ”utmärkande” ej så tillrättalagda drag att jag sneade ihop totalt 😅
 
Haha! Hon är Törnis svar på Liam Neeson ;)

A007D9D7-4C01-4D0C-8D5B-96C563FE8AE5.jpeg
 
Åt min höger och hennes vänster. 🙂
Skulle säga att det börjar redan vid näsroten, syns på ljuset du målat.

Nu när jag tittar i spegel så börjar jag fundera på att hennes vänstra öga kanske sitter för långt ut och bidrar till att näsan känns skev? (Munnen har ju också en speciell form men den vill jag gärna ska fortsätta vara så).
 
Nu när jag tittar i spegel så börjar jag fundera på att hennes vänstra öga kanske sitter för långt ut och bidrar till att näsan känns skev? (Munnen har ju en speciell form men det är lite tanken).
Skulle säga att ljuset träffar lite fel, men att ögats position i sidled är okej.
Dock i höjdled skulle jag fundera lite mer över.

Haha, jag kan inte ens måla. Kan skulptera bra dock, och det är ju som att måla med skuggor.
 
Skulle säga att ljuset träffar lite fel, men att ögats position i sidled är okej.
Dock i höjdled skulle jag fundera lite mer över.

Haha, jag kan inte ens måla. Kan skulptera bra dock, och det är ju som att måla med skuggor.

Du menar ljusglimten på ögonlocket som jag försökt måla dit? 😅 Vart borde den vara?

Är jättetacksam för din feedback! :bow:
 
Ok ger upp för idag. Fick tipset av min målarkompis att täcka duken och sedan göra detaljer imorgon. Räven ska få ”päls” och tex luddiga öron osv men den undre basen måste torka först innan jag kan försöka mig på att måla hårstrån, skuggor, morrhår osv...
bakgrunden ska bli en typ abstrakt skog så den ska inte vara ”platt grön” liksom.
Blev lite märkligt när jag plåtade pga duken är blöt och reflekterade sig lite märkligt i kameran... försökte sänka ljuset och då blev fotot kanske lite mörkt...

Visa bifogad fil 37859
Tycker det blir så jädrans fint :love:


Min första tavla jag håller på med just nu består också av en räv! Får se om man vågar visa upp skapelsen här sen, men efter din talang så vet i tusan :D
 
Haha, tittade nyss på min egen hals när jag vred på huvudet eftersom jag försökte se om hunden lyckats riva mig och den är ännu längre och smalare än målningens i förhållande till mitt huvud :o enda skillnaden är egentligen att halsgropen syns mer på mig.

Åh avis! Alltid drömt om en halslinje i stil med prima ballerina tyvärr är mitt BMI och inte minst min benstruktur emot mig :rage:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp