Tråden om hobbymåleri/ aka ”Vi som målar”.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har btw fått en beställning på en hund men funderar lite på referensfotot. Jag har själv copyright på det så kan lägga ut det här. Vad tror ni. Går det att göra ngt av detta? Eller kommer det bli platt och trist?

91B1E4C3-42A6-4ADC-A01E-E35215F8FD17.jpeg
 
Har btw fått en beställning på en hund men funderar lite på referensfotot. Jag har själv copyright på det så kan lägga ut det här. Vad tror ni. Går det att göra ngt av detta? Eller kommer det bli platt och trist?

Visa bifogad fil 51970

Ansiktet är jättefint på den här bilden! Men den är rätt tight skuren så perspektivet är lite begränsat. Går det att få fler bilder på kroppen? Den går absolut att göra en byst av eller något roligt i stil typ klädd i uhlan-uniform från ryska riket :p Har den inga specifika märkningar eller stickelhår på bröstet kan man ju låna en kropp från en annan hund också om man vill ha med hela sitt-posen.
 
Ansiktet är jättefint på den här bilden! Men den är rätt tight skuren så perspektivet är lite begränsat. Går det att få fler bilder på kroppen? Den går absolut att göra en byst av eller något roligt i stil typ klädd i uhlan-uniform från ryska riket :p Har den inga specifika märkningar eller stickelhår på bröstet kan man ju låna en kropp från en annan hund också om man vill ha med hela sitt-posen.

Jag tänker att man får lägga krutet på att verkligen måla de små nyanserna i pälsen och att få till ögonen så att det blir levande. Tror att mottagaren vill ha den väldigt ”plain”så vågar inte spåra ut 😅

Såg att fotot var lite mer beskuret än originalet. Här är det:

60DE8A2B-CB70-4790-8E87-88907F874299.jpeg


Duken är i mina mått liten 70x60 så funderar på om jag kanske ska köra den liggande som motivet ovan? Alternativt stående och förlänga halsen lite om du förstår?
 
Jag hoppas att du inte misstycker att jag lånade bilden för att kolla lite på perspektivet. Jag hade nog valt att ha duken horisontellt ... Pillade in måtten i PS och testade lite fram och tillbaka. Jag hade förmodligen valt ett av dessa två alternativ:
qx9wGGv.png

C5Tp0fl.png


Nu när jag ser dem sida vid sida kan jag säga att jag valt alternativ 1 och förlängt rygglinjen lite men fadeat ut den ur fokus mer och mer över länden och bara antytt rumpan, samt fortsatt lite på halslinjen/bringar som jag tror du menade?
 
Jag hoppas att du inte misstycker att jag lånade bilden för att kolla lite på perspektivet. Jag hade nog valt att ha duken horisontellt ... Pillade in måtten i PS och testade lite fram och tillbaka. Jag hade förmodligen valt ett av dessa två alternativ:
qx9wGGv.png

C5Tp0fl.png


Nu när jag ser dem sida vid sida kan jag säga att jag valt alternativ 1 och förlängt rygglinjen lite men fadeat ut den ur fokus mer och mer över länden och bara antytt rumpan, samt fortsatt lite på halslinjen/bringar som jag tror du menade?

Åh tack! ❤ Håller med om ettan, den känns mest harmonisk. Tyvärr messade beställaren att hen ville ha den stående 😅
 
Ok herregud. Måste ge upp nu innan jag avlider. Har glömt äta middag!
Såhär ligger jag till nu!
Intressant att man trodde att man skulle måla en mörkbrun hund men mest målat ljusa och blå partier 😅😂

Medveten om många skevheter men jag tar det i nästa lager....

Visa bifogad fil 51997

Men skämtar du? Gud va grym du är! :bow: Fattar inte hur du kan få till det såhär bra så snabbt! Gillar verkligen din färgpalett också, naturliga bra färger :up:
 
Idag fick jag tummen ur att testa Copic Sketch som jag köpte för ett tag sedan, har bara 12 färger, 4 grå (2 varma, ljus och mörk och 2 kalla, ljus och mörk), 4 olika nyanser av hudfärg och sedan 4 primära färger (grön, blå, röd och gul). För att va lite begränsad är jag ändå nöjd, tyckte nog att hudfärgen blev riktigt bra och glasögonen. Hårfärgen, njaaa om vi ska va petig, men för att va första gången med Copic Sketch är jag ändå väldigt nöjd. :)

Copic Doffy First Try DONE.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp