Tråden om hobbymåleri/ aka ”Vi som målar”.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har en något krackelerad hälsa. Låg i sängen till 12 och googlade mina besvär och kom fram till att om jag har cancer i bukspottskörteln har jag kanske ett par veckor kvar i livet så då tog jag mig samman, drog på målarkläderna och gick ner till hobbyrummet.

Hunnit rätt mkt i eftermiddag och tänkte ev fortsätta senare i afton. Dock smsade en kompis och ville ta ett glas vin i kvarteret. Så nu har jag RAST!
Hörs in case of överlevnad.
 
Har en något krackelerad hälsa. Låg i sängen till 12 och googlade mina besvär och kom fram till att om jag har cancer i bukspottskörteln har jag kanske ett par veckor kvar i livet så då tog jag mig samman, drog på målarkläderna och gick ner till hobbyrummet.

Hunnit rätt mkt i eftermiddag och tänkte ev fortsätta senare i afton. Dock smsade en kompis och ville ta ett glas vin i kvarteret. Så nu har jag RAST!
Hörs in case of överlevnad.
Jag tycker att du har en underbar inställning. Döende men bangar inte för ett glas vin! Vilken vän! :laugh:
 
Har en något krackelerad hälsa. Låg i sängen till 12 och googlade mina besvär och kom fram till att om jag har cancer i bukspottskörteln har jag kanske ett par veckor kvar i livet så då tog jag mig samman, drog på målarkläderna och gick ner till hobbyrummet.

Hunnit rätt mkt i eftermiddag och tänkte ev fortsätta senare i afton. Dock smsade en kompis och ville ta ett glas vin i kvarteret. Så nu har jag RAST!
Hörs in case of överlevnad.
Om du öht har känt någon som dött av det så vet du skillnaden på dina problem och riktiga. Jag har tyckt att det är roligt att läsa det du skriver men nu blev det direkt osmakligt.
 
Om du öht har känt någon som dött av det så vet du skillnaden på dina problem och riktiga. Jag har tyckt att det är roligt att läsa det du skriver men nu blev det direkt osmakligt.

Yes min pappa dog av bukspottskörtel-cancer för några år sedan (han blev 57 år) så jag har väldigt god kännedom om förloppet. Jag var där den sista tiden och när han gick bort. Ursäkta galghumorn.
 
Senast ändrad:
20191113_211003.png

Provade nu att måla på plattan också, jag fuskade lite med att ha fotot i ett lager så att jag målade ovanpå. Men det gjorde saken bara fasen svårare! Lättare med bild intill :rofl: Ganska nöjd iaf :up: Saknas lite highlightning bara.
 
Ja ögonen är HELT fantastiska :love: @Asko Jag tycker också att du fått till ljussättningen hur bra som helst! :bow:
Tack! :love:
Det är fotots (se nedan) förtjänst det där med ljussättningen, men det var roligt att få öva på det och se hur det kan se ut i verkligheten. Nedan var ju dessutom solnedgång och det blir lite svårare pga gult ljus, men kul!
Resized_20180809_190353_952.jpg

Jag tror på att öva på foton etc så att man får in en slags känsla av hur det kan se ut och då kan man börja experimentera lite på egen hand.
 
Realtidsuppdatering! Såhär ligger jag till nu.
Täckte bakgrunden nyss för att kunna måla klart håret/detaljer ovanpå sen. Tänkte att jag skulle måla detaljer i bakgrunden sen men börjar gilla det abstrakta liksom. Klänningen ska inte vara helvit utan mönstrad tänkte jag men la bakgrundsfärg bara nu.

2EF13DC4-EEE3-4A49-8243-6307A7CAB270.jpeg
 
Realtidsuppdatering! Såhär ligger jag till nu.
Täckte bakgrunden nyss för att kunna måla klart håret/detaljer ovanpå sen. Tänkte att jag skulle måla detaljer i bakgrunden sen men börjar gilla det abstrakta liksom. Klänningen ska inte vara helvit utan mönstrad tänkte jag men la bakgrundsfärg bara nu.

Visa bifogad fil 39660
Nu vet jag inte om du håller med: jag stor-gillar att jag liksom hjärn-vet att det är hennes hand i håret, men samtidigt är den lite off, så det är "något annat" som smeker hennes kind
 
Nu ger jag upp för idag! Har lagt till lite detaljer på håret och sånt smått. Tror ljuset blev lite bättre här (svårt att fota med mobilen).

modemåleridag3.jpg


Nu får det torka i ett dygn eller två tänkte jag. Och sen blir det att måla klänningen, fler detaljer/finlir och bestämma vad jag ska göra med bakgrunden. Jag smoothade till bakgrunden lite nu med händerna för det var så jäkla smetigt och tjockt med färg bitvis så jag ville inte att det skulle torka och bli helt skrovligt. Det kommer bli fler lager på den, men jag vet inte riktigt hur jag vill ha den än.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp