Har ingen aning om sort, det är stort och rejält träd (4 meter?) men ger inte de största mullbären, jag har sett större. Smaken är som du skriver en blandning av röda och svarta bär. Väldigt juiciga bär, inga hårda kärnor som björnbär och hallon kan ha. Syran varierar över säsongen och solsidan på trädet. Älskar dem! Vi äter mest färskt i morgonyoghurten och gör sylt på dem.Vad kul med så många träd.
Särskilt Mullbär är jag nyfiken på. Vilken sort har du och är de goda? Om jag har förstått det rätt så smakar de som en blandning mellan hallon, svarta vinbär och björnbär typ. Eller hur skulle du beskriva smaken?
Det låter så mysigt med en bärlund. Jag funderar på något sådant också. Vinrankorna växer i ett hörn av trädgården lite för sig på en halvrisig spalje. Jag funderar på att bygga upp en liten pergola som de kan växa upp i och hänga upp en hängmatta inunder. Ett skuggigt mysigt hörn och så kanske plantera fruktträd och bärbuskar lite runtom. Så kan man ligga i hängmattan och mumsa bär om somrarna.
Juste, sparris fanns det litegrann i trädgården det har jag aldrig odlat så det kommer att bli kul.
Senast ändrad: